Gå til innhold

Er redd det er noe virkelig galt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sterke smerter i ene brystet og i hele venstre arm.

Jeg fikk lagt inn silikon for 7 år siden, hadde vondt en stund, men det gikk over.

For ca. 2 år siden begynte jeg å få skikkelig vondt igjen i vensrte bryst og det begynte  å stråle nedover arma mi....

Smertene har kommet og gått siden da.....

Jeg har vært i mammografi, men de så ikke noe der....

Symptomene jeg har er :

smerter i bryst og stråling ut i hele arma

blitt veldig glemsk

trett og utslitt fra jeg står opp, kan sovne når som helst(men klarer å holde meg våken altså)

føles ut som jeg går på noe....:S

hjertebank og sting i hjertet har jeg også av og til....

Nå har smertene vart i 4 dager i strekk uten pause og jeg begynner å bli redd...

føler ikke jeg blir tatt på alvor av legen pga "jeg er så ung"....:(

Jeg er så redd for kreft og slike sykdommer:(

hva skal jeg gjøre?hva kan det være?

Anonymous poster hash: ec348...017
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden legene ikke har funnet noe annet galt med deg så ville jeg ha fjernet silikonen!!!

Jeg vet om flere som har fått store bivirkninger av å ha silikon. Felles for dem er at det har gått bra en stund før problemene har begynt å vakke på seg.

Så hadde jeg vært deg så hadde førsteprioritet vært å fjerne silikonen!!!

Anonymous poster hash: d3331...81b
Skrevet

Silikonlekkasje?

Anonymous poster hash: f3800...9a3
Skrevet

men legene mener det er ikke silikonet......

jeg tok silikon pga STORT avvik på venstre og høyre bryst...ikke noe annen grunn enn det.

Jeg har ikke tatt noe blodprøver, bare mammografi....

Jeg vil ikke ta ut silikonet før jeg vet sikkert at det er det....:S

leggen mener det kan være muskulært....men jeg skjønner ikke hvorfor jeg har NULL energi, jeg spiser sunt og holder kroppen min i form...

Skrevet

Og har du fått sjekket hjertet?

Skrevet

var ikke tegn til noe lekkasje på mammografien.... 

men de sier det er vankelig å se alt på mammografi(jeg tenker om det ligger _noe_ i brystet om ikke skal være der også oppdager de det ikke pga silikonet:S )

Jeg er litt redd, har et lite barn og mye godt i livet.

Skrevet

hjertet har jeg ikke fått sjekket pga de mente jeg _var så ung_ og ikke fikk mere vondt under trening o.l.....

jeg føler jeg stanger huet i veggen...har vært til legen flere ganger, men blir ikke sendt videre fordi JEG ER SÅ UNG!!!!!Forbasket altså...;-(

Skrevet

Gå på privat klinikk da. Eller takontakt med de som opererte deg.

Skrevet

Hun ene som jeg kjenner fikk også beskjed om at det ikke var noen som helst tegn på at det var lekkasje. Hun fikk mer eller mindre beskjed om at plagene hennes var psykisk og hun ble på ingen måte tatt på alvor.

Til slutt krevde hun å få fjernet silikonen - og ble det oppdaget masse lekkasje i begge bryst, noe bildene ikke hadde vist.

Hun slet med mye av det du beskriver, smerter, trøtthet, slitenhet, hukommelse, redusert immunforsvar osv.

# 2

Skrevet

åj sier du det!??lekkasje som ikke vistes på bildene???

jeg fikk forresten også sjekk med ultralyd før jeg dro hjem, en rask undersøkelse........

å jeg håper egentlig det er lekkasje, men hvordan skal jeg gå frem for å finne ut av det da...jeg bor langt unna klinikken...må vell ringe å høre hva de mener jeg burde gjøre..:S

Skrevet

når jeg tenker meg om så har jeg aldri vært så mye syk som etter at jeg fikk silikon, halsinfeksjoner,forkjølelser and the list goes on....var aldri syk før:S kan det virkelig være det....

Skrevet

Hun jeg fortalte om fikk av absolutt alle vite at det ikke var mulig at det var lekkasje. Viste til den typen protese hun hadde, at hvis det var lekkasje så skulle det vises slik og slik på bilder, ellers så var det ingen lekkasje. Hverken de som opererte henne i utgangspunktet vurderte at det kunne være noe, heller ikke fastlege eller sykehuset. Med henne så ble det ikke oppdaget før hun selv "mot all fornuft" krevde å få de fjernet. Med henne oppdaget de det ikke før de hadde åpnet henne under operasjonen...

Du skrev at du har silikon pga stor forskjell på brystene. Hva med å fjerne silikonen og ta størrelsen til det minste brystet?

Uansett håper du finner ut hva som feiler deg!

# 2 igjen

Skrevet

Takk for svar:-)

jeg har så lite lyst til å fjerne silikonet fordi jeg har null bryst på ene siden og en b/c cup på andre.....

Skrevet

Skjønnhet har ingen hensikt om du blir syk av det, hi!

Jeg regner med du ikke vil fjerne dem pga at da vil ikke puppene være like fine lenger. (Men ikke skjønner jeg hvorfor noen velger silikon heller, må da være mye bedre for kroppen med saltvannsinnlegg?)

Men om valget står mellom å ha fine pupper eller god helse....................???.................................

God bedring, hi! Håper du finner ut av det :)

Anonymous poster hash: 6ae9e...f72
Skrevet

Tuuuusen takk for svar alle:-)

fikk vite at disse silikoninnleggene var sikrere og bedre enn saltvann jeg:S så da tok jeg det...

jeg har slitt psykisk pga brystene siden puberteten, andre sparte til mopedlappen/bil...jeg sparte til silikon!!!!:( tilogmed 2 GANGER pga misslykket operasjon!)

Hadde jeg hatt like bryst skulle jeg ikke sagt et ord, men det er så stor forskjell at selv fastlegen som var HET imot silikon skjønte godt at jeg ville ta det.... 

men helsa er jo i bunn og grunn viktigst:S

Skrevet

Hvis det er silikonet som er årsaken til plagene dine så har du to valg:

- et liv med bryster du liker, men også et liv hvor du har samme plager som i dag, som muligens også vil forverre seg etter hvert.

- et liv med minimale pupper, men et liv uten de plagene du har nå.

Vil bare føye på en ting, hun jeg har nevnt over her brukte en god stund på å bli bra igjen etter at hun fjernet silikonen. Dette fordi immunforsvaret hennes var blitt så redusert. Men hun fikk etterhvert også et mye bedre liv - selv om hun knapt hadde synlige bryst lenger.

Skrevet

hvis jeg visste at det var silikonet og at jeg garantert ble mitt gamle meg igjen så hadde jeg ikke nølt et sekund tror jeg.....

jeg hater virkelig å ha silikonet i kroppen min, men jeg føler meg som et mindre verdt menneske, unormalt menneske med de puppene jeg hadde....:S

Skrevet

du,jeg har ganske like symptomer som deg!har og silikon! Jeg fikk nettopp påvist lavt stoffskifte!Begynte på medisin for noen uker siden og har blitt bedre!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hva med å redusere det brystet som er større, og fjerne silikonet? Håper du finner ut av det, og at du blir bra igjen! Lykke til med de valgene du måtte ta, og husk at du er vakker uansett!

Skrevet

c h r : lavt stoffskifte?

jeg har ligget å vippet mellom tidligere, men har ikke testet på flere år....

hva er symptomene dine da?:S

Skrevet

Hva med å redusere det brystet som er større, og fjerne silikonet? Håper du finner ut av det, og at du blir bra igjen! Lykke til med de valgene du måtte ta, og husk at du er vakker uansett!

Tusen takk. 

Jeg kommer til å nha null pupper igjen etter fjerning av silikon...men vi får se. NOE må jeg gjøre.....for dette er ikke noe enkelt...ALT er et ork!Jeg klarer nesten ikke å jobbe(jobber 100%)...men føler meg nesten ruset hele dagen:/ jeg er ikke meg selv...;(

Skrevet

Tuuuusen takk for svar alle:-)

fikk vite at disse silikoninnleggene var sikrere og bedre enn saltvann jeg:S så da tok jeg det...

jeg har slitt psykisk pga brystene siden puberteten, andre sparte til mopedlappen/bil...jeg sparte til silikon!!!!:( tilogmed 2 GANGER pga misslykket operasjon!)

Hadde jeg hatt like bryst skulle jeg ikke sagt et ord, men det er så stor forskjell at selv fastlegen som var HET imot silikon skjønte godt at jeg ville ta det....

men helsa er jo i bunn og grunn viktigst:S

Skjønner godt at du vil ha silikonen i. Jeg har selv operert inn i det ene brystet, pga at jeg var gjennom stetke strålebehandlinger som barn pga lungekreft, og det ene mitt var helt flatt. Det var en helt ny verden med tanke på min selvtillit/selvfølelse etter jeg fikk operert inn silikonen. Men som andre sier: helse er det viktigste... Det vil nok være lurt å ta det ut igjen. Du er du enten du har silikon i det ene brystet eller ikke! Og du er mer enn bra nok enten du har lik eller ulik størrelse på brystene! Lykke til, hi! Håper du finner ut av dette! Det høres ut som vonde plager du sliter med nå, håper du slipper gå lenge med dem... :(

Anonymous poster hash: defc8...796

Skrevet

uff stakkars deg:-( men bra at det går fint med deg nå:-)

jeg må innrømme at jeg plages veldig mye pga dette, det er sterke smerter(og jeg tåler MYE har jeg hørt...), men klarer å late som ingenting selv om jeg har vondt, men samboeren min ser jo at jeg sliter og han sier han er glad i meg uansett hva jeg gjør, men jeg er så redd for at han skal forlate meg uansett:(

men det er så rare smerter også, akkurat som det sitter i leddene også....uff nå er jeg lei:(

Skrevet

jeg var kjempe trøtt,vondt i ledd.armer og bein!vondt i hodet og svimmel.frysninger veldig ofte.nedstemt og lei.hjertebank! veldig tungpusta 

Skrevet

det høres ut som mine symptomer!

da skal jeg først av alt få dette sjekket hos legen...er det bare en vanlig blodprøve da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...