Gå til innhold

Snakke med bekjente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan snakker man egentlig med. bekjente?. Med bekjente mener jeg folk man egentlig ikke kjenner som feks. familie av venner, en perifer klassevenninne osv.

Er veldig dårlig på smalltalk i utgangspunktet.

Kan finne på å gå omveier i butikken hvis jeg ser e

nbekjent..

Hjelp meg:p

Anonymous poster hash: 50545...94c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, det kommer vel litt an på hvem og hvor osv. Spør hvordan det går, hva de driver med for tiden, hvor gamle barna er, været, kommentere omgivelsene. Alle er ikke like flinke i smalltalk, men det er en treningssak det også. Prøv, du trenger ikke snakke lenge. Hvis praten stopper opp sier du bare at du må komme deg videre. Det er ikke bare ditt ansvar å holde praten i gang, så ikke ta på deg all skyld :)

Skrevet

Takk for tips, da har jeg noen samtaleemner på lur:)).

Føler meg nesten sosialttillbakestående i sånne stuasjoner, blir liksom stående som en smilende tulling:p.

hi

Anonymous poster hash: 50545...94c

Skrevet

du er ikke alene ;) jeg rødmer nesten når folk kommer bort.. haha.. ikke spesielt utadvendt lenger nei.

men det som hjelper her er i grunn å aldri starte samtalen selv. jeg opplever at de som kommer bort ofte har noen spm klarer så jeg behøver bare å svare på de og si "enn med deg"? og når det er over så er jeg så varm i trøyen at resten går fint :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...