Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Lillemann på 18 uker er nå 66 cm og 8 kg. Er ikke dette voldsomt stort ift alder? Har fullammet frem til for er par uker siden, da vi av forskjellige grunner måtte begynne med mme et par ganger om dagen. I tillegg får han velling (blander litt grøtpulver i melkeflaska) til kvelds. Storebroren var ikke på langt nær så stor ved den alderen og han var "mme-unge"... Litt stressa. Anonymous poster hash: 57a6a...e84
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Kan du ikke heller si 4,5 mnd??? Anonymous poster hash: 6b31d...4ac
<3 2G <3 Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Min på samme alder er like lang men ikke like tung. Vet ikke nøyaktig vekt. Hva sier HS om dette?
Kanutten83 Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Han ligger vel i øverste sjiktet, men innenfor normalen Jenta mi gjør også det, fått en del kommentarer på det, spesielt når de finner ut at hun ble fullammet til 7 mnd (er 7,5 mnd), heldigvis bare positive kommentarer da Noen er store, andre er små, og noen midt i mellom Det viktigste er at vekten samsvarer med lengden, og det gjør den jo
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Gutten min var 8 kilo da han var 4 mnd. Er 3 år og 14 kg idag. Babyen er så stor den skal være, ikke tenk sånn på den vekta. Anonymous poster hash: f467b...e04
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Kan du ikke heller si 4,5 mnd??? Anonymous poster hash: 6b31d...4ac Beklaaaaager så meeeeeget, for DET var jo det viktigste med spm mitt!! Helsesøster her vi bor opererer med UKER i stedenfor mnd så da blir man litt påvirket. Anonymous poster hash: 57a6a...e84
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Takk for svar dere andre. Tenker vel mest på at det kanskje hemmer noe av utviklingen hvis han har for mye kropp å bale med, å snu seg, krabbe osv blir jo tyngre? Anonymous poster hash: 57a6a...e84
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Kan du ikke heller si 4,5 mnd??? Anonymous poster hash: 6b31d...4ac Ungen er ikke 4,5 mnd om den er 18 uker. Det er mer enn 4 uker i en mnd. Anonymous poster hash: b1fd3...b10
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Jo han er nok ganske blubbete. Ville oppsøkt HS for kostholdsråd. Det høres veldig mye ut. Anonymous poster hash: b25b5...c34
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Har du mulighet til å babysvømme med han? Hvis du ser at beibsen din sliter med bevegelse pga vekt, så er jo vekta borte i vann. Ville ikke vært bekymra uansett altså, men bare et tips. Min var også en nydelig tung sumobaby. Fikk kommentar om jeg produserte fløte (bare fint ment). Men jeg var aldri stressa over det, og jeg lot han alltid få mat når jeg så at han var sulten. Har sett selv at vekt på småbarn går ekstremt i rykk og napp. Men husker ikke akkurat hvor stor han var nå i den alderen i vekt må jeg innrømme. Men husker at han var mye større enn de jevnaldrene. Har sett mange store beibiser bli veldig tynne to-treåringer. Min ble iallfall det. Nå er han tynn som en strek (gir han alltid maten han vil ha nå også altså, men vi spiser ganske sunt, så er jo ikke potetgull hver dag). Han var vel bare mer glad i morsmelk enn vanlig mat? Kanskje din blir sånn og? Anonymous poster hash: 68cf4...58a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Det var min og. 10 kg når han var 6 mnd, hadde bulldog kinn som hang nedover. Var en veldig søt liten klump. Etter ettårsdagen stoppet vekta, og er i dag (7 år), tynn som en strek. Har problemer med å finne bukser som passer i livet, alt raser av. Shorts kjøper jeg i str 4 år, selv de må strammes inn i livet. Serverer skikkelig kraftkost, mye olje, fløte og smør. Og fri tilgang til alt han måtte ønske. Men skyhøy forbrenning, akkurat som sin mor. Hadde ikke stresset! Anonymous poster hash: b9316...942
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 Har du mulighet til å babysvømme med han? Hvis du ser at beibsen din sliter med bevegelse pga vekt, så er jo vekta borte i vann. Ville ikke vært bekymra uansett altså, men bare et tips. Min var også en nydelig tung sumobaby. Fikk kommentar om jeg produserte fløte (bare fint ment). Men jeg var aldri stressa over det, og jeg lot han alltid få mat når jeg så at han var sulten. Har sett selv at vekt på småbarn går ekstremt i rykk og napp. Men husker ikke akkurat hvor stor han var nå i den alderen i vekt må jeg innrømme. Men husker at han var mye større enn de jevnaldrene. Har sett mange store beibiser bli veldig tynne to-treåringer. Min ble iallfall det. Nå er han tynn som en strek (gir han alltid maten han vil ha nå også altså, men vi spiser ganske sunt, så er jo ikke potetgull hver dag). Han var vel bare mer glad i morsmelk enn vanlig mat? Kanskje din blir sånn og? Anonymous poster hash: 68cf4...58a Takk for et fint og beroligende svar! Vi begynner på babysvømming i september så jeg tenker som deg, at det er lettere å bevege seg i vann. Han SER ikke spesielt "blubbete" ut, det er bare litt mye kjaker og lår liksom Men fin er'n! Anonymous poster hash: 57a6a...e84
Kanutten83 Skrevet 18. august 2013 #13 Skrevet 18. august 2013 Jo han er nok ganske blubbete. Ville oppsøkt HS for kostholdsråd. Det høres veldig mye ut. Anonymous poster hash: b25b5...c34 Det høres nok mye ut, men om man ser vekta i fohold til lengden så ligger han på kurven over gjennomsnittet, altså helt fint, han er tross alt lang Jenta mi var 8,1 kg da hun var 67 cm, og hun var definitivt ikke overvektig Ikke har det hemmet utviklingen hennes, snudde seg over på magen da hun var 3,5 mnd, nå er hun da 7,5 mnd og kan sette seg opp, kryper bortover og øver på å krabbe
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #14 Skrevet 18. august 2013 Lillemann på 18 uker er nå 66 cm og 8 kg. Er ikke dette voldsomt stort ift alder? Har fullammet frem til for er par uker siden, da vi av forskjellige grunner måtte begynne med mme et par ganger om dagen. I tillegg får han velling (blander litt grøtpulver i melkeflaska) til kvelds. Storebroren var ikke på langt nær så stor ved den alderen og han var "mme-unge"... Litt stressa. Anonymous poster hash: 57a6a...e84 Jeg vil si han er enorm! Han er like stor som min jente på ett år! Anonymous poster hash: b134a...dae
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 18 uker ?!Hvem i helv opererer med uker når babyen er over 4 mnd gammel.... Jøsses Anonymous poster hash: 7e1e8...a0b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #16 Skrevet 18. august 2013 Gutten min var like stor på den alderen. Helsesøster sa ingenting på det. Han ble fullammet og fulgte sin egen kurve. Han er kjempeaktiv og har strukket seg masse. Så små babyer er veldig ulike, med mindre helsesøster er bekymret ville jeg slappet helt av og kos meg med babyen:) Anonymous poster hash: b7c2d...689
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Lillemann på 18 uker er nå 66 cm og 8 kg. Er ikke dette voldsomt stort ift alder? Har fullammet frem til for er par uker siden, da vi av forskjellige grunner måtte begynne med mme et par ganger om dagen. I tillegg får han velling (blander litt grøtpulver i melkeflaska) til kvelds. Storebroren var ikke på langt nær så stor ved den alderen og han var "mme-unge"... Litt stressa. Anonymous poster hash: 57a6a...e84 Jeg vil si han er enorm! Han er like stor som min jente på ett år! Anonymous poster hash: b134a...dae Og din jente er selvsagt fasiten? Anonymous poster hash: 0a156...e7c
Galskapens overhode Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 Lillemann på 18 uker er nå 66 cm og 8 kg. Er ikke dette voldsomt stort ift alder? Har fullammet frem til for er par uker siden, da vi av forskjellige grunner måtte begynne med mme et par ganger om dagen. I tillegg får han velling (blander litt grøtpulver i melkeflaska) til kvelds. Storebroren var ikke på langt nær så stor ved den alderen og han var "mme-unge"... Litt stressa. Anonymous poster hash: 57a6a...e84 Jeg vil si han er enorm! Han er like stor som min jente på ett år! Anonymous poster hash: b134a...dae Og din jente er selvsagt fasiten? Anonymous poster hash: 0a156...e7c Det kommer an på øyet som ser.
uhhuhher Skrevet 18. august 2013 #19 Skrevet 18. august 2013 Hvis du ser på percentilskjemaene fra WHO, så ligger han sånn cirka på 85-percentilen. Stor og fin gutt, men altså ikke blant de største på hans alder. :-) Ikke bekymre deg. Min på tre måneder er like lang som din, men veier 6,5. De kommer i alle slags utgaver. :-)
kvirrevittt Skrevet 18. august 2013 #20 Skrevet 18. august 2013 Jenta mi er 3,5 mnd er 65 cm og veier 7,5 kg. Aldri tenkt at ho er spesielt stor....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå