Rosenberg Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Har termin 15. september. Er livredd for hårtap etter fødsel Vet jo at dette er vanlig, så hva er deres tips? Tenker i første omgang B-vitaminer/Ølgjær og sjampo fra Nisim. Andre tips tas i mot med stor takk!
Underveis --> Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Så vidt meg bekjent er det ikke stort å gjøre med det. Grunnen til at man mister mye hår etter fødsel er fordi man mister så lite i svangerskapet. Kroppen tar igjen, for å si det slik. Jeg mistet en del etter førstemann og masse etter nr 2. Har langt mørkt hår, så det merkes i dusjen ;-) Kan derimot ikke si at det ble synlig mye tynnere og hårløse flekker var det selvsagt aldri snakk om.
Zora-okt10+jun13 Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Lillebror er nå 2,5 mnd, og jeg røyter masse. Men det synes jo ikke i det hele tatt. Har riktinok veldig tykt hår. Med førstemann var det likedan. Tror det er ganske individuelt hvor mye/om man mister.
Moosh Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Jeg begynte å miste veldig mye hår 3 måneder etter alle fødslene mine og det varte i ca 3 måneder. Dette er hormonelt og ikke mulig å gjøre noe med. Så det ikke så godt på hodet. Bare litt tynnere i vikene. Men så det godt når alt håret begynte å vokse ut igjen ca 6 mnd etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå