Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Jeg passer 3 voksne katter for en venninne av meg. Skal passe de i 5 uker mens hun er på ferie. Kattene er rundt 10 år gamle. Fikk beskjed om at den første uken bør de være inne for at de skal bli kjent med område og etter det kan jeg slippe de ut. Problemet er at alle har diaré! Det er ikke helt løst, men mer gjørmete aktig.. Og de driter alle andre steder enn i kattedoen!! Sendte sms til hun i går og fortalte at de driter over alt og at avføringen er ganske løs. Hun sa at det visste hun, de driter visst over alt hjemme hos hun og de har hatt løs avføring lenge!! Det jeg lurer på er om de får løs avføring også kattematen. De får whiskas eller hva den nå heter, den lilla posen på 3.75 kg. Hun som har kjøpt den og det er den maten de får hos henne til vanlig også. Mener jeg har lest at kattematen man kjøper i dagligvare butikker er dårlige for kattene. Var i hvertfall på Felleskjøpet isted å kjøpte kattemat for katter over 10 år, matmons var merket,'er dette ett godt merke? Tror du diaréen forsvinner når de får annen mat? Anonymous poster hash: 21d57...caa
cecilies mamma Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 om diareen ikke forsvinner med ny mat så ville jeg ha kontaktet en dyrlege, det er ikke normalt at kattene er så løse i magen. kvalitets mat er best både for de på fire og de på to bein dersom kattene reagerer på kattemynte så kan du kjøpe spray med det på dyrebutikken og prøve lokke kattene til kattedoen med den ... kan være verdt et forsøk. har aldri hørt om så gamle katter som enda ikke er husreine .. lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Her kjøper jeg bare royal .Det er dyrt men det virker.Høres veldig rart ut at de bæsjer overalt ,selv om katten min er løs i magen så går han alltid på do.Å bare ha de inne å slippe de ut etter en uke høres også litt skummelt ut.Kan fort forsvinne da. Anonymous poster hash: feb42...bf7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Mine får Iams og Eukanuba, aldri hatt problemer med løs avføring etter at de fikk skikkelig mat. Du burde fortelle din venninne at det skvipet hun fôrer kattene sine på er noe dritt, og det er jammen ikke rart de får diarè av det. I en overgangsfase til tørrfôr nå kan du gi litt zoolac til kattene, det er omtrent som å drikke biola. Stabiliserer tarmfunksjoner og hjelper til litt med fordøyelsen. Fås på dyrebutikker. Felleskjøpets mat er helt kurant, definitivt bedre enn Whiskas og Friskies og annet ræl. Litt som at man skulle fôret ungene sine på sukkerbiter i smeltet smør, omtrent like sunt er dette for kattene. Anonymous poster hash: 76e7d...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Takk for svar. De var visst husrene i mange år, men nå driter alle overalt! Både her og hos henne. Har ikke råd til å ta de til dyrelegen, er alenemor og student så har ikke så altfor mye penger. Og tviler på om min venninne hadde gitt meg tilbake pengene hvis jeg går til dyrelegen. Hi Anonymous poster hash: 21d57...caa
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 5 katter med løs mage? Kan vedde endel på at her må det være noe medisinsk galt. Sjansen for at alle blir dårlige av maten er ganske liten. En eller to ja men ikke 5! Anonymous poster hash: 3f353...1f0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Så det var 3 katter og 5 uker. Ops. Men uansett ikke normalt! Kan være noe så enkelt som orm også. At maten hun har gitt er rævva er en ting, men allikevel liten sjanse for at det gir samtlige diaré. Og at de driter utover hadde jeg ikke orket... Anonymous poster hash: 3f353...1f0
