Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Hvor mange sett kjøper dere med ulltøy til vinterbaby? Har en merinoull-lue og et par tøfler, mangler resten.. Lurte på hva som var vanlig - tenker ikke bruke ull hele tiden når vi bare skal være hjemme osv, men tenker for eksempel ullpysj om natta? da må h*n jo ha en 4 stk ? Pluss at jeg kommer til å satse på ull underst, det vil si strømpebukser, bodyer... hvor mye trenger man av dette? Og kjøper dere mange ullsett som skal være det "ytterste" plagget? har ikke tenkt til å å dra til Nordpolen med babyen, men ser for meg å bruke ull under ytterdress ol om vi skal være ute.. Ull er jo rimelig dyrt, 299,- for en body liksom ! Anonymous poster hash: 192c4...908
Lessismore Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Vi får en desemberbaby. Jeg har ikke kjøpt mye ull til han nettopp fordi jeg vet at en liten baby ikke er så mye ute de første månedene. I tillegg har vi ei jente fra før som ble født i januar. Jeg hadde kjøpt inn et helt lager med ullklær, og så viste det seg at hun var allergisk mot ull. Kjempebom, og mange tusen kr ut av vinduet...
Syngensang Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Ville kjøpt inn ein av kvar av body og strømpis. Så ventar du og ser kor mykje du arvar, får i gåver, om babyen toler ull, om den gulpar mykje osb. Om du har ein som ikkje gulpar og som ikkje bæsjar utanfor bleia treng ein veldig mykje mindre enn omdu har ein som gjer akkurat det... Eg brukte mykje ull til min, men han var ein gulpar så vi måtte bytte fleire gonger om dagen...ellers anbefalar eg å kjøpe ull på sal, for seint no, men til våren;-) ullsett under vinterdressen kan vere fint, men dei først mnd ligg vel gjerne babyen i vogn når de er ute over lengre tid, og der har ein gjerne vognpose/ dyne.. Så eg ville kanskje hatt eit ullsett til å ha under dressen, men ikkje sikkert eg hadde fått bruk for det;-) Ullpysj kjem jo an på kor varmt de har det i huset, og om du kjøper feks nøstebarnull kan det brukast lenge utan vask om du skyller av flekkar med ein gong...Eg tenkjer kanskje at 4 pysjar er fint, men ikkje nødvendig. ( vi brukte forresten ikkje pysj i byrjinga, fordi babyen plutseleg kunne sovne tidleg på kveld til midt på natta, og då ville vi ikkje vekke han med å bytte alle klea;-) Også er det som sagt lurt å vente til du ser kva du får i barselsgåve til babyen, vi fekk utruleg mykje kle!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Siden vi har sommerbarn fra før og nå venter januarbarn har jeg kjøpt ull på salg nå i sommer! Fant litt på div nettsider og mye på 50% på polarn o pyret! Digger polarn o pyret- ulla, den holder lenge i str og ikke minst kvalitet- ser ikke brukt ut det ungen her har brukt i hele vinter!! Nå har vi 4 ullbodyer i 50/56 og 2 ull strømpebukser, 1 par ull knestrømper fra nøstebarn (også skal jeg strikke knestrømper selv), og 3 ullpysjer i 56. Ellers handlet jeg på salg på Lilleba som var fredag og lørdag på nettet og fikk pysj, bukse og body til halv pris- og bambus har jo samme egenskap som ull! Bomullspysjer (og bodyer)fra sommerbarnet har vi som reserve bare og kommer primært til å bruke ull og bambus. Blir det som sist blir det 1-2 skift pr natt og minst det samme om dagen;-) Har tynne ull-luer og bil-stol-dunpose men kommer til å kjøpe en ullfleece-dress også! Nøstebarn eller Joha sin tipper jeg:) Anonymous poster hash: f0fff...a7d
Dailis Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Tror jeg kjøper ett sett, men mulig jeg venter til han er født. Husker hentesettet til minstegutten var i str 60. Det ble brukt på turen hjem og tatt rett av, det var for lite. Han gikk inn i 62/68 med en gang. Jenta var str 50. Ene sønnen min tålte ikke ull, vi hadde så sinnsykt mye ull til ham, og han fikk så stygge sår av det. Så venter og ser og prøver Antar vi første ukene holder oss inne. Har et vårbarn og resten sommerbarn, så vet ikke helt hva jeg kan vente meg.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Jeg fikk barn med atopisk eksem som ikke skulle ha ull på kroppen! Skulle ha myke bomullsklær! Så jeg tror jeg ville kjøpt inn et sett for å prøve for deretter å kjøpe det du tenker du trenger når babyen er ute. Jeg får baby i februar, men kommer ikke til å kjøpe inn et eneste ullplagg nå! Venter å se hvordan babyen reagerer! Anonymous poster hash: 9ef30...e1c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 tror jeg velger å gå for et par bodyer og strømpebukser da også se det litt an - aldri hørt om allergi mot ull, men er det såpass normalt så er det jo kjedelig å ha for mye ! babyen din gikk rett inn i 62/68 ?? WHAT =) hvor stor var han ? Kommer neppe til å kjøpe klær i str 50 da flere unger som blir født er over 50cm allerede ved fødsel... skulle ungen bli prematur må en jo ut å kjøpe nytt likevel ! Anonymous poster hash: 192c4...908
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 1-2 luer (en hjelm lue som knyttes og en lue med hals) 3-4par hjemmestrikka ullsokker 3 body (2 stk str 50 og en i str 56) 3 bukser u/fot (1stk str 50 og 2 stk 56) 2par ullvotter Du trenger ikke ullpysj- den kan sove i ull- body og bukse. Kjøp ullbukse uten fot, da kan ungen vokse og bruke de lengre sammen med ullsokker. Dette er mer en nok med en gang, så kan du heller supplere etterhvert. Det er dessuten raskt å vaske og tørke ullklær. Jeg ville også fått et hjemmestrikket sett og/eller et godt ull teppe. Det er kjekt å ha på i bil og vogn. Jeg har god erfaring med Janus ull og ull fra cubus. (name it og joha rakner lett etter flere vask) Anonymous poster hash: 0af9d...2e4
Dailis Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Han var 55 cm og 5 kg, men han var veldig lang i ryggen så 56 var uaktuellt. Har kjøpt noe i 56 nå, og angrer Hentesettet ble kjøpt i paris i str 54, skjønner ikke hva jeg tenkte på. Han er alt over kurven sin nå.....
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 dumt spørsmål, men siden du sier han er langt over kurven sin nå... Er det dette symfysemålet måler? har det noe å si med hvor stor babyen er? for noen har jo gigamage og normal baby.. Eller har du målt på noe annet, UL eller noe sånt ? jeg starter på str 56, regner ikke med jeg får ei STØRRE jente enn d *håper ikke* Anonymous poster hash: 192c4...908
Lessismore Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Jeg fikk jente sist. 54 cm og 4200 gram. Størrelse 56 holdt i noen uker, så denne gangen går jeg for 62 i det aller meste. Forresten, franske størrelser er små. Bittesmå. Det anbefales at man kjøper minst en størrelse større...
may-mom-05 Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Her var det slik at når første barnet (jente) ble født (i mai), hadde vi kun handlet inn klær i str 62+. Vi syntes alt tøy i mindre str så alt for smått ut! Så derav hadde vi kun tøy i den str. Hun målte 50 cm og 3,7kg ved fødsel, og alt tøy var for stort! Så vi måtte ut på shopping som noe av det første etter å ha bli skrevet ut av sykehuset. Venter nå desember-gutt, og har allerde sikret meg en del ull fra str 50 og litt oppover. Håper at det vil lønne seg
Regina_George Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Får en januarbaby og har allerede sikret meg en nydelig ulldress fra Nøstebarn i den minste størrelsen. Ligger ullallergi i familien så noe mer enn denne tør jeg ikke å invistere i helt enda. Heldigvis har babyen to strikkegale bestemødre som allerede er i gang med ullsett så tror egentlig at jeg får det meste i hus når baby kommer. Hvis han/hun tåler ull skal jeg kjøpe noen bodyer og strømpebukser fra Nøstebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå