Gå til innhold

Er det virkelig greit å ta med seg hundene sine inn på et kjøpesenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker da selvfølgelig ikke på følgehunder og slikt. Men folk som drar med seg disse små og mellomstore veskehundene sine.

Jeg jobber i butikk, og kaster konsekvent ut alle fra butikken som har dyrene med seg. Hva med allergikere??

Et eksempel skjedde nå nettopp:

En kunde i butikken hvor jeg jobber hadde en hund med seg i ei veske. Så begynte hunden p bjeffe og styre verre. Da presterte dette menneske p ta hunden UT av veska og lot den springe rundt?!

Nei, la hunden være hjemme folkens!

Anonymous poster hash: 77604...d46

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit. (Selvfølgelig er følgeshunder greit)

Mannen min er veldig allergisk mot hunder og tåler ikke være i samme hus som en hund uten å reagere kraftig. Den ene sønnen vår har helt angst for hunder og tør ikke gå forbi eller være i nærheten av hunder.

Så av hensyn til andre syns jeg hunder ikke har noe inne på butikken å gjøre.

Anonymous poster hash: ed19f...6cd

Skrevet

De aller fleste kjøpesentere står det et skilt på døra om at hunder er forbudt, og det gjelder selvfølgelig ikke blindehunder.

Jobber på kjøpesenter og akkurat som det står et skilt med røyking forbudt på utgangsdørene står det et skilt med at hunder er forbudt.

Anonymous poster hash: 3a259...4e2
Skrevet

Hund er forbudt, og jeg hadde kasta ut de som prøvde seg.

Anonymous poster hash: 603bc...9a1
Skrevet

Jeg tenker at det er ok hvis man skal i dyrebutikken og prøve utstyr fks.

Anonymous poster hash: 1ab45...613
Skrevet

Stakkars hunder som blir båret rund i veske, de er hunder ikke veskehunder. Og uansett hvor liten hunden er, så har de ikke noe på senter å gjøre. Vi har også skilt på kjøpesenteret hvor det står at det er forbudt med hunder på senter. Men noen folk skjønner det ikke. På samme måte som det står skilt at det er forbudt å røyke, så står de jammen meg ved skiltet å røyker.

Anonymous poster hash: 2d88e...a23

Skrevet

Er hundeeier selv. Hund i dyrebutikk for å prøve utstyr tenker jeg er greit. Dyrebutikkene pleier også å si til kundene at det bare er å ta med hunden. Men da skal man gå korteste vei rett til dyrebutikken også korteste vei rett ut igjen, ikke kombinere det med annen shopping. Førerhunder og andre hjelpehunder er selvsagt også greit. Her i byen har vi et kjøpesenter tilknyttet busstasjonen, der er det ofte hunder som går gjennom for å komme til bussperrongene, det mener jeg må være greit, da de er velkommen på bussene, men jeg synes ikke det er greit når de setter seg ned i kjøpesenterdelen mens de venter, ei heller når de vandrer rundt i butikkene. Veskehunder har jeg aldri forstått meg på, alle friske hunder er utstyrt med fire bein som rekker helt ned til bakken...

Anonymous poster hash: 44b09...6c7
Skrevet

Ikke greit. Har opplevd stor hundpå klesbutikk som la igjen en sti med pels på klærne den gikk forbi/ inni. Det er ekkelt. Var en golden retriver og ikke en blindehund/ arbeidshund. I såfall var den umerket.

Anonymous poster hash: b0a37...bb7

Skrevet

Eneste hundene som er greit på kjøpesenter eller butikker er førerhunder. Det samme gjelder dyrebutikker som ligger på senter. Skal man ha noe til hunden som må prøves får man heller komme tilbake med tingen så raskt som mulig.

Har selv sett folk som har tatt handlevognen med barnesete i en butikk og satt hunden i det. Der sto hunden og gneldret og styrte på. Tydeligvis vandt til å være i setet for den holdt seg der. Etter det har jeg ALDRI satt noen av barna mine i barnesetet på handlevognen.

Anonymous poster hash: d1406...ec7

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, noe jeg tror de fleste er enige.

Var en periode forvert for en hund som skulle bli førerhund. Vi måtte selvsagt trene på offentlige steder som feks kjøpesenter. Selv om hunden var godt merket med vest og jeg hadde ledsagerbevis ble mange sure. Folk kom bort for å si at jeg måtte gå.

Skrevet

Nei det er ikke greit! De fleste kjøpesenter har vell også skilter utenfor som sier det er forbudt.

Anonymous poster hash: e174b...9f8

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, noe jeg tror de fleste er enige.

Var en periode forvert for en hund som skulle bli førerhund. Vi måtte selvsagt trene på offentlige steder som feks kjøpesenter. Selv om hunden var godt merket med vest og jeg hadde ledsagerbevis ble mange sure. Folk kom bort for å si at jeg måtte gå.

Førerhunder som er merket med vest, sjal selvfølgelig få lov til å være på kjøpesenter. Og jeg ville aldri i min villeste fantasi be noen ned en førerhund gå ut av butikken min.

Men i akkurat dette tilfellet ble jeg faktisk litt forbannet. Da dama lit hunden springe rundt i butikken. Hi

Anonymous poster hash: 77604...d46

Skrevet (endret)

Jeg syntes i alle fall det er greit at noen tillater dette. Og kjøpesentere med dyrebutikker har jo alltid lov.. Og de fleste store kjøpesentere har dyrebutikker.  Greit at man ikke skal gå rundt på hele kjøpesenteret i trass pga en dyrebutikk, men man da MÅ man jo tross alt ta med hunden inn, og ingen kan kaste deg ut da.

Er en grunn til at jeg kun drar på Oslo city når jeg skal handle. Der er min lille velkommen inn overalt ;) Til og med på cafeen. 

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Eneste hundene som er greit på kjøpesenter eller butikker er førerhunder. Det samme gjelder dyrebutikker som ligger på senter. Skal man ha noe til hunden som må prøves får man heller komme tilbake med tingen så raskt som mulig.

Har selv sett folk som har tatt handlevognen med barnesete i en butikk og satt hunden i det. Der sto hunden og gneldret og styrte på. Tydeligvis vandt til å være i setet for den holdt seg der. Etter det har jeg ALDRI satt noen av barna mine i barnesetet på handlevognen.

Anonymous poster hash: d1406...ec7

Er det dyrebutikk på et kjøpesenter er det lov å ha med hunden inn ;)

Skrevet

Nei, det er ikke automatisk lov selv om det er en dyrebutikk på senteret. Jeg skulle kjøpe noe utstyr til min hund, og ringte da først butikken og spurte om jeg kunne ta henne med inn, og fikk beskjed om at jeg kunne det hvis det var rett inn og rett ut. Det står skilt utenfor senteret om at hunder ikke er tillatt. Ettersom hun var en liten hund, bar jeg henne inkl. og ut i tillegg.

Anonymous poster hash: cc40d...e3c

Skrevet

Hunder har ingenting i klesbutikker, matbutikker o.l å gjøre. Førerhunder/serrvicehunder er selvsagt unntatt fra det.

Men størrelsen på hunden skal ikke ha noe å si i forhold til hvor de har adgang. 

Det er det som er plagsomt med eiere av vrengte polvotter, de gidder sjeldent å oppdra bikkja si og behandler dem som leketøy og ikke de hundene de er. Og så tror de at de skal få slippe unna med alt mulig fordi kjøteren er liten og "søt".

Skrevet

Merkelig at det florerer allergikere i Norge, og