Gå til innhold

Er det galskap??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer om nytt og større hus.. Bor i en av Norges dyreste (om ikke den dyreste?) byene i Norge, har en enebolig som har steget en del i verdi og vil anta at vi sitter med en egenkapital på rundt 2,8 millioner i huset om det selges nå... Skal vi opp i størrelse må vi nok sannsynligvis ut med rundt 7 millioner.. Vi må dermed ha lån på rundt 4 millioner. Har årsinntekt på på rett over en million.. Mener selv vi kan klare et lån på rundt 4 mill uten store problemer men mannen er usikker... Vi har ingen andre lån og mannen stiger jevnt og trutt i lønn... 

Hva tror dere? Er det mulig å få låne x 4 av inntekten og er det galskap??? 

Anonymous poster hash: 6838a...9ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de aller fleste er det nok litt i meste laget med fire ganger inntekten. Kommer nok an på antall barn, billån, studielån og eventueller andre lån. Hvis dere kan vise banken deres månedlige budsjett som tilsier at dere har nok til å betjene et så stort lån er det likevel mulig. Kommer dere godt forberedt er mulighetene for skjønn større.

Anonymous poster hash: 04967...a44
Skrevet

4 x er ikke anbefalt, og med de økonomiske utsiktene som er nå hadde jeg ikke tatt sjansen. 

Skrevet

Ikke galskap i mine øyne.

Vi har lån på 6 mill, det er i underkant av 4* vår inntekt. Egenkapital på ca 2,5 mill. Ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 3c881...9cc

Skrevet

For de aller fleste er det nok litt i meste laget med fire ganger inntekten. Kommer nok an på antall barn, billån, studielån og eventueller andre lån. Hvis dere kan vise banken deres månedlige budsjett som tilsier at dere har nok til å betjene et så stort lån er det likevel mulig. Kommer dere godt forberedt er mulighetene for skjønn større.

Anonymous poster hash: 04967...a44

Vi har som sagt ingen andre lån - kun huslån. Har to barn og skal ikke få flere...

Skrevet

Dytter litt.. Ingen andre med gode innspill?

Skrevet

Vi lever på en inntekt som er på ca 700.000, og har 2,8 i lån. Kan ikke si at vi lever dårlig, har råd til det meste vi vil ha til huset, har råd til å dra på kino, lekeland, resturant osv uten av vi sliter. Skal snart ut i jobb selv da, og vil tro at vi hadde klart et lån på ca 4 mill. Har ingen andre lån og egenkapital på 1,3 mill. Hvis dere får lånet og dere har regnet ut hvor mye som går ut i mnd av faste utgifter og er fornøyd med resten dere har å rutte med så er det bare å kjøre på :)

Anonymous poster hash: f010a...113
Skrevet

Vi lever på en inntekt som er på ca 700.000, og har 2,8 i lån. Kan ikke si at vi lever dårlig, har råd til det meste vi vil ha til huset, har råd til å dra på kino, lekeland, resturant osv uten av vi sliter. Skal snart ut i jobb selv da, og vil tro at vi hadde klart et lån på ca 4 mill. Har ingen andre lån og egenkapital på 1,3 mill. Hvis dere får lånet og dere har regnet ut hvor mye som går ut i mnd av faste utgifter og er fornøyd med resten dere har å rutte med så er det bare å kjøre på :)

Anonymous poster hash: f010a...113

Takk for svar, jeg tenker jo at dette vil gå bra men mannen er usikker.. Han er redd for at vi skal bo oss i hjel.. Vet jo at det bare er et luksusønske å få større hus men ettersom jeg bor langt unna familien min får vi en del besøk og da hadde det vært SÅ kjekt med eget gjesterom (istedet for sovesofa på loftsstua) og ikke minst mer plass til alle mannens duppeditter.. Huset vårt er egentlig ganske fint og jeg trives godt men vi mangler en kjeller... Har ingen mulighet til å bygge ut heller pga liten tomt... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...