Gå til innhold

1 veldig hoven fot - uke 37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha en veldig hoven fot når man er gravid? I dag har den ene foten min blitt gigantisk, mens den andre er tilnærmet normal. Det går ikke bort selv om jeg har lagt foten høyt og

Ble plutselig litt redd for blodpropp. Noen andre som har hatt dette?

Har ringt fødeavd., og de ba meg ringe legevakten (som selvfølgelig aldri tar tlf...)

Anonymous poster hash: c8bfd...232
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig å ha en veldig hoven fot når man er gravid? I dag har den ene foten min blitt gigantisk, mens den andre er tilnærmet normal. Det går ikke bort selv om jeg har lagt foten høyt og

Ble plutselig litt redd for blodpropp. Noen andre som har hatt dette?

Har ringt fødeavd., og de ba meg ringe legevakten (som selvfølgelig aldri tar tlf...)

Anonymous poster hash: c8bfd...232

Ja, jeg fikk blodpropp i svangerskapet..den ene foten ble diger , fikk også propp i lungen. Ville sjekket meg for sikkerhetsskyld.

Anonymous poster hash: e22e0...c69

Skrevet

Jeg ville også fått sjekket det. Ikke vent til i morgen!!

Dra ned på legevakten om de ikke tar telefonen.

Anonymous poster hash: 32540...b0a
Skrevet

ikke bli skremt av svarene her, det ble jeg når jeg lurte  på det samme! jordmor sa det var helt normalt, for baby lå å trykket på ene siden. 

Anonymous poster hash: 7da9a...5fd
Skrevet

Jeg fikk det + syke smerter når jef fikk blodpropp i svangerskapet.sjekk for å være på dwn sikre siden-og lykke til!!

Anonymous poster hash: fba52...14c

Skrevet

Det trenger absolutt ikke være noe, men som flere sier over her, det kan være blodpropp, en såkalt DVT. Det får du sjekket med blodprøve pluss ultralyd av foten din. Om babyen presser på foten din høres veldig rart ut, den skal jo ligge inne i livmora, og ikke ute og klemme på en blodåre, og da ihvertfall ikke på foten din. Den kan presse på vena cava-men det er jo når man ligger på ryggen, og da blir man vel tungpust? Dra og sjekk det du, er den sånn som du beskriver blir du henvist videre-garantert. Lykke til!

Skrevet

Ring føden nå, de har best kunnskap, evt legevakt hvis det er nærmere deg. Ikke sikkert det er farlig, men det er IKKE verdt å "vente og se". Lykke til :)

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Mener du foten eller benet?

Hevelse i benet + risikofaktorer er ensbetydende med blodpropp til det motsatte er bevist. Ikke ring føden, de har ikke noe med detteå gjøre. Dette er en indremedisinsk problemstilling som må undersøkes med ultralyd.

Skrevet

Jeg hadde det sånn i alle tre svangerskapene mine. Spesielt den venstre foten min det gikk ut over. Ingen, verken jordmor eller lege reagerte nevneverdig. Men har du samtidig smerter i beinet(det hadde aldri jeg) hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med føden/legevakt. 

Anonymous poster hash: db4f4...0ae
Skrevet

mener jo ikke at babyen presser direkte på foten da! men at den ligger på en side og presser på blodårer, blodet ditt går da rundt i hele kroppen? min høyre fot var alltid mest hoven, og det var samme siden som baby lå på ( i magen ja)

Anonymous poster hash: 7da9a...5fd
Skrevet

Det er jo både blod og lymfeårer som kan bli litt klemt i forbindelse med svangerskapet. Klem på disse vil føre til hevelser ja. 

Anonymous poster hash: db4f4...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...