Gå til innhold

baby på 8 mnd sitter ikke selv enda..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, takk for svar. Han krabber og prøver å reise seg, men viser ingen interesse for å sitte/sette seg opp. Jeg er bare litt bekymret for om jeg burde øvd mer med han, men dette er vel blant de utfordringene han må finne ut av selv.

Anonymous poster hash: c9d50...4d2

Min er litt over 7,5 mnd og jeg tror ikke han setter seg opp selv på en stund ennå. Men han sitter godt i stol, så det er bare å knekke koden om hvordan komme seg dit selv. Han ålekrabber i en rasende fart, men må få magen mer opp. Tror det kommer når det er i boks. På en annen side foretrekker jeg at han krabber først, da blir han hvertfall ikke rumpeaker ;) alle syns han er tidlig ute motorisk, men han sitter altså ikke opp selv.

Endret av Tromsøprinsen

De fleste sitter seg ikk opp selv før de har vært seg og krabbe. Og det er hel normalt at de ikke kan sitte seg opp selv ved 8 mnd. Begge mine har satt seg opp selv når de var ca 9 og 9,5 mnd. Førstemann kunne reise seg opp på beina før han satt seg på rumpen, andremann satt sg opp på kne før han satt seg på rumpen.  :-)

Annonse

mi er ni mnd setter seg ikke opp selv men sitter stødig om jeg setter henne, hun armykryper i kjempefart, hun er oppe å står på knærne og i yogastilling der hun står på ståspissene istede for knærne...

hun reiser seg ikke opp så der synes jeg hun er treg..

Mi er nettopp passert 7mnd. Hun setter seg ikke opp selv og det tror jeg blir leeeeenge til hun gjør. Hun sitter heller ikke stødig når jeg setter henne opp. Hun åler heller ikke fremover, men hun er høyst normal likevel.  :D

Hehe vet jo at han er normal for det om det motoriske går litt tregt ;) kjenner bare at jeg er bekymret for om jeg øver for lite med han. Og om et par mnd må han i barnehage, så da håper jeg han har lært seg å sitte selv :) Tusen takk for mange svar!

Anonymous poster hash: c9d50...4d2

• 2 uker senere...

Tror ikke du øver for lite med ham. Så lenge du lar ham være på gulvet, han får krype, dra seg rundt, så må han finne ut selv hvordan han skal sette seg. Går rasende fort framover nå, ingen av mine har satt seg opp selv før de var 10 mnd, men da tok det bare et par uker før de reiste seg opp og sto..

Annonse

hun reiser seg opp nå, kryper og sitter. å til deg som nevnte kiss så har hun vert behandlet for det siden hun va 1 mnd pluss at hun har torticollis som betyr stram nakkemuskel, hun har hatt 4 behandliger hos fysio hver uke fra hun var 2 mnd og frem til i dag pluss kiropraktor...

Gutten min er 8 mnd, han kryper, reiser deg opp og går langs bordet. Men han sitter ikke selv og det er ikke unormalt, det kommer etterhvert. Jeg har ikke øvd på noenting med han, jeg har latt han styrt alt i sitt eget tempo. Jeg var hos fysioterapaut forrige uke og fikk der beskjed om at han var tidlig ute med å reise seg opp og gå langs bordet. Husk at alle barn er individuelle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...