Gå til innhold

Slippe gym pga mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig i min tid og nåtid. Husker det alltid satt en gjeng jenter i garderoben når det var svømming på ungdomskolen, det var bare skravling. Gymlæreren vi hadde var strengere, og om noen ikke hadde med seg gymtøy pga mensen måtte de trimmes fordet. De måtte også bære ut matter og alt utstyr, rydde etterpå også siden de ikke skulle dusje. Så det var ikke mange gangene de prøvde seg. Fungerte kun med mld hjemmene ifra for p slippe gym hos han.

Eldste datter her i huset prøverseg støtt og stadig å skulke unna gymmen. Mannen har spurt meg om jeg syns mensen er en god grunn til p slippe gym og svømming, noe jeg ikke syns det er. Så hun får ikke oen mld med seg hjemmeneifra. Men vet hun har skulka gym mye, det har vi fått mld hjem om. Svømming får hun slippe siden hun ikke klarer å bruke ob, men når hun gjør det så slipper hun ikke svømming heller. Morro å være tennåringsforeldre!

Anonymous poster hash: 0285a...1f7

Skrevet

Vi slapp gym og kunne skrive melding om dette selv. «vanlig grunn» var kodeordet. alle lærerne godtok det uten å mukke. det var veldig greit, Selvik noen sikkert utnyttet det.

Skrevet

Jeg slapp gym når jeg hadde mensen. Ble grisesyk av det, feber, oppkast, sterke smerter jeg fikk morfinpreparater for, og blødde igjennom alt som var.

Å slippe gym for vanlig mensen skjønner jeg ikke poenget med.

Anonymous poster hash: 20199...2e3

Skrevet

på barneskolen hadde jeg med melding hjemmefra,så slapp gym.Var alltid en lærer i garderoben som passet på,at alle dusjet,dette var ikke gøy om en hadde mensen.

på ungdomskolen hadde jeg gym noen ganger,men da gikk jeg 10min før og skifta,og noen ganger satt jeg og så på.

på videregående hadde jeg teori de gangene jeg hadd mensen.

hadde veldig ålreite å greie lærere på ungd skole og videregående,men barneskolen var læreren en pest og en plage.

Anonymous poster hash: 21943...070
Skrevet

Hadde alltid melding med meg, riktignok skrevet av meg selv, men slapp gym ;)

Husker min ekle,klamme gymlærer stod og telte dager og uker,

Kom meg unna med : du vet vel at tenåringsjenter har veldig uregelmessig mens den første tida?

Trente håndball tre ganger i uka uansett da, så sto vel egentlig bare på vilja ;)

Haha, samme som her, bare at jeg spilte fotball... Var så teit med gym når jentene i klassen bare fjåsa og tulla
Skrevet

Fekk sleppe svømming (med melding frå foreldre i meldingsboka), men ikkje gym.

Skrevet

Vi måtte ha melding med hjemmefra for å få slippe. 

Jeg er bløder, så jeg hadde fryktelig kraftig blødning før jeg begynte på p-piller, i tillegg slet jeg med voldsomme smerter og kvalme. Så gym hadde jeg ikke klart å gjennomføre på de verste dagene uansett.

Men det hendte jo at man la på litt ekstra også de dagene som var mot slutten av mensen og smertene ikke var så store, bare for å slippe unna gym og idrettsdager. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...