*oktobergutt 12* Skrevet 18. august 2013 #1 Del Skrevet 18. august 2013 Mamma maser om at jeg må kjøpe sko til gutten min på 10 mnd når han skal lære å gå. For å støtte opp anklene.... Har aldri hørt om det før, han kan da lære å gå barfot eller kun med sokker på inne....? Har dere sko på deres barn som står/går når dere er inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerGårDetUnna!!! Skrevet 18. august 2013 #2 Del Skrevet 18. august 2013 Det anbefales vel egentlig at barna skal lære å gå uten sko, at skobruk i for tidlig alder kan gi føttene en feilstilling og falsk støtte for anklene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 18. august 2013 #3 Del Skrevet 18. august 2013 Min går barbeint/med sokker inne og sko ute. Kan ikke gå helt på egenhånd,men holder seg i vogna feks.. 9 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødhette <309+<312 Skrevet 18. august 2013 #4 Del Skrevet 18. august 2013 Min er 1 år og kan ikke gå enda, men klarer og gå langs møbler, og hvis han holder i hendene våre. Inne går han barfot eller med sokker, ute har vi kjøpt myke skinnsko til han. De skal ikke ha skikkelige sko som støtter opp anklene før de kan gå skikkelig uten støtte, det har å gjøre med at de kan få feilstillinger i føttene om man setter på sko for tidlig. Men før i tiden skulle man sette på sko for at de skulle lære seg å gå, kjøpe skikkelige sko tidlig osv, men det har de gått vekk ifra nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 18. august 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 18. august 2013 Ja var det jeg også trodde! Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 18. august 2013 #6 Del Skrevet 18. august 2013 Men hva slags sko har han ute som han ikke blir våt i?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødhette <309+<312 Skrevet 19. august 2013 #7 Del Skrevet 19. august 2013 Skoposer er veldig grei eller stonz :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 20. august 2013 #8 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg har jobbet i skobutikk, og vi anbefaler ingen å kjøpe sko til barna før de går helt ordentlig!! Det er også gått tilbake på det at skoene skal være så stive og høye over ankelen. Mange sko som selges idag er lave og myke, og det er slik de skal være! Skoene er der for å beskytte føttene mot omgivelsene (kulde, skarpe steiner osv). Barna har best av å lære å gå barføtt eller med gode sklisokker! Da trenes musklene i foten best, og de får utvikle seg på best mulig måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå