Gå til innhold

Uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som har det..hvor mye får dere i mnd?

Anonymous poster hash: fa3ca...3fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Er uførertrygd målet ditt her i livet, siden du spør?

Hva DU kommer til å få i uføretrygd har ikke noe med hva andre får...

Eller er du bare nyskjerrig og vil snoke i noe du ikke har noe med?

Anonymous poster hash: 13d5f...6db
Skrevet

Jeg har og søknad inne om uføretrygd, ikke noen man vil men av og til har man ikke valg :(

Jeg lurer og på hva man får, det samme sompå AAP?

Håper noen kan svare.

Anonymous poster hash: 65cd8...ae2

Skrevet

Tror man får litt mer enn aap.. Men det er nok individuelt siden det kommer an på hva du har gjort tidligere, av jobb, utdanning, alder osv osv..

Skrevet

Som sagt jeg vet ikke, men jeg tror ikke det er en fast uføretrygd for alle..

Skrevet

Størrelsen på uføretrygden er avhengig av inntekten du hadde før du ble ufør, forsørgeransvar, om du er yrkesskadd om det er varig ufør (tror fremdeles midlertidig finnes, men er ikke sikker) osv.

Det er en svært komplisert beregning som de fleste av oss ikke skjønner bæret av. Den vil gi deg et "poeng". Jo høyere poeng jo større utbetaling.

Har du ikke tidligere inntekter osv, blir du minstepensjonist er det ikke mye å rope hurra for.

Skrevet

Vet ikke hvor mye som er vanlig å få, men min svigerfar gikk ned ca. 100 000 når han gikk over fra AAP til uføretrygd. Det er ganske stor forskjell :S

Anonymous poster hash: bd2a1...570
Skrevet

Har også hørt at uføretrygd er mye mindre enn AAP. Dessverre går det nok den veien med meg. Er man for syk til å jobbe spiller det jo ingen rolle hvor mye man får, jeg hadde ikke blitt friskere om jeg så fikk ti kroner i måneden i uføretrygd.

Midlertidig ufør finnes ikke lenger, nei.

Anonymous poster hash: 7824d...f3d

Skrevet

er vel ingen som vil vær ufør såvidt æ veit

Skrevet

Uføretrydg er ikke noe mål for noen. Det er utrolig dårlig betalt. Men noen ganger når det ikke er noe vei utenom, er det klart man blir bekymret for hvordan økonomien blir videre. Blir det enda mindre enn det lille man har fra før av.

Ikke hi

Anonymous poster hash: 06713...d0c

Skrevet

Gå et annet sted å pirk på folk a, vær så snill. Tror neppe uføretrygd er noe folk flest drømmer om, men det er kanskje vanskelig for en utenforstående som deg å se at trygdemottakere flest faktisk ikke sitter på rumpa og mottar penger for å irritere dere som "bidrar i samfunnet". Man blir ikke uføretrygdet hvis ikke det er en GOD grunn til det, så kanskje det heller er du som burde holde nesa di utenfor andres saker! Ekle menneske.

Anonymous poster hash: 452fe...c34

Skrevet

Det er finnes mennesker som ønsker seg uføretrygd ja, helt sikkert. Min halvbror blant annet.

Anonymous poster hash: 2c78c...069
Skrevet

Det er finnes mennesker som ønsker seg uføretrygd ja, helt sikkert. Min halvbror blant annet.

Anonymous poster hash: 2c78c...069

Herregud.. SELVFØLGELIG finnes det slike mennesker, men det betyr ikke at ALLE trygdemottakere gjør det som sitt livsmål å bli uføretrygdet. Det er veldig mange forskjellige grunner til at man mottar trygd, halvbroren din er en snylter, og det er unntaket - IKKE regelen.

Anonymous poster hash: 452fe...c34

Skrevet

19 000

Anonymous poster hash: 3abc3...b14
Skrevet

Jeg er ung ufør og får 17 000kr. 

Anonymous poster hash: 108cf...281
Skrevet

ok. takk for svar :)

Skrevet

De uføretrygdede jeg ser og kjenner til, nei, det er ikke venner av meg, Gud forby, er noen jæval parasitter. Tror dere jeg syns det er så kult å,stå opp hver morgen, levere mine barn bort, for så å jobbe hardt 5-6 dager i uken?Dere som ikke gjør det, og som ikke forsørger dere selv, er i mine øyne trash. Rett og slett søppel. Stå opp, jobb og gjør deg fortjent til å delta.

Anonymous poster hash: a23c0...481

Skrevet

De uføretrygdede jeg ser og kjenner til, nei, det er ikke venner av meg, Gud forby, er noen jæval parasitter. Tror dere jeg syns det er så kult å,stå opp hver morgen, levere mine barn bort, for så å jobbe hardt 5-6 dager i uken?Dere som ikke gjør det, og som ikke forsørger dere selv, er i mine øyne trash. Rett og slett søppel. Stå opp, jobb og gjør deg fortjent til å delta.

Jeg elsker å jobbe hardt hver dag jeg, rett og slett fordi jeg liker jobben min :D Kanskje du skal vurdere å bytte yrke siden du hater det så sterkt?

Anonymous poster hash: 13311...2cb

Skrevet

mye dritt svar her inne

Skrevet

Jeg ble ung ufør fordi norske leger tydeligvis er udugelige, og lot meg gå feilbehandlet mesteparten av livet mitt, til det punktet nå at jeg ikke fungerer.

Gjør det meg til en parasitt? 

Anonymous poster hash: 108cf...281

Skrevet

Jeg ELSKER å være ufør! :D

Å bestandig ha lite penger, aldri ha råd til å kunne unne meg noen ting ekstra.

Det å ikke ha overskudd til å klare noe utenom lett husarbeid og ta meg av barna.

Slipper heldigvis å ha ett sosialt liv! :)

Kan ligge å dra meg på sofaen hele dagen mens ungene er på skolen fordi jeg har ikke overskudd til å gjøre stort annet.

Jepp , jeg ELSKER livet mitt!!

Eller var det muligens slik at jeg mye heller skulle ønske av hele mitt hjerte at jeg kunne slept meg på jobb 5 dager i uka tror du????

Anonymous poster hash: 631d4...9d2

Skrevet

Mamma får 12.000 inkludert enkepensjon (?).

Anonymous poster hash: e54b3...35a

Skrevet

Det kan da UMULIG stemme at man får mer i AAP enn uføre. Hvis du får innvilget uføre og har barn får du ganske så mange 1000 kr ekstra per måned for hvert barn. 2 ganger grunnbeløpet for hver barn?

Min mor ble selv uføre som 30 åring. Da vi var mindre fikk hun 4-5000 kr ekstra barna for oss barna, 3 stk. Hun har nå utbetalt 17 000 kr i måneden i alle fall. Ikke har hun jobbet mye heller da , men har vært uføre i over 20 år..det stiger.

Når det er sagt så tror jeg virkelig ingen ønsker å bli uføre frivillig? Jeg ville heller jobbet på rema 1000 enn å blir uføre eller en eller annen jobb!

Anonymous poster hash: c821f...a2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...