Gå til innhold

Hva tenker dere om gravide som snuser? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 70edb...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansvarlige og egoistiske :(

Anonymous poster hash: c7f63...211
Skrevet

tenker stakkars barn..

Anonymous poster hash: 2eb23...496
Skrevet

Det samme som jeg tenker om gravide som røyke f.eks. At de ikke er klar for å sette barnet foran seg selv, og at det er fryktelig trist for barnet, for hvem skal da sette barnet først når ikke en gang mor gjør det?

Anonymous poster hash: 691a0...8a8

Skrevet

Det er mer skadelig enn å røyke, så synes det er kvalm og egoistisk.

Anonymous poster hash: ee328...4a4

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er mer nikotin i snus enn sigaretter, så det er altså verre å snuse enn å røyke. Og å røyke med barn i magen er forferdelig, så det sier vel litt om hvor ille snus er!

Skrevet

Jeg tenker at det er deres liv deres valg.

Syns snus er ekkelt men skjønner at for enkelte kan det være vanskelig å bli kvitt nikotin avhengighet.

Skrevet

Jeg tenker at det samme som når jeg ser gravide som røyker: at de ikke er klar for å bli mor når de setter sin egen avhengihet foran sitt barns helse. Stakkar babyer :(

Skrevet

Finnes snus uten nikotin

Anonymous poster hash: 9969d...937

Skrevet

Syntes snus er kvalmt uansett, men en gravid som snuser? Nei det er jo direkte forkastelig! Tenker man er rimelig tett i pappen om en utsetter sitt ufødte barn for noe sånt.

Gjest lemon-aid
Skrevet

Personlig synes jeg det er veldig dumt.. Men hva kan man gjøre med det? De bestemmer jo selv, men jeg ville aldri i mitt liv gjort det. Det er ikke verdt det!

Gjest lemon-aid
Skrevet

Må bare legge til et argument som jeg synes er så teit.

"Legen min sier at det er bedre at jeg tar meg en røyk/snus istedet for å bli stressa/få abstinenser" 

Det er det dummeste jeg hører.... NÅR ble stress verre enn rusmidler? Hvor er kompetansen til disse legene?

Skrevet

harry og egoistisk.

Anonymous poster hash: ee190...d60
Skrevet

Tenker at de har dårlig viljestyrke og er egoistiske. Jeg selv sluttet på dagen enda jeg savner det fortsatt. Det er tøft, men om man velger eget velvære foran barnet, er man ikke klar for å bli mor.

Gjest meg&mini
Skrevet

Synes de er idioter og egoister! Blir rett og slett så utrolig provosert av at kvinner gjør dette. Spesielt med tanke på alt vi vet i dag ang røyk, snus og alkohol under svangerskapet.

Jeg Så en gravid dame komme gående ut av butikken i går. Det første hun gjorde var å tenne røyken. Ble så sint! Har så lyst til å gå å riste i henn

Så også en annen dame som var gravid med snusboksen godt synlig i lommen på joggebuksen.

Begge deler må være noe av det styggeste jeg noen sinne har sett:)

Skrevet

Jeg må bare spørre om en ting litt på siden... Jeg sluttet å røyke ved positiv test, men jeg fikk da en vanvittig sultfølelse og søtsug av en annen verden. Resulterte i 25 kg opp (uten noe særlig vann i kroppen) og på grensen til svangerskapsdiabetes. Tror dere likevel det var bedre for babyen at jeg sluttet å røyke, eller var alternativet like skadelig?

(Babyen min er frisk og fin altså, men vet jo ikke evt. langstidseffekter.)

Anonymous poster hash: f240c...f23
Skrevet

Jeg må bare spørre om en ting litt på siden... Jeg sluttet å røyke ved positiv test, men jeg fikk da en vanvittig sultfølelse og søtsug av en annen verden. Resulterte i 25 kg opp (uten noe særlig vann i kroppen) og på grensen til svangerskapsdiabetes. Tror dere likevel det var bedre for babyen at jeg sluttet å røyke, eller var alternativet like skadelig?

