Gå til innhold

Uenige om etternavn på barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke klart å bli enige om etternavn på barnet. Begge ønsker at barnet skal ha sitt etternavn til slutt og den andre sitt som mellomnavn. Er det andre her som har vært uenige om dette og hvordan løste dere det? Tips til løsing av problemet?

Anonymous poster hash: dda71...f6e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg løste det slik at jeg kun sendte inn melding om fornavnet til barnet for da får barnet automatisk mors etternavn når noe annet ikke blir meldt inn :D

Ufint? Ja

Gjorde jeg det likevel? JA

Anonymous poster hash: 16553...4c1
Skrevet

Vi var også uenige.

Det eneste vi faktisk var enige om var at vi alle sammen skulle ha felles etternavn, slik at også en av oss voksne måtte bytte:(

Jeg tapte, så nå har vi alle mitt som mellomnavn og mannens som etternavn. Det morsomme er at manne  faktisk bruker det nye mellomnavnet sitt

Skrevet

Jeg synes ingenting bra om at barna får mors etternavn. Synes det er direkte latterlig.

Anonymous poster hash: 850e8...c72

Skrevet

Vi var uenige fordi han har et veldig vanlig navn, mens mitt er neste "utdødd".. Hans etternavn blir brukt, så håper ungene vil bruke mitt når de blir eldre!

Anonymous poster hash: f1b3c...406

Skrevet

Jeg synes ingenting bra om at barna får mors etternavn. Synes det er direkte latterlig. Anonymous poster hash: 850e8...c72

Hvorfor? Det er da mor sitt barn også..

Anonymous poster hash: f1b3c...406

Skrevet

Her har alle ungene mitt etternavn fordi det ikke er så vanlig, mannens etternavn er et typisk ....sen navn.

Anonymous poster hash: 5f01e...efe

Skrevet

Den som får avgjøre fornavn får ikke velge etternavn?

Anonymous poster hash: d3e47...afb

Skrevet

Ville valgt det mest sjeldne, eller loddtrekning :)

Skrevet

Jeg synes ingenting bra om at barna får mors etternavn. Synes det er direkte latterlig.

Hvorfor er dette latterlig? Se deg rundt... Hvor mange søsken er ikke det der ute med forskjellige fedre? Hvorfor ikke gi barna en felles tilhørighet ved å la barna minimum få mors etternavn?

På dette viset så slipper man at Kari Olsen er søster til per Nilsen og Anne Hansen. Mens per Nilsen er i tillegg bror til Lise Knutsen og Anne Hansen er søsteren til Mari Jakobsen....

Mens mor, ja hun heter Mette Karlsen....

Anonymous poster hash: e8503...e46

Skrevet

Vi valgte det som klang best, så mitt ble etternavn :)

Anonymous poster hash: 1eea8...3cc
Skrevet

Mitt er sjeldent så jeg var bestemt på at det skulle med. Så de har det som mellomnavn. Nå har jeg ny kjæreste og om det skulle bli noen barn der også så vil jeg også ha mitt som mellomnavn. Så alle barna mine har "det samme" liksom.. Men er ok at de har fars som etternavn.

Skrevet

Jeg nektet å skrive under papirene om det ikke ble mitt etternavn, og siden vi på det tidspunktet var samboere og ikke gift så hadde det jo blitt mitt uansett;) Da min kjære skjønte at jeg faktisk mente dette helt seriøst så ga han seg. Barna våre har nå mannens etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn. Nå skal det sies at mannen har et navn er et typisk ......sen navn, mens mitt er det kun min familie som heter.

Anonymous poster hash: f8fd9...679

Skrevet

Jeg nektet å skrive under papirene om det ikke ble mitt etternavn, og siden vi på det tidspunktet var samboere og ikke gift så hadde det jo blitt mitt uansett;) Da min kjære skjønte at jeg faktisk mente dette helt seriøst så ga han seg. Barna våre har nå mannens etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn. Nå skal det sies at mannen har et navn er et typisk ......sen navn, mens mitt er det kun min familie som heter.

Anonymous poster hash: f8fd9...679

Trivelig taktikk
Skrevet

Hvorfor er dette latterlig? Se deg rundt... Hvor mange søsken er ikke det der ute med forskjellige fedre? Hvorfor ikke gi barna en felles tilhørighet ved å la barna minimum få mors etternavn?

På dette viset så slipper man at Kari Olsen er søster til per Nilsen og Anne Hansen. Mens per Nilsen er i tillegg bror til Lise Knutsen og Anne Hansen er søsteren til Mari Jakobsen....

Ja, det var jo lurt! Det er jo selvsagt umulig at far får fler barn....! Eller anser du ikke søsken på farssiden som så fullverdige at det spiller noen rolle med samme etternavn?

Anonymous poster hash: 6cf66...7fc

Skrevet

hvis noen hadde skrevet om en mann/far som hadde gjort som noen av dib-damene over her, hadde det blitt ramaskrik her inne

Anonymous poster hash: 6cd51...f9b
Gjest Sekretøsa
Skrevet

De jeg kjenner som har to, har morens først og faren sitt sist

Skrevet

Pappaen vant :( håper han snart frir så får jeg byttet etternavn (ja, jeg vet jeg kan bytte uten om å gifte meg, men synes det blir litt feil) da skal jeg også byttet på eldstemann som ikke er samboer sin biologisk, men på alle andre måter :)

Anonymous poster hash: 6d39a...9e9

Skrevet

Å, glad jeg slapp dette, da jeg fant en mann med samme etternavn som meg;-)

Anonymous poster hash: fa02e...f69

Skrevet

Ja, det var jo lurt! Det er jo selvsagt umulig at far får fler barn....! Eller anser du ikke søsken på farssiden som så fullverdige at det spiller noen rolle med samme etternavn?

Nå er det jo sånn at det er flest mødre med hovedomsorg, så jeg syns faktisk det er annerledes. Mitt barn feks er hos sin far kun annenhver helg og har langt i fra det samme søskenforholdet til sine søsken der som til sine søsken her hjemme.

Anonymous poster hash: 61137...b71

Skrevet

Nå er det jo sånn at det er flest mødre med hovedomsorg, så jeg syns faktisk det er annerledes. Mitt barn feks er hos sin far kun annenhver helg og har langt i fra det samme søskenforholdet til sine søsken der som til sine søsken her hjemme.

Anonymous poster hash: 61137...b71

Deg om det! Kanskje det hadde hjulpet om mammaen faktisk hadde behandlet dem på en skikkelig måte. Er helt sjokkert over holdningene her, og fine utmerket seg dessverre!!

Skrevet

Vi slo sammen etternavnene våre med en bindestrek. Navna klinger godt sammen og er ikke for lange. Nå bruker alle i familien det samme etternavnet.

Anonymous poster hash: aedc3...e2c

Skrevet

Vi har bare mannens etternavn. Det er det som har blitt gjort i alle år, og det funker!

Hvorfor er det blitt flere og flere damer som på død og liv skal ha sitt etternavn på ungene nå egentlig? Har dere selv fått deres mors eller fars etternavn? Og hva skjer når alle disse barna med 2 etternavn hver treffes og så skal velge etternavn til sitt barn? De får jo 4 (!!) etternavn å velge mellom.

Anonymous poster hash: dcfb7...7ec
Skrevet (endret)

Vi tok mitt. Hadde barn fra før som hadde mitt, så felles barn fikk samme etternavn som storesøster, mannen tok mitt etter giftermål.

Jeg nektet å gi særbarn noe annet etternavn.

Ett etternavn på postkassa.

Endret av Basill med yngler
Skrevet

Vår datter har mitt etternavn. Nestemann får fars etternavn. Ingen av oss liker doble etternavn, så da ble det sånn.

Anonymous poster hash: f20a0...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...