Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #51 Skrevet 20. august 2013 Hva regnes som å tjene bra i den sammenheng da? Hvor mye må mannen min tjene før de begynner å krympe uføretrygden?Anonymous poster hash: 7824d...f3d Mannen din sin inntekt påvirker ikke selve uførepensjonen din, men er man gift får man 15% mindre grunnpensjon enn enslige. Har du barn og mannen tjener godt, vil du ikke ha krav på førsørgingstillegg.Det høres ikke bra ut... Jeg rakk jo bare å jobbe litt over tre år etter studiene før jeg gikk i stykker :/ Men betyr det da at jeg får 15% mindre enn en minstepensjonist? Da er det jo nesten ikke bryet verdt å hå gjennom den tunge ydmykende NAV-mølla, hvis mannen uansett må forsørge meg En minstepensjonist har vel en 7-8 000 i måneden? Og så 15 % mindre enn det igjen? Mannen tjener rundt 550 000, ikke veldig mye (definitivt ikke mye om jeg omtrent ikke skal kunne bidra i fet hele tatt), men er jo akkurat over snittet... Huff, akkurat nå angrer jeg nesten på babyen i magen, trodde ikke jeg skulle få godt under halvparten av AAP Anonymous poster hash: 7824d...f3d Det er ikke så galt som det du skisserer her. Hvor gammel er du, får du ung ufør? Grunnlaget ditt blir satt ned med 15% om du er gift, du får ikke mindre enn en minstepensjonist. Anonymous poster hash: 94599...073 Er 32, var 26 da jeg sluttet å jobbe, men da hadde jeg vært syk et år. Så vet ikke om jeg får ung ufør, eller bare vanlig... Fryktet at siden jeg ikke har mer enn drøye 3 år i arbeid fikk jeg bare minstepensjon. Men men, finner vel ut av alt dette til våren når permisjonen min er over og prosessen skal i gang igjen. Anonymous poster hash: 7824d...f3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå