Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Hvilke ting merker dere med hva? Altså, har dere ett system på hva dere merker med tusj, hva dere merker med lapper og evt. andre merkemetoder? Hva merker dere med kun navn og hva synes dere trenger telefonnummer og adresse? Noe dere har funnet ut IKKE passer av merkemetode? Her har jeg funnet ut at de navneklistremerkene ment for tøy faller av i løpet av en dag. Sokker sliter jeg med. Ser for meg at disse lappene klør/stikker? Går jo så mange lapper også når man må merke hver en truse, hver en sokk, hver en vott osv. Men med tanke på arv/gi bort til fretex er det vel kanskje greit at navnet faktisk kan fjernes. Anonymous poster hash: 3df78...2c6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Jeg gidder ikke merke alt. Merker utetøy og dyre ullklær. Det er svært sjelden at inneklær forsvinner i bhg, og hvis det gjør det klandrer jeg ingen, siden jeg ikke har merket. Følger ikke dibs oppskrift på den perfekte mamma, men det funker for oss og plager ikke de ansatte i bhg. Anonymous poster hash: dcbcb...661
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Telefonnummer er bare viktig hvis det er noe som kan mistes andre steder enn i barnehagen/nærområdet, og hvis det er dyre/spesielle ting. Bare navn holder når hensikten er at det skal havne i riktig hylle i barnehagen. I barnehagen er min erfaring at det viktigste er å merke ting som barna lett tar av seg og legger fra seg, som solbriller og votter, og ting som mange har like, som støvler. Truser og bomullssokker som bare ligger i hylla helt til de evt skal brukes, og som det ikke er krise om forsvinner, gidder jeg ikke merke. Tynne ullsokker merker jeg med tusj, tykke ullsokker og annen hjemmestrikket ull med lapper fra sabo.no. Alt annet bruker jeg klistrelapper eller tusj til. Anonymous poster hash: 3629a...105
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Merker det aller meste med strykelapper. Har merketusj liggende for ting som merkes i forbifarten, skriver da vanligvis på vaskelappen. Ikke god erfaring med klisterlapper beregnet for tøy. Når ting gis bort til loppis, fretex e.l. tusjer jeg over merkelappene med sprittusj. Anonymous poster hash: b3d0d...e17
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 bruker å sette telefonnummer i dresser og jakker, regntøy, og votter og arvede uteklær skriver jeg navn med tusj. Ellers merker jeg andre klær med navnlapper som må strykes fast disse sitter kjempegodt. (spesielt nøye med å merke ullklær siden det er noe som ofte forsvinner hvis ikke merket har jeg lagt merke til. hjemmestrikkede ullsokker merkes også med navnlapper som strykes på andre sokker og truser merker jeg ikke Anonymous poster hash: c6b8d...3a2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Hvilke ting merker dere med hva? Altså, har dere ett system på hva dere merker med tusj, hva dere merker med lapper og evt. andre merkemetoder? Hva merker dere med kun navn og hva synes dere trenger telefonnummer og adresse? Noe dere har funnet ut IKKE passer av merkemetode? Her har jeg funnet ut at de navneklistremerkene ment for tøy faller av i løpet av en dag. Sokker sliter jeg med. Ser for meg at disse lappene klør/stikker? Går jo så mange lapper også når man må merke hver en truse, hver en sokk, hver en vott osv. Men med tanke på arv/gi bort til fretex er det vel kanskje greit at navnet faktisk kan fjernes. Anonymous poster hash: 3df78...2c6 Har de en stor nok merkelapp jeg kan skrive på så merker jeg klærne. Mangler klærne dette - eller har sorte merkelapper - så fester jeg strykelapper på. Hender jeg merker flere klær med strykelapper når jeg først har fremme utstyret. Jeg merker alt utenom bomullssokker. Ullsokkene merker jeg fordi de er dyre - og sokker forsvinner fort. Jeg merker (nesten) alt fordi jeg synes det er tåpelig at de ansatte skal bruke tid på å finne barnas klær. F.eks. står kurvene relativt tilgjengelig for barna, og de minste synes jo såklart det er gøy å kaste alt utover. I av- og påkledningssituasjoner så blir det også fort litt kaos og vanskelig å vite hvem som eier hva. Anonymous poster hash: f5899...0a6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Dere som har problemer de de klistrelappene- klistrer dere det på lapp i nakke/øverst på buksa/ vaskeanvisning? Det gjør jeg, og er det eneste som faktisk sitter. Er fra askeladden. Skal ikke festes rett på strechy stoff, da detter de av med en gang. Anonymous poster hash: 4e370...c14
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Merker stort sett alt. Enten med lapper eller tusj. Umerket tøy forsvinner fort! Anonymous poster hash: 0b2b1...bdf
Honningmelon Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Jeg merker kun ullklær, uteklær og sko. Vanlige inneklær merker jeg ikke da jeg har hatt tre barn i bhg og aldri har opplevd at det har blitt borte klær.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Jeg merker alltid sokker på selve foten og på oversiden. Grunnen til at jeg merker dem, er at mannen ikke klarer å se forskjell på størrelsen, og det er ikke så lett å finne riktige sokker til riktig jente hos oss... Jentene hyler bare: dette er ikke MIIINE! når de finner feil sokker i kurven sin... Anonymous poster hash: 829e2...4b3
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Merker alt med klistrelapper beregnet for tøy. Har ikke problemer med at de detter av.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Har tidligere brukt strykemerker, de sitter som støpt, men synes det er et ork å merke tøy med dette har derfor kjøpt sånne klistremerker for klær nå, og er spent på hvordan de holder i vask. Jeg har merket både på merkelappen og på selve tøyet i enkelte plagg. Ellers har jeg en tusj jeg bruker når jeg ikke gidder å styre med alle lappene, hvis jeg må merke noe i full fart. Det blir vel unødvendig nå som jeg har kjøpt klistremerkene. Ellers har jeg både navn og nummer på lappene, ser ikke poenget med å la være å ha nummer på dem, det er jo ikke bare i bhg vi kan miste klær/eiendeler.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Jeg merker at av innetøy med hvit merkelapp med tusj, enkelt og holdbart. Bruker mye initialer, spesielt til han med samme navn som en annen i barnehagen. Bomullssokker merker jeg ikke, det er forbruksvare og jeg tar en titt i "sokkeboksen" i barnehagen av og til for å se om det ligger noen der som ligner på noen vi har hatt. Truser pleier jeg å merke, men det er også for at jeg skal se hvilket av mine barn det er sine ettersom de bruker størrelser etter hverandre og jeg stort sett klipper av den lange lappen som er på og da er det vanskelig å se hvem sine truser det er. Alt av ull merker jeg med lapper jeg syr på (hvis de ikke allerede har lapp på). Klær med svart lapp merker jeg teoretisk med strykelapper, men jeg er veldig lite glad i å stryke, så det er ofte det ikke blir merket... Det å ikke merke klær gjør at de ansatte får mer å gjøre, for da bruker de mer tid på sortere klær og lete etter klær som har havnet på feil plass, derfor merker jeg alt jeg kan. Det tar ikke mye tid heller når man bruker tusj. Anonymous poster hash: e98cf...896
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Dere som ikke gidder å merke innetøy, er dere klar over hvor lang tid personalet bruker på å finne plaggets rette eier?? Tid som kunne vært brukt sammen med barna deres istedenfor?? Anonymous poster hash: c9640...b70
Poetika med K Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 Klistreleppene til tøy fra Ludo store sitter dønn, vask etter vask. Bruker dem på alt, unntaket er sokker og truser, det gidder jeg ikke merke.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Dere som ikke gidder å merke innetøy, er dere klar over hvor lang tid personalet bruker på å finne plaggets rette eier?? Tid som kunne vært brukt sammen med barna deres istedenfor?? Anonymous poster hash: c9640...b70 Det skjer vel ca 1-2 ganger i halvåret at ett av barna mine har behov for å bytte innetøy i bhg. Og da klarer faktisk personalet helt problemfritt å legge skittent på plassen og finne rent i hylla. Så at dette er en tidstyv stemmer i hvert fall ikke i min bhg. Anonymous poster hash: dcbcb...661
Elsker livet Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Bruker klistremerker på det som kan merkes med klistremerker (uten stryking). Deretter velger jeg tusj, og er plagget svart må jeg merke det med strykelapper. Merker ikke småklær bortsett fra ullsokker, votter, luer og halser. Skriver enten etternavn (om det er klær jeg tror kommer til å arves til en av de andre barna) ellers bruker jeg fornavnet. Jeg har lapper som har både fornavn og etternavn, bare etternavn og bare fornavn. Har nettopp bestilt disse En til hvert av barna + ett sett med etternavn. Billige i hvert fall. http://www.ebay.co.uk/itm/130953673221?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå