Gå til innhold

Er det virkelig greit å ta med seg hundene sine inn på et kjøpesenter?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et spisested,m og vi har skilt på døren at hunder er forbudt. (Vi har også et merke som sier at førerhunder er ok)

De med større hunder respekterer dette, men de med små, søte hunder - veske eller ei - ser visst på hunden sin som en baby, og dette forbudet gjelder visst ikke dem.

De blir anmodet om å gå ut med hunden, med blir som regel skikkelig snurt.

Anonymous poster hash: 04919...382

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk ikke det er så farlig med hunder på kjøpesentre. Jeg er selv allergiker, men likevel synes jeg det er helt OK. I Frankrike og mag andre land har de et mye mer avslappet forhold til hund, og der er det liksom en annen, hyggeligere stemning når det er noen hunder hist og her.

Jeg tror hun som sier at de fleste som vil nekte dyr adgang, egentlig bare ikke liker hunder.

Hvor farlig er det liksom om en gamme dame sitter på en benk i kjøpesenteret med en hund liggende på gulvet ved beina?

Anonymous poster hash: b41eb...222

Her i Norge tror litt for mange at hunder er dødlige bakteriebomber på 4 bein.

Jeg synes faktisk ikke det er så farlig med hunder på kjøpesentre. Jeg er selv allergiker, men likevel synes jeg det er helt OK. I Frankrike og mag andre land har de et mye mer avslappet forhold til hund, og der er det liksom en annen, hyggeligere stemning når det er noen hunder hist og her.

Jeg tror hun som sier at de fleste som vil nekte dyr adgang, egentlig bare ikke liker hunder.

Hvor farlig er det liksom om en gamme dame sitter på en benk i kjøpesenteret med en hund liggende på gulvet ved beina?

Her i Norge tror litt for mange at hunder er dødlige bakteriebomber på 4 bein.

Ja, bakteriene er mye farligere hvis de sitter å en hundelabb enn hvis de sitter på et par sko.

Merkelig at det florerer allergikere i Norge, og ingeting er lov. Dette er kun observasjoner fra min side. Skal ikke lengre enn til Tyskland hvor folk har med seg "Fido" på kjøpesenter o.l

Og lengre syd er det fullstendig vanlig med ta med dyret på resturant, cafè m.m

Er ikke folk allergiske i andre mon tro? :)

Tja, i Tyskland tar de tom hundene med seg på restaurant, og i tillegg kan man gå på røykekino. Tyskland er sært på mange måter, men jeg synes ikke det er ok med hunder med over alt.

Anonymous poster hash: 254c7...7d4

Merkelig at det florerer allergikere i Norge, og ingeting er lov. Dette er kun observasjoner fra min side. Skal ikke lengre enn til Tyskland hvor folk har med seg "Fido" på kjøpesenter o.l

Æsj, jeg vil ikke ha hundehår i maten min.. Ei heller et dyr som sleiker seg nedentil i samme rom som mat jeg skal kjøpe..

Anonymous poster hash: 8745a...993

Annonse

Æsj, jeg vil ikke ha hundehår i maten min.. Ei heller et dyr som sleiker seg nedentil i samme rom som mat jeg skal kjøpe..

Værre er vel ei med gammel parfyme som stinker som et helvete, eller at det sitter en med gammel svette ved siden av. Takke meg heller til ei bikkje :D

Lol.. Ja for maten din blir automatisk full av hundesikkel og gammel hundesæd hvis den slikker seg i samme rom.....  

Jeg må bare spørre- hvilken glede skal liksom en hund ha av å være med inn på et kjøpesenter?

Hvis dere skal ha med bikkja noe sted, så ta den heller med i skauen og la den springe fritt istedetfor å bære den rundt på shopping. 

Jeg må bare spørre- hvilken glede skal liksom en hund ha av å være med inn på et kjøpesenter?

Hvis dere skal ha med bikkja noe sted, så ta den heller med i skauen og la den springe fritt istedetfor å bære den rundt på shopping. 

Jeg har glede av det, fordi jeg har han med overalt..  Innimellom shopping, setter vi (er jo gjerne med noen andre også) oss et sted for å spise/ ta en kaffe, (ute så klart da, pga bikkja). Drar jeg ut og skal på et kjøpesenter blir det som regel til at jeg er ute hele dagen. Bikkja ELSKER oppmerksomhet og andre mennesker,å møte andre hunder. Han får kos,klapp og oppmerksomhet uansett hvor han er, så han elsker å bli med. Så det er koselig både for meg, og for han. 

En dag på kjøpesenter blir en lang dag ute. Da er han med, uansett. 

Endret av Skeptisimo

Nå drar ikke jeg med dyret på shopping altså. Vi hadde nok ikke blitt enig om hvilket plagg som passer meg eller henne best :P Men gjør meg ikke noe om andre har med :)

Jeg har en liten hund, men det ville ikke falle meg inn å ta henne med inn i butikker.

Ja, hun er søt, og hun får masse oppmerksomhet for det, men i det er ikke det samme som at hun skal være med over alt. Hun slapper av hjemme mens vi shopper, eller en av oss tusler rundt ute med henne mens den andre er inne i butikker... 

Anonymous poster hash: ec437...3ce

Annonse

Nei til dyr på senteret, beklager, men de har ingenting der å gjøre, allergikere er en ting, men først av alt, så viser dyr sjeldent hvor stressa de blir i disse miljøene. En annen ting er uhellene, jada, for de skjer uansett hvor trygg mennesket føler seg på at det går fint. Så har en pissa inne, så kommer neste og markerer seg den og. De er dyr. De ber ikke om å få gå på toalettet. 

Blitt sliten av å se hvor lite folk med dyr respekterer dette med avføringen. Inn og ut til dyrebutikken om du skal ha noe spesifikt å prøve, så jada, kjør på. Er det førerhund så ja, kjør på. Men om du ikke klarer å shoppe uten fido i veska, så gå ut igjen og nettshopp. Det blir for tåpelig. 

Også hvor langt går for å få beholde dyrene sine inne i butikker, en gang så jeg en mann stappet puddelen sin i sekken og gå. Dyrevennelig? NEI. Jeg er veldig dyrevennelig selv, mye dyr innenfor familien, men jeg ser selv at disse dyrene ikke har noe der inne å gjøre. 

Anonymous poster hash: 305bb...a49

Selvsagt ikke greit. Men skjønner ikke helt hvordan det hjelper en allergiker om hunden er en førerhund?

Anonymous poster hash: 01aef...20d

Alergikeren er nok like alergisk uansett, men dersom det bare er førerhunder som kommer inn er jo antallet hunder vesentlig lavere enn dersom det er fritt fram for alle hunder. Ferre hunder gir mindre å reagere på totalt sett.

Selv om alergikere kan oppleve ubehag av å møte en førerhund er det de ferreste som er så allergiske at et kort møte med en hund er et stort problem. Alergikeren vil også være io stand til å se hvor hunden er og trenger ikke nødvendigvis å gå akuratt i den delen av butikken/rommet. Spørsmålet er vel egentlig hvem som får størst problemer, den blinde som må klare seg uten hund, eller alergikeren som kanskje møter en førerhund fra tid til annen? Altså, bli fratatt muligheten til å bevege seg i offentligheten uten følge eller forbigående tett nese og røde øyne?

Anonymous poster hash: 44b09...6c7

Hundeeiere som tar de med på kjøpesentre er egoister. Hunder har ikke godt av alt det stresset som er der og ikke alle liker hunder, noen er livredde, allergiske osv. Ser ikke poenget å ha hunden i veska. den har da for f/&¤%& 4 bein.

Det er litt forskjell med unger og hunder.

Anonymous poster hash: a1123...842

Hundeeiere som tar de med på kjøpesentre er egoister. Hunder har ikke godt av alt det stresset som er der og ikke alle liker hunder, noen er livredde, allergiske osv. Ser ikke poenget å ha hunden i veska. den har da for f/&¤%& 4 bein.

Hoho... Ja jeg er kjempeegoist... Hunden min blir lei seg hvis han må sitte hjemme alene. Og han stortrives uansett hvor han blir med ;) Jeg er ikke den som pleier å rette på skrivefeil her inne.. Men når du skal komme med et slikt "sinnainnlegg" er det kjekt å utelate skrivefeil.. Da virker du plutselig så useriøs.

Endret av Skeptisimo

Jeg er forøvrig enig i at man ikke skal ta med hunder inn der det er forbudt. Der det er forbudt, der henger det skilter. Og dette skal man respektere uansett hva slags dyr man måtte ha. 
De fleste respekterer dette, men da syntes jeg også "hundehatere", skal respektere at hundeeiere har med seg hunden sin der det ER lov, uten å sutre og klage. 

Bryr meg ikke så mye om folk har med hundene sine på kjøpesenteret. Har hund selv, og har hatt henne med inn på Oslo city noen ganger. Hun hverken tisser eller bæsjer inne, ikke blir hun stresset (ser det på kroppsspråket), og ikke plager hun andre, heller tvert i mot. Opplever heller at flesteparten smiler og titter og kommer med vennlige komentarer:) Har ikke som vane å ha henne med på shopping, men av og til er det ledig greit å gjøre det hvis vi skal være ute hele dagen. Glad jeg bor i nærheten av Oslo city der det er lov med hund, så slipper vi heldighvis ekle komentarer fra de som ikke liker hund:)

Anonymous poster hash: 73f01...2c7

Bryr meg ikke så mye om folk har med hundene sine på kjøpesenteret. Har hund selv, og har hatt henne med inn på Oslo city noen ganger. Hun hverken tisser eller bæsjer inne, ikke blir hun stresset (ser det på kroppsspråket), og ikke plager hun andre, heller tvert i mot. Opplever heller at flesteparten smiler og titter og kommer med vennlige komentarer:) Har ikke som vane å ha henne med på shopping, men av og til er det ledig greit å gjøre det hvis vi skal være ute hele dagen. Glad jeg bor i nærheten av Oslo city der det er lov med hund, så slipper vi heldighvis ekle komentarer fra de som ikke liker hund:)

Samme "problem" her, hunden plager ingen, men veldig mange som skal "plage" den:P 

Det hender jeg må følge barn tilbake til familiene sine, fordi de bare følger etter hunden min overalt, også da ut av butikker. Unger som begynner å stikke armene inn under vogna de gangene han sitter under der. 

En gåtur opp carl johan som vanligvis tar 4-5 minutter, kan ta opp mot 40 minutter med han. ALLE skal stoppe og snakke. Turister stopper for å ta bilder. Alle med barn skal be meg stoppe så barna kan se, etc. Føler meg som en attraksjon når jeg er i sentrum med hunden .Men han skal da, han er usedvanlig søt og rar.. Så går han oftere på 2 enn 4.. Og tisser mens han går på henda.. Så det er ikke så rart folk vil ta en nærmere titt, haha

Jeg kan ikke fordra hunder, synes de er ekle. Er ikke redd, men vil ikke ta eller være i nærheten av hunder hvis jeg kan velge. Hadde jeg sett ei bikkje på restaurant eller cafè hadde jeg snudd og gått.

Anonymous poster hash: 603bc...9a1
  • 9 år senere...
Anonym bruker skrev (På 17.8.2013 den 13.11):

Jeg tenker da selvfølgelig ikke på følgehunder og slikt. Men folk som drar med seg disse små og mellomstore veskehundene sine.

Jeg jobber i butikk, og kaster konsekvent ut alle fra butikken som har dyrene med seg. Hva med allergikere??

Et eksempel skjedde nå nettopp:

En kunde i butikken hvor jeg jobber hadde en hund med seg i ei veske. Så begynte hunden p bjeffe og styre verre. Da presterte dette menneske p ta hunden UT av veska og lot den springe rundt?!

Nei, la hunden være hjemme folkens!

Anonymous poster hash: 77604...d46

Hvor jobber du? Der skal ikke jeg handle. 

Må være greit å ha en søt liten dott på 2 kilo i vesken sin. Som ikke lager en lyd og bare ligger der. Er det misunnelse? Ingen allergiekere reagerer på det. De reagerer på spytt og fett på seg fra hunden. 

Anonym bruker skrev (På 17.8.2013 den 13.11):

Jeg tenker da selvfølgelig ikke på følgehunder og slikt. Men folk som drar med seg disse små og mellomstore veskehundene sine.

Jeg jobber i butikk, og kaster konsekvent ut alle fra butikken som har dyrene med seg. Hva med allergikere??

Et eksempel skjedde nå nettopp:

En kunde i butikken hvor jeg jobber hadde en hund med seg i ei veske. Så begynte hunden p bjeffe og styre verre. Da presterte dette menneske p ta hunden UT av veska og lot den springe rundt?!

Nei, la hunden være hjemme folkens!

Anonymous poster hash: 77604...d46

Anonym bruker skrev (På 18.8.2013 den 20.11):

Samme her. Bare koselig med veske hund. Folk er bare misunnelige. Allergikere reagerer heller ikke på det, skal ganske mye til å reagere på hund. Mange allergikere har dyr selv. Ingen som har noe i mot det bortsett fra misunnelige folk som skylder på allergikere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...