Gå til innhold

Siste trimester- hvor mange uker på vei og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Og hvor ligger magemålingen symfyse fundus mål?

Jeg er 34 uker, gått opp ca 8 kg og sf mål har ligget hele tiden i midten eller på den røde stripen.

Hva med dere ?

Anonymous poster hash: 28e59...ae9

Fortsetter under...

Er ikke så glad i slike tråder, synes de skaper et unødig fokus på vekt og det å sammenligne seg med andre. Noe som jeg tror for noen, kan bidra til unødige bekymringer. Så jeg velger derfor ikke å oppgi mine mål.

Helt i orden, men jeg vet at variasjonen er stor. Selv har jeg spist mye sukkerholdig og fettrik mat og vet egentlig ikke om min vektoppgang er normal ler ikke. Synes også magen er litt større denne gangen. Hi

Anonymous poster hash: 28e59...ae9

40+4 og lagt på meg 25 kg..

Begynte på 55 kg og er nå rundet 80 kg.. Bryr meg fint lite! ;) spist akkurat det eg har hatt lyst på.. La på meg 28 kg med førstemann som kom 10 dager før termin.. Og alt var vekke etter noen uker så tar det ikke så tungt :)

Annonse

Det der varierer så mye at det blir nesten "tullete" og sammenlikne seg. 

Med nr 1 la på meg 16 kg og fra uke 32 lå jeg nederst i de grønne felte på SF mål- ut kom 4kg baby

Med nr 2 gikk jeg bare ned og var undervektig hele graviditeten. SF mål- nederst på det grønne feltet hele veien og ut kom 2,8kg baby.

Med nr 3 er jeg opp ca 1-2kg opp fra start vekt og 4-5kg opp fra jeg begynte å gå opp i vekt pga kvalme. Er i uke 25. SF mål under det grønne feltet. 

Anonymous poster hash: e8196...059

Annonse

Lillfrøken kom uke 40+2, sf-mål på 35 å vektøkning på 14.5kg. Frøken var 3170g å 51cm lang. Er spend på vekt nå 1 dag etter fødsel

Hvor symfysemålet ligger på skjemaet er helt irrelevant så lenge det følger sin egen kurve målt av samme person. Mitt symfysemål droppet plutselig på kurven, og da viste det seg at babyens mål også hadde droppet på kurven sin. Videre, da babyen fortsatte å vokse etter sin nye kurve, fortsatte også symfysemålet å vokse etter sin nye kurve. Det er dette som er grunnen til at de følger opp symfysemålet. Om man ligger høyt eller lavt trenger ikke bety så mye for størrelsen til babyen...

Anonymous poster hash: a9624...d59

36+2 og har gått opp 20,5 kg :) sf målet følger kurven presist, bare ett hakk over en det grønne feltet.  Er glad vekten har stoppet opp, da jeg gikk opp ca 10-12 kg i første trimester :o

Start ca 60 kg

Uke 36+ nå

Opp ca 12 kg

Spiste mest "dritt" første 4 mnd, gikk opp sikkert 5 kg første trimester, 4 i andre og 3 i siste... More to Come;)

Fin kul på magen;)

Anonymous poster hash: ca75e...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...