scarecrow2011 Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 En billig kur for å se om det er maten er å gi den kokt sei ( first price har billige blokker) blandet med ris. Vanlig hvit kokt ris. Noen dager pleier å gjøre susen om det ikke er noe alvorlig galt.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 En billig kur for å se om det er maten er å gi den kokt sei ( first price har billige blokker) blandet med ris. Vanlig hvit kokt ris. Noen dager pleier å gjøre susen om det ikke er noe alvorlig galt. Skal jeg bare gi sei og ris? Eller skal de få tørrmat også som jeg kjøpte isted, matmons er merket. Hvor mye og hvor ofte? Hvis de har orm, kan man da se dette i avføringen? Ligger ormene i avføringen? Herregud hvorfor sa jeg ja til å passe de...!! Hi Anonymous poster hash: 21d57...caa
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 En ormekur fikser det, tipper på bendelorm evnt. spolorm. Helt jævlig og kan gi diarè, samt at de ofte kjennes skrante ut over ribbeina. Pelsen blir stygg og jævlig hvis de har hatt dette lenge. Godt du tar ansvar og gir dem skikkelig mat, folk som din venninne blir jeg bare rasende på. Totalt uansvarlig. Anonymous poster hash: 76e7d...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Stakkars katter Kjenner jeg får helt vondt i magen. Det er ikke normalt at katter har diare, og går de på utsiden av boksen betyr det at de er SYKE. Disse dyrene trenger en dyrlege. Zoolac og skikkelig for kan hjelpe, samme med sei og ris som du har fått tips om lenger opp. Har ikke denne venninnen din råd til dyrlege og skikkelig kattemat, så skal hun heller ikke ha dyr! Makan! Anonymous poster hash: e6924...673
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 En ormekur fikser det, tipper på bendelorm evnt. spolorm. Helt jævlig og kan gi diarè, samt at de ofte kjennes skrante ut over ribbeina. Pelsen blir stygg og jævlig hvis de har hatt dette lenge. Godt du tar ansvar og gir dem skikkelig mat, folk som din venninne blir jeg bare rasende på. Totalt uansvarlig. Anonymous poster hash: 76e7d...bb1 De er ikke tynne, helt normal størrelse. Pelsen ser fin ut, myk og fin i fargen. De har en del floker Siden hun ikke er så flink å børste de.Men har klippet vekk de verste som var helt inntil huden og resten klarte jeg å løse opp med børsten.. Kan jeg kjøpe ormekur på dyrebutikken? Anonymous poster hash: 21d57...caa
Tiltad Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Köp sån "fy spray" som finns på djur butiken. Spraya där katterna skiter. katter hatar den doften.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 En ormekur fikser det, tipper på bendelorm evnt. spolorm. Helt jævlig og kan gi diarè, samt at de ofte kjennes skrante ut over ribbeina. Pelsen blir stygg og jævlig hvis de har hatt dette lenge. Godt du tar ansvar og gir dem skikkelig mat, folk som din venninne blir jeg bare rasende på. Totalt uansvarlig. Anonymous poster hash: 76e7d...bb1 De er ikke tynne, helt normal størrelse. Pelsen ser fin ut, myk og fin i fargen. De har en del floker Siden hun ikke er så flink å børste de.Men har klippet vekk de verste som var helt inntil huden og resten klarte jeg å løse opp med børsten.. Kan jeg kjøpe ormekur på dyrebutikken? Anonymous poster hash: 21d57...caa Ormekur må man hente på apoteket i Norge, jeg kjøper i utlandet så husker faktisk ikke helt. Er jo bare å ringe en dyrlege å høre om de vil ringe inn en resept til deg, eller bare spørre på apoteket om du kan få kjøpe. Anonymous poster hash: 76e7d...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Köp sån "fy spray" som finns på djur butiken. Spraya där katterna skiter. katter hatar den doften. Det funker ikke, venninnen sendte med dette, driter uansett! Anonymous poster hash: 21d57...caa
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 Köp sån "fy spray" som finns på djur butiken. Spraya där katterna skiter. katter hatar den doften. Det funker ikke, venninnen sendte med dette, driter uansett! Anonymous poster hash: 21d57...caa Selvfølgelig hjelper ikke dette. Kattene er ikke urenslige eller slemme, de er SYKE. Anonymous poster hash: e6924...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå