Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Er det noen her som bruker avlastningshjem? Hvordan fungerer det for dere? Anonymous poster hash: a67a6...7ec
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Vi har det og er kjempefornøyd- en super ordning for oss! Avlasteren er verdens beste dame som har tre fantastiske barn (store) som alle er veldig glad i junior og tar seg godt av han når de har han. Vi har en dag i uken, samt en helg i mnd. Det er godt og "vondt" på samme tid, men det gir oss krefter til å gi junior en god oppvekst med uthvilte foreldre Anonymous poster hash: 5f614...410
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Vi har det og er kjempefornøyd- en super ordning for oss! Avlasteren er verdens beste dame som har tre fantastiske barn (store) som alle er veldig glad i junior og tar seg godt av han når de har han. Vi har en dag i uken, samt en helg i mnd. Det er godt og "vondt" på samme tid, men det gir oss krefter til å gi junior en god oppvekst med uthvilte foreldre Anonymous poster hash: 5f614...410 Vi har det og er kjempefornøyd- en super ordning for oss! Avlasteren er verdens beste dame som har tre fantastiske barn (store) som alle er veldig glad i junior og tar seg godt av han når de har han. Vi har en dag i uken, samt en helg i mnd. Det er godt og "vondt" på samme tid, men det gir oss krefter til å gi junior en god oppvekst med uthvilte foreldre Anonymous poster hash: 5f614...410 Så fint å høre noe positiv om det...jeg kan veldig lite om tilbudet, men fikk tilbud av BUP for ca et år siden og ga aldri en tanke. Tåpelig av meg, men får så dårlig samvittighet av å vurdere det engang. Men nå er jeg gravid, barnet mitt er blitt litt større og jeg ser at, selv om jeg får dårlig samvittighet, er det kanskje det beste for oss. Mannen min har selv gått på avlastningshjem da han var barn og sier at han har bare gode minner derfra. Han vil gjerne at vi skal prøve, i ihvertfall når han er på jobb i 2 uker og jeg er alene med barnet vårt. Så jeg lurer på om jeg skal prøve... Fint å høre om andre foreldre som har erfaring og er litt i samme situasjon. Anonymous poster hash: a67a6...7ec
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Kan jeg spørre hvorfor dere får avlastningshjem? Ligger det diagnose bak det? Anonymous poster hash: b34ae...9a1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Kan jeg spørre hvorfor dere får avlastningshjem? Ligger det diagnose bak det? Anonymous poster hash: b34ae...9a1 Kan jeg spørre hvorfor dere får avlastningshjem? Ligger det diagnose bak det? Anonymous poster hash: b34ae...9a1 Ja, for min del er det en diagnose. Og jeg har ingen familie, ingen avlastning. Anonymous poster hash: a67a6...7ec
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Vi har det og er kjempefornøyd- en super ordning for oss! Avlasteren er verdens beste dame som har tre fantastiske barn (store) som alle er veldig glad i junior og tar seg godt av han når de har han. Vi har en dag i uken, samt en helg i mnd. Det er godt og "vondt" på samme tid, men det gir oss krefter til å gi junior en god oppvekst med uthvilte foreldre Anonymous poster hash: 5f614...410 Haha, med ett barn??? Hvorfor fikk dere barnet da? Anonymous poster hash: c8888...764
Kliko Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Jeg jobber på et avlastningssenter for barn og ungdom. Vi finner alltid på mye gøy, men trener også på ting som trengs å trenes på og snakkes om det som må snakkes om ( i hvertfall med de som kan det..) Barna stortrives. Har faktisk til gode å oppleve at noen ikke trives. Klart syns alle det er litt skummelt den første gangen, men det går seg veldig fort til. Så ser jeg foreldrene kommer å henter barna sine, uthvilte og fit for fight :-) avlastning er noe mange trenger av ulike grunner. Selv om jeg skjønner veldig godt at du syns det er vanskelig, syns jeg du bør gi det en sjanse :-)
Kliko Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Vi har det og er kjempefornøyd- en super ordning for oss! Avlasteren er verdens beste dame som har tre fantastiske barn (store) som alle er veldig glad i junior og tar seg godt av han når de har han. Vi har en dag i uken, samt en helg i mnd. Det er godt og "vondt" på samme tid, men det gir oss krefter til å gi junior en god oppvekst med uthvilte foreldre Anonymous poster hash: 5f614...410 Haha, med ett barn??? Hvorfor fikk dere barnet da? Anonymous poster hash: c8888...764 Du, tror ikke du trenger å bry deg med hvorfor de har avlastning. Det er helt klart mye du ikke vet om og helt sikkert en grunn til at de trenger avlastning selv om de har et barn!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Jeg og lurer på hvorfor noen trenger avlastning til ett barn, ikke for å være frekk, bare lurer. Anonymous poster hash: 8ad84...55a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Jeg og lurer på hvorfor noen trenger avlastning til ett barn, ikke for å være frekk, bare lurer. Anonymous poster hash: 8ad84...55a Jeg aner ikke hvorfor akkurat de trenger avlastning, men et hvert oppegående menneske skjønner jo at det ikke er for gøy man ber om hjelp. Det skal også godkjennes av bv og jeg regner med at tilbudene ikke akkurat står i kø for de som trenger avlastningshjem, så når man får det er behovet reelt. Tror du ikke svar som ditt og den nepa over her legger sten til byrden for de som har måttet ty til en sånn løsning? Det er lov å bruke hodet selv om man er nysgjerrig. Anonymous poster hash: 036dc...ccf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Jeg og lurer på hvorfor noen trenger avlastning til ett barn, ikke for å være frekk, bare lurer.Anonymous poster hash: 8ad84...55a Kan være forskjellige ting, feks en diagnose barnet har som gjør det mer krevende enn "friske" barn, sånt vet man som regel ikke før man får barn. Det kan også være foreldrenes helse eller livsituasjon. Jeg vet om en alenemor som har avlastning hver tredje helg, da må hun jobbe senvakt, hun har ikke noe familie ellers som kan hjelpe eller avlaste. Anonymous poster hash: 32029...4c9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Det er utrolig krevende å ha et barn med en diagnose. Og når man ikke har familie som kan støtte og avlaste en gang i blant blir livet en del vanskeligere. Anonymous poster hash: a67a6...7ec
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Jeg var i avlastningshjem som barn, stortrivdes å gledet meg alltid til å dra dit! Var hos et par med voksne barn, veldig koselige! Har fortsatt kontakt og besøker dem av og til Anonymous poster hash: f79e2...a9a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Vi har det og er kjempefornøyd- en super ordning for oss! Avlasteren er verdens beste dame som har tre fantastiske barn (store) som alle er veldig glad i junior og tar seg godt av han når de har han. Vi har en dag i uken, samt en helg i mnd. Det er godt og "vondt" på samme tid, men det gir oss krefter til å gi junior en god oppvekst med uthvilte foreldre Anonymous poster hash: 5f614...410 Haha, med ett barn??? Hvorfor fikk dere barnet da? Anonymous poster hash: c8888...764 Hahaha, ja du kan le du!? Gråten har ofte tatt meg! Og til deg som bare lurer Junior har et syndrom og et søvnmønster fra en annen verden, han har ikke sovet en hel natt i hele sitt liv. Han har svekket imunforsvar og et par litt større helseproblemer, så vi er ofte på sykehus både til innleggelse og kontroller. Mannen jobber om natten og familien bor 50 mil unna. Avlastning er ikke gitt via bv, men gjennom helsesektor i kommunen. Anonymous poster hash: 5f614...410
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Vi har det og er kjempefornøyd- en super ordning for oss! Avlasteren er verdens beste dame som har tre fantastiske barn (store) som alle er veldig glad i junior og tar seg godt av han når de har han. Vi har en dag i uken, samt en helg i mnd. Det er godt og "vondt" på samme tid, men det gir oss krefter til å gi junior en god oppvekst med uthvilte foreldre Anonymous poster hash: 5f614...410 Haha, med ett barn??? Hvorfor fikk dere barnet da? Anonymous poster hash: c8888...764 Hahaha, ja du kan le du!? Gråten har ofte tatt meg! Og til deg som bare lurer Junior har et syndrom og et søvnmønster fra en annen verden, han har ikke sovet en hel natt i hele sitt liv. Han har svekket imunforsvar og et par litt større helseproblemer, så vi er ofte på sykehus både til innleggelse og kontroller. Mannen jobber om natten og familien bor 50 mil unna. Avlastning er ikke gitt via bv, men gjennom helsesektor i kommunen. Anonymous poster hash: 5f614...410 Ok. Beklager.. Svarte for fort uten å tenke meg om..;( Anonymous poster hash: c8888...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå