Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 var det vanlig i dine yngre dager, og driver ungdommen fortsatt med det? Anonymous poster hash: 3daa4...10d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Jeg hadde alltid gym selv om jeg hadde mensen. Tror jeg slapp bading en gang eller to da det kolliderte med mensen. Jeg husker det var andre jenter i klassa mi som ikke hadde gym når de hadde mensen. Tror det er likt fortsatt. Det er i alle fall mitt inntrykk etter å ha jobbet med ungdommer (ikke i skolesammenheng) Anonymous poster hash: 3bd1c...bf4
Superdolly Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Der jeg gikk på skole (ungdomsskole og videregående) slapp vi ikke gym på det grunnlaget. Vi måtte uansett delta, men fikk gå tidligere i garderoben for å skifte etterpå. Vi slapp selvsagt svømming, men måtte da delta i gym i stedet. I praksis ble de av oss som hadde mensen, sendt alene opp i gymsalen for å trene styrke. Det ble sjelden særlig effektiv trening av det... Min datter har akkurat de samme reglene (ikke samme skole som jeg gikk på).
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 De er verre. De har astma fordi de blir anpustne, og er hjemme fra skolen når de er snørrete.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Var ikke vanlig unnskyldning for å slippe gym, men når vi skulle ha svømming på ungdomsskolen så hadde så og si alle jentene i klassen mensen, utenom 4-5 som alltid stilte opp. Vi hadde ikke så ofte svømming siden det ikke var svømmebasseng på skolen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Et spørsmål til de som ikke hadde gym pga mensen i sin tid, hva var grunnen til det egentlig? Er det pga smerter så skal jo fysisk aktivitet være bra? Anonymous poster hash: 44818...729
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Jeg pleide ikke å ha gym når jeg hadde mensen, fordi jeg syns det var ubehagelig å skulle dusje foran andre da. Anonymous poster hash: 41a99...02b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Hadde aldri gym når jeg hadde mensen, men jeg var bestandig uvel da. Husker ikke om de andre jentene slapp unna. Vet ikke hvordan det er i dag her, har ikke så gamle barn ennå. Anonymous poster hash: 007a9...c59
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Ingen som slapp gym på grunn av mens da jeg gikk på skolen i alle fall. Svømming var det en del som ikke deltok på når de hadde mens. Selv fikk jeg ikke mens før jeg var fylt 17, så hadde ikke den unnskyldningen, hehe. Har alltid syns at gym og svømming har vært supre fag, så synes egentlig det var synd hvis svømmingen kolliderte med mensen. Anonymous poster hash: 54d3f...2fd
skinnfilla Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Hadde alltid melding med meg, riktignok skrevet av meg selv, men slapp gym Husker min ekle,klamme gymlærer stod og telte dager og uker, Kom meg unna med : du vet vel at tenåringsjenter har veldig uregelmessig mens den første tida? Trente håndball tre ganger i uka uansett da, så sto vel egentlig bare på vilja
Tired mama Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Jeg hadde ikke svømming da jeg hadde mensen på ungdomsskolen. Kunne sikkert hatt det, men brukte mensen som unnskyldning for å sitte og se på og skravle med andre venninner som også hadde mensen. Dette er veldig mange år siden! Sånn ca. 23.... Er ikke den samme personen nå lenger. Har f.eks. aldri brukt graviditet som unnskyldning for sykemelding. ;-)
Tired mama Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Sorry, så nå at du skrev "gym"!! Nei, det hadde jeg selv med mensen... *sliten nå, så tusler i seng*
Himmel og hav Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Vi kunne slippe gym, med det var de færreste som benyttet seg av det. Tilbudet om å gå 10 minutter før i garderoben, derimot, var kjekt. Vi hadde et par jenter i klassen som syntes det var veldig kjekt å slippe gym. Hun ene fikk tilslutt beskjed av gymlæreren om å ta seg en tur til legen, for det å "ha mensen" hver 14 dag var ikke normalt, og slett ikke sunt for henne
Nettie+jentungen Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Jeg hadde gym med mensen, men mange av jentene fikk med meld hjemmefra om at de ikke kunne ha gym pga mensen. De hadde ikke vondt, de ville bare slippe.. Men så var de ganske late og uinteressert i gym..
Gjest DeBlå Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Jeg brukte det noen ganger som unnskyldning. Kunne finne på andre ting også, som kjønnsykdommer (som jeg ike hadde) osv. Herregud, blir helt flau Enda jeg trente lagidrett flere ganger i uka, så gym burde ikke vært et problem. Vi hadde ikke spesielt harde gymtimer. Noen jenter i klaseen brukte mensen som unnskyldning altfor ofte. De måtte ha med seg en vennine, kunne ikke sitte alene må du vite. Det mest vanlige var vel å få gå ti minutter før ned i garderoben.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 På barneskolen "glemte" jeg noen ganger gymtøy når jeg hadde mensen, der var fellesdusj med åpning nederst inn til guttene eneste måten å få vasket seg etter gymtimen og det var uaktuelt da. På ungdomsskolen hadde jeg alltid gym, da hadde vi en ok do med vask sånn at det gikk an å ta en helvask der inne etter gymtimen i stedet for å dusje sammen med de andre. Svømming hadde jeg aldri når jeg hadde mensen, likte ikke å bruke tampong før jeg ble voksen og da er det ikke så greit med svømming. Anonymous poster hash: 1cc45...c3a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 For en tid tilbake fant jeg min gamle meldingsbok, og det var flere meldinger i den om at jeg ikke skulle ha gym pga. magesmerter (les: mensen). Helt fra jeg fikk mensen har jeg slitt med kraftige blødninger og til dels sterke magesmerter. Da jeg gikk på videregående fikk jeg konstatert "grov anemi" som legen sa, og begynte på p-piller som 16 åring for å redusere mensmengden. Bruker sjelden vanlige bind til dags dato, bruker tykke nattbind hele uka, dag som natt. Men nå bruker jeg ikke p-piller heller da. Så var aldri en unnskyldning i gym for min del, det var en nødvendighet. Kunne jo knapt gå/løpe uten at jeg "lakk". Kremt... anonym ja. Anonymous poster hash: 57e3e...b50
MammantilNurket Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Hatet gym som pesten og mensen var en gyllen mulighet til å slippe unna Var også notorisk skulker av idrettsdager, skidager, skogturer, aktivitetsdsger o.l. Begynte å klage over sår hals noen dager i forveien. Da dagen kom var jeg "helt slått ut" og tittet opp fra dynen med store uskyldige øyne mens jeg med heees, fortvilet røst kvekket frem:"Også i dag som vi skulle på tur ..." *naughty-naughty*
*Yuna* Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Var ikke vanlig unnskyldning for å slippe gym, men når vi skulle ha svømming på ungdomsskolen så hadde så og si alle jentene i klassen mensen, utenom 4-5 som alltid stilte opp. Vi hadde ikke så ofte svømming siden det ikke var svømmebasseng på skolen.Sånn var det hos oss og dårlig unnskyldning for ikke å vise seg i bikini.
<3 2G <3 Skrevet 17. august 2013 #20 Skrevet 17. august 2013 Hadde 9 dager med rimelig kraftig mens på barne/ungdomsskole. Ble ikke mye gym når en ikke klarte å bruke tampong uten store smerter.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #21 Skrevet 17. august 2013 Jeg hadde ofte "mensen" på ungdomsskolen. Nesten hver uke. Husker ikke om vi slapp gym (er jo en mannsalder siden jeg gikk på ungdomsskole), men vi slapp å dusje. Og jeg slapp svømming. Hatet kroppsøving på skolen. Nå tvinger jeg ungene mine til å ha det :-D Møter meg selv i døra som fjortismamma Anonymous poster hash: 08c5c...ef5
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #23 Skrevet 17. august 2013 Jentene i klassen min måtte ha gym første året, men de to siste slapp de unna om de ønsket. Ikke at noen benyttet seg av tilbudet, vi hadde såpass flaks at vi hadde gym på slutten av dagen (de fleste dro hjem for å dusje). Vi hadde en kvinne første året, og en mann de to siste om det har noe å si. Anonymous poster hash: 0e93c...d16
Mrs. Kaizer Skrevet 17. august 2013 #24 Skrevet 17. august 2013 Vi måtte ha gym fordi om vi hadde mensen. Vi slapp unna svømming, men måtte ha gym med guttene i steden. Og det var jo ikke flaut... Guttene visste jo veldig godt hvorfor vi hadde gym istedenfor svømming:-)
Voilà Skrevet 17. august 2013 #25 Skrevet 17. august 2013 Jeg hadde veldig kraftige blødninger de første dagene av hver menstruasjon, og om gymmen krasjet med de dagene slapp jeg. Hadde mannlig gymlærer, så jeg trengte ikke å si så mange detaljer før han godtok at det var sånn jeg hadde det. Disse dagene hadde jeg også en moderat angst for å blø igjennom, som også var litt av grunnen. Ganske kjedelig, for gym var det faget jeg var best i, og jeg VILLE være med. Kan jo også si at de gymtimene jeg ikke deltok i ikke talte negativt på karakteren, siden jeg fikk sekser. Men tror det er mange som lurer unna her, spesielt om det er mannlige gymlærere. De andre jentene hadde fått med seg at det hjalp å fortelle myye om mensen til gymlæreren vår, for da gikk det bare noen sekunder før de fikk sette seg på benken, evt. trene yoga eller styrke i styrkerommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå