Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 15. september. Er livredd for hårtap etter fødsel :unsure:  Vet jo at dette er vanlig, så hva er deres tips? Tenker i første omgang B-vitaminer/Ølgjær og sjampo fra Nisim.

Andre tips tas i mot med stor takk! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt meg bekjent er det ikke stort å gjøre med det. Grunnen til at man mister mye hår etter fødsel er fordi man mister så lite i svangerskapet. Kroppen tar igjen, for å si det slik. Jeg mistet en del etter førstemann og masse etter nr 2. Har langt mørkt hår, så det merkes i dusjen ;-) Kan derimot ikke si at det ble synlig mye tynnere og hårløse flekker var det selvsagt aldri snakk om.

Skrevet

Lillebror er nå 2,5 mnd, og jeg røyter masse. Men det synes jo ikke i det hele tatt. Har riktinok veldig tykt hår. Med førstemann var det likedan. Tror det er ganske individuelt hvor mye/om man mister.

Skrevet

Jeg begynte å miste veldig mye hår 3 måneder etter alle fødslene mine og det varte i ca 3 måneder. Dette er hormonelt og ikke mulig å gjøre noe med. Så det ikke så godt på hodet. Bare litt tynnere i vikene. Men så det godt når alt håret begynte å vokse ut igjen ca 6 mnd etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...