Du valgte jo selv å dytte i deg søtsaker da, så strengt tatt er det kun din egen feil at du ble feitere enn du hadde behøvd å bli. Selvkontroll er stikkordet, du sluttet å røyke men klarte ikke la være å ete? Jaja..

Anonymous poster hash: 5734a...d5d

Skrevet

Du valgte jo selv å dytte i deg søtsaker da, så strengt tatt er det kun din egen feil at du ble feitere enn du hadde behøvd å bli. Selvkontroll er stikkordet, du sluttet å røyke men klarte ikke la være å ete? Jaja..

Anonymous poster hash: 5734a...d5d

Det stemmer vel at jeg ikke har selvkontroll ja, men du svarte ikke på det jeg spurte om da...

Skrevet

bedre å fore den ufødte på sukker og dårlig mat, enn å fore den ufødte med nikotin og alle de farlige kjemikalene?... 

hva tror du da?

Skrevet

Ring barnevernet!!! Den gravide dama der har åpenbart snusleppe!! BARNEMISHANDLING!! Egentlig er det ingen andre enn meg her i verden som burde fått lov til å få barn!

Det er for øvrig forsket på at stress er farlig for fosteret, så det er faktisk ikke så fjernt at fosteret har det bedre når mor tar seg et par røyk/snus om dagen (stor forskjellig på to sigg og 20 sigg). Kropp og psyke gjennomgår stor belastning ved røykeslutt, og selv om noen klarer det uten problemer at all, så er folk forskjellige, og vi takler stress på ulike måter. Man er ikke egoistisk eller uegnet som mor fordi man ikke klarer å slutte! Det er en avhengighet på lik linje med all annen rus, og selvfølgelig har man uendelig dårlig samvittighet for at man bare ikke klarer å slutte. Har selv sluttet med både røyk og snus, men det var et psykisk helvete, og jeg sprakk mange ganger på veien.

Anonymous poster hash: 3666d...eac

Gjest lemon-aid
Skrevet

Ring barnevernet!!! Den gravide dama der har åpenbart snusleppe!! BARNEMISHANDLING!! Egentlig er det ingen andre enn meg her i verden som burde fått lov til å få barn!

Det er for øvrig forsket på at stress er farlig for fosteret, så det er faktisk ikke så fjernt at fosteret har det bedre når mor tar seg et par røyk/snus om dagen (stor forskjellig på to sigg og 20 sigg). Kropp og psyke gjennomgår stor belastning ved røykeslutt, og selv om noen klarer det uten problemer at all, så er folk forskjellige, og vi takler stress på ulike måter. Man er ikke egoistisk eller uegnet som mor fordi man ikke klarer å slutte! Det er en avhengighet på lik linje med all annen rus, og selvfølgelig har man uendelig dårlig samvittighet for at man bare ikke klarer å slutte. Har selv sluttet med både røyk og snus, men det var et psykisk helvete, og jeg sprakk mange ganger på veien.

Har null tro på at litt abstinenser er verre en rusmidler. Jeg slutta på dagen og hadde litt plager i et døgn eller to..

Skrevet

Har null tro på at litt abstinenser er verre en rusmidler. Jeg slutta på dagen og hadde litt plager i et døgn eller to..

Som jeg allerede har sagt, folk er forskjellige. Flott for deg at du klarte å slutte uten problemer, men det betyr ikke at din erfaring gjelder for alle. Dette er tydeligvis en greie dere BIM-damer ikke skjønner dere så godt på, at alle individer er forskjellige. ;-)

Gjest lemon-aid
Skrevet

Ja er veldig glad jeg klarte å slutte ;-) Det er jo verdt det mener jeg! 

Skrevet

Ja er veldig glad jeg klarte å slutte ;-) Det er jo verdt det mener jeg!

Selvfølgelig er det verdt det, det synes jo jeg også! Godt vi kan enes om noe, i hvert fall. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...