Gå til innhold

Under graviditet: Hva synes dere om kommentarer som....

Anbefalte innlegg

Gjest meg&mini
Skrevet

Feks:

Så stor du har blitt, For noen gigantiske pupper du har fått, så stor rumpe du har osv osv..

Jeg er dritlei av at folk hele tiden kommenterer at puppene mine er så store, hehe:)

Jeg kan jo ikke akkurat noe for det!!!!!

Jeg synes faktisk det er ganske usmakelig å kommentere vekt eller utseende når man går gravid.

Vi velger ikke akkurat å legge på oss heller. Det er akkurat som at det er greit å kommentere at man har lagt på seg masse, bare for at den personen er gravid.

Jeg kjenner ei som nettopp hadde født, da en annen venninne sa: Du ser jo fortsatt gravid ut.

En annen venninne fikk mange kviser i fjeset og flere (faktisk!!) kommenterte dette..

Det er koslig med fine kommentarer selvfølgelig:)

Er det noen her som har fått ikke fullt så fine kommentarer under svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke er like stor denne gangen som forrige, slet mye med ledd og bevegelse grunnet vekten forrige gang, og det slet på psyken. Ble lei meg når folk kommenterte :(

Men denne gangen skal folk ha meg til å vise frem magen, dra ned glidlåsen på jakka osv slik at de kan se, også skal de kommentere at nå har den vokst siden sist osv, og jeg blir så sinna! Jeg liker ikke å ha fokus på magen, jeg er glad for at jeg fortsatt i 5-6 mnd kan holde den skjult, men folk mener visst at de har rett til å se på den og si noe om den! Neste gang noen begynner skal jeg finne noe å kommentere tilbake! Klype de i kinna og si de har fått så fine bollekinn eller no... Drittlei at folk skal ha meg på utstilling!!!

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Folk er rare. Har g-cup selv de vaks ikke verken under svangerskap eller amming. Folk bare så dem siden jeg vannligvis ikke trekker puppene frem i middagsselskap, men når jeg ammet skjedde jo det ofte.

Skulle jo tro de hadde doblet seg minst slik folk snakket om dem.

Gubben som er den utenom meg som burde merket det best mente også størrelsen var konstant.

Mange som påpekte at jeg gikk ned i vekt. B.l.a halvsøstren min som håper hun også slipper å gå opp i vekt. Skal spørre henne når hun er på sin 8 månede med spying om hun liker at hun ikke legger på seg.

Skrevet

Jeg er 20 uker på vei nå og hadde noen tatt meg på magen så hadde jeg tatt på de tilbake, det skal være sikkert og visst..

Anonymous poster hash: 64b6d...673

Skrevet

Jeg slapp egentlig fint unna alt sånn. Hadde neppe likt det. Helt på slutten sa butikkdama at jeg hadde så fin guttemage. Da ble jeg glad. Ellers nevnte ingen noe, selv om jeg virkelig var diger. Nå er jeg 10 uker på mandag, så det er jo veldig tidlig. For fire uker siden lurte bestemora mi på om det ikke begynnte å vises godt på meg nå. For to dager siden sa mora mi at jeg må passe godt på og sjekke daglig, så jeg ikke får så alt for mye vann i kroppen. Jeg har ikke gått opp et eneste kg så langt. Synes liksom de kommentarene kommer litt tidlig.

Skrevet

Stadige kommentarer om hvor stor magen er har jeg fått siden uke 25. De typiske er:"sikker at d ikke er tvillinger inni der" og hvor stor jeg kom til å bli. Er i uke 37 nå, så ja magen er stor fordi jeg er høygravid.

Ellers fått finere kommentarer denne gangen enn forrige. La da på meg 25 kg og var hoven i ansikt spesielt. Nå har jeg fått høre at jeg ser bra ut og søt:)

Anonymous poster hash: 30ae2...82a

Skrevet

Fikk kommentaren, du er jo så,svær, skikkelig høygravid.. I uke 30/31, den kjente eg ikkje helt var på sin plass, hadd da gått ned flere kilo pga sykdom, og er ganske liten for bebisen ligg "iryggen" på meg, å så e eg ganske høy, så magen min strutter ikkje på samme måte som veldig mange andre, men eg føler meg jo som en strandet kval, så den kommentaren kjente eg svei litt...

Skrevet

For meg toppet det seg da mormoren til mannen min først overtalte meg til å prøve en topp hun hadde kjøpt til meg, som viste seg å ha bar mage. Så bøyde hun seg ned og begynte å kose på magen min med kinnet!!!

Anonymous poster hash: cb755...2fc

Skrevet

For meg toppet det seg da mormoren til mannen min først overtalte meg til å prøve en topp hun hadde kjøpt til meg, som viste seg å ha bar mage. Så bøyde hun seg ned og begynte å kose på magen min med kinnet!!!Anonymous poster hash: cb755...2fc

Å herregud.. D hørtes grusomt ut.....

Skrevet

Opplevde at en kunde som var innom jobben min kastet seg over meg og skulle kjenne og klappe på magen, og kommentere hvordan den så ut, at det sikkert ble jente, og nå nærmet det seg vel termin osv. Hadde aldri sett dama før.

Skrevet

Oj puppekommentar hadde jeg nok ogsså syntes var litt over kanten, men kommentrer om magen tok jeg med et smil :-)

Skrevet

Eneste jeg fikk høre var etter juleferien at " jasså, du har også lagt på deg i jula ser jeg" ellers ingenting.

Skrevet

Den fineste jeg har fått er : "Nå er magen din blitt så gigantisk at det ser ut som du har kjempesmå pupper".. takk? 

Skrevet

Jeg hadde liten mage og hatet at folk maste om så liten jeg var. Om kwg vorkelig var så langt på vei som jeg sa og om jeg hadde nok fostervann.

Alt var helt perfekt. Samme var ungen!

Anonymous poster hash: 39e81...03e

Gjest lemon-aid
Skrevet

Jeg synes folk virkelig burde tenke seg om hva de sier til gravide, for ikke alle synes det er like artig med kommentarer rundt vekt og utseende. Spesielt ikke vekt, da dette er sårt for mange. Bare fordi en person er gravid, så trenger ikke folk snakke uten filter!

Jeg har fått spørsmål om hvor mye jeg veier, tjukka, at jeg er stor, skal du ha tvillinger, har du fått strekkmerker,så store pupper osv. SMÅ ORD KAN SÅRE. Hvem vet, kanskje vektoppgangen har plaget meg veldig mye, og strekkmerker er et sårt tema for meg. Da setter jeg IKKE pris på kommentarer!

Men det kommer av og til an på HVEM som spør! Folk burde uansett ha litt antenner! 

Skrevet

Dette er nr 3 og jeg får tidligere mage for hver gang. Jeg er ganske lav og får som regel bare mage og litt på lår.

Men folk MÅ liksom spørre om det er tvillinger, ikke lenge igjen osv osv.

Jeg er i uke 29 og det er kun EN.

Har jo noen som synes jeg er liten og. Så skjønner ikke hva folk skal kommentere så fælt for.

Ikke alle tenker før de prater ihvertfall..

Skrevet

Gikk ned 2-3 kg og fikk kommentar om at jeg var blitt så svær.

Spørsmål om jeg var langt på vei, sånn 7-8 mnd? Kunne jo ikke være så lenge igjen nå. Da var jeg 5 mnd på vei. Kommentar tilbake, ja det ser vel litt større ut med tvillinger. Gjør det sikkert svarte jeg men det er bare en inni der.

Anonymous poster hash: b7de2...7cf

Skrevet

Forrige svangerskap var det mye vektkommentarer.

I uke 20 fikk jeg høre av en eldre kvinne på fysioterapitrening at det måtte minst være 2 inni der og at jeg kom til å bli SVÆR.

Var stor også, men kan klare meg fint uten kommentarene..

Nå, dette svangerskapet har jeg kun hørt at jeg kan umulig ha gått opp så mye, og det har jeg ikke heller.. Har gått ned, er 9 kg unna startvekt nå.. Det er mange som ikke kan se på meg at jeg er gravid og jeg er i uke 29. Har mage fra før av, så kan skjule det litt alt ettersom hvordan jeg står og går. 

Skrevet

Har heldigvis bare fått komplementer ang. mage og utseende :) Setter veldig stor pris på at folk er så hyggelige, både ukjente og kjente :)

Det jeg derimot kan spare meg for og som såret meg ganske var tankeløse kommentarer som gjaldt den fysiske formen min. Jeg hadde først veldig sv.skapskvalme og var sykmeldt pga det, og etter det tok bekkenløsningen over så har vært delvis sykmeldt etter det. Når jeg som så og si aldri er syk blir så mye sykmeldt sliter det litt på psyken egentlig. Da sårer det ekstra mye at de på jobben synes det er såååå rart at jeg var så dårlig. Når de i tillegg ramser opp alle de kjenner som ikke hadde en eneste plage i svangerskapet, klarte å trene til langt ut i 30-tallet på ukene og alt sånt så føles det kjipt.. Jeg klarer knapt å gå, men har virkelig gjort det jeg kan i forhold til jobben. Så å få høre sånt sårer egentlig ganske mye, men folk mente nok ikke noe vondt med det, var nok bare litt tankeløst.

Anonymous poster hash: 47f6d...c19
Skrevet

Feks:

Så stor du har blitt, For noen gigantiske pupper du har fått, så stor rumpe du har osv osv..

Jeg er dritlei av at folk hele tiden kommenterer at puppene mine er så store, hehe:)

Jeg kan jo ikke akkurat noe for det!!!!!

Jeg synes faktisk det er ganske usmakelig å kommentere vekt eller utseende når man går gravid.

Vi velger ikke akkurat å legge på oss heller. Det er akkurat som at det er greit å kommentere at man har lagt på seg masse, bare for at den personen er gravid.

Jeg kjenner ei som nettopp hadde født, da en annen venninne sa: Du ser jo fortsatt gravid ut.

En annen venninne fikk mange kviser i fjeset og flere (faktisk!!) kommenterte dette..

Det er koslig med fine kommentarer selvfølgelig:)

Er det noen her som har fått ikke fullt så fine kommentarer under svangerskapet?

Ja det er bare helt utrolig hva folk tror de kan tillate seg å si bare fordi man er gravid. Da er liksom alt greit. Har fått alt for mange vektkommentarer verst synes jeg det er fra mannlige kolleger.

Gjest meg&mini
Skrevet

Utrolig hva enkelte kan finne på å si eller gjøre.

Jeg har opplevd personer jeg aldri har møtt før, ta på magen min, i stedet for å hilse på meg. Sjarmerende....

Det var en som også tok på sideflesket mitt, for jeg sa at jeg hadde lagt på meg mye rundt magen. Denne personen er kun en bekjent, selvom det hadde vært ubehagelig om en venninne hadde gjort det også.

Jeg får heldigvis mange koselige kommentarer også, og de blir satt stor pris på.

Skrevet

At ikke folk kan tenke seg om... Man blir jo nesten fritt vilt når man er gravid. Fikk slengt i meg i kantina på jobben mens jeg forsynte meg med EN enslig liten brødskive "har ikke du spist nok?"

Anonymous poster hash: 9ccdf...b18

Skrevet

Gravide er fritt villt rett og slett... ALLE har ei mening om deg,om det er magen, om du har lagt på deg, puppene, lårene,om du ser trøtt ut, fin ut, for stor mage, for liten mage, magen har sunket, magen er for høyt opp...

Vet ikke hvorfor det er sånn jeg, kanskje er det "lov" til å kommentere når man har en god grunn til å forandre seg kroppslig?

...men det kan være fryktelig sårende!!

Anonymous poster hash: 53c6f...8fb
Skrevet

Jeg syntes bare var koselig med kommentarer og oppmerksomhet rundt magen jeg. Jeg har en svigermor som var stikk motsatt; hun ignorerte magen(og graviditeten) fullstendig. Synes DET var ille jeg :( . 

Puppekommentarer har jeg aldri fått som gravid, og det hadde ikke blitt godt mottatt heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...