Gå til innhold

Trenger 1. klassinger pennal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker da nevøen min begynte fikk de en liten kurv av skolen med blyant, viskelær, noen fargeblyanter etc på pulten sin hver morgen. Dette gjorde lærerne fordi disse store pennalene med mye "stæsj" i tok så mye av oppmerksomheten fra barna.

Hva har dere fått beskjed om?

Anonymous poster hash: cd0eb...f48

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Vi fikk beskjed om å unngå disse store pennalhusene med 2-3 glidelåser akkurat pga det du nevnte, de inneholder så mye som opptar elevenes interesse. De får det de trenger på skolen.

D anbefalte heller disse små v or alt legges opp i samme lomme

Skrevet

Alle i sønnen min sin klasse hadde pennal fra 1. klasse

Gjest Julia1984
Skrevet

Ikke dermed sagt det var anbefalt eller nødvendig!!

Skrevet

Har ikke fått noe info om det enda. Men vi har ett stort med 3 etasjer. Men har valgt å kjøpe et vanlig rundt et, fordi jeg tror at han blir lei av å åpne alt hele tiden for å finne det han skal ha.

Regner egentlig med at de skal ha penal så lenge ingen har sagt noe annet på de tre foreldremøtene vi har hatt før skolestart.

Anonymous poster hash: 5ea32...889

Skrevet

Vanlig med pennal på vår skole også. Og de fleste hadde sånne fra Beckmann eller tilsvarende med glidelåser.

Er nok spennende første dagen, men det går fort over.

Skrevet

Her får barna ikke lov å ha med penal, de får alt de trenger på skolen

Anonymous poster hash: c2d9d...026

Skrevet

På vår skole får man ikke så mye som en blyant, så her var fullt utstyrt pennal (dvs blyanter, spisser, viskelær og godt utvalg i fargeblyanter) nødvendig fra dag 1.

Alle i klassen har forøvrig pennal m to eller tre rom, og det har ikke vært noe styr rundt det.

Anonymous poster hash: 50208...63f

Gjest Snuppebolla
Skrevet

På vår skole får de utdelt blyant og viskelær. Skolen har ikke nevnt pennal med ett ord, og våre barn har fått pennal med mye 'stæsj'. Jeg antar læreren stopper dem om det tar vekk fokuset fra undervisningen. Tvert i mot tror jeg det har vært mer stas for barna med 'ekstrautstyret'. Det er jo gøy å fargelegge med gull og sølv når de har tegning, og de blir glade av å bruke et morsomt viskelær.

Skrevet

Er selv lærer og har mye erfaring med pennal. Om skolen ikke spesifikt har sagt at dere IKKE skal kjøpe pennal, så er det vanlig å kjøpe pennal til poden. Om det er et rundt pennal eller tre-etasjers spiller egentlig ingen roller, men det som kan være lurt er å faktisk bytte ut mye av det som er i et tre-etasjers pennal. Fargene og blyantene er ofte ikke tilpasset skrivegrepet til små 1. klassinger. Det er også ofte ikke nødvendig med tusjer som man ofte finner i disse pennalene. De er vanskelig å bruke for å øve på å fargelegge innenfor strekene bl.a. og de er ofte runde, noe som igjen ikke er ypperlig for skrivegrepet. Gode fargeblyanter, gjerne tykke er ofte bedre å fargelegge med. Kulepenner er også en ting man kan ta av ut pennalet, det har de absolutt ikke brukt for. 

Det er ofte stas med pennal, og barn lærer seg fort til at de ikke skal ha fokuset i pennalet men på læreren :)

Skrevet

Ikke dermed sagt det var anbefalt eller nødvendig!!

Nei, det har jeg da vel heller aldri sagt? Fortalte bare min erfaring, jeg. Hos oss har vi heller aldri fått beskjed fra skolen om verken det ene eller det andre.

Jeg er helt nøytral.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

På "vår" barneskole bruker ikke de minste pennal. De får en kurv med blyant, viskelær, fargeblyanter og limstift. 

Dessuten er masse av "stasjet" i  de store "etasje-pennalene" totalt ubrukelig. 

Skrevet

HERREGUD, I LOVE IT ! 

Enda en pennal-tråd!

Jeg er så glad jeg har fri i dag, så jeg får med meg utviklingen av alle disse spennende trådene! Trodde ikke noe skulle toppe tråden med hun som lurer på om dere kjøper ett og ett klesplagg til poden eller om dere kjøper to noen ganger, men denne tråden er nesten like givende!

Nå blir jeg opptatt på BIM i hele dag også, kun pga. dere spennende, morsomme, gøyale damene! 

Tjihihi!  :)

Anonymous poster hash: 6dd10...64f
Skrevet

På vår skole fikk vi skriv om etter noen få dager at alle barnas pennalhus måtte renskes for alt bortsett fra blyant, viskelær og fargeblyanter i fargene grønt, rødt, blått, gult og svart :)

Skrevet

det som følger med i de  penalene er som regel bare dritt.... Farger so knekkes når enn spisser de osv. Tusjer som er tørre .... Det eneste man betaler for et status at man har kjøpt dyrt penal.

Bruk heller pengene på et billigere penal  og fyll det med kvalitets ting

Anonymous poster hash: e2dcd...228
Skrevet

HERREGUD, I LOVE IT !

Enda en pennal-tråd!

Jeg er så glad jeg har fri i dag, så jeg får med meg utviklingen av alle disse spennende trådene! Trodde ikke noe skulle toppe tråden med hun som lurer på om dere kjøper ett og ett klesplagg til poden eller om dere kjøper to noen ganger, men denne tråden er nesten like givende!

Nå blir jeg opptatt på BIM i hele dag også, kun pga. dere spennende, morsomme, gøyale damene!

Tjihihi! :)

Uff... Litt trist med dere som ikke har et liv egentlig :(

Anonymous poster hash: 10cd1...ffc

Skrevet

HERREGUD, I LOVE IT !

Enda en pennal-tråd!

Tjihihi! :)

Uff... Litt trist med dere som ikke har et liv egentlig :(

Anonymous poster hash: 10cd1...ffc

Eller har vi et liv som er litt rikere enn at vi finner det givende å diskutere en 1. klassings pennal?  -_-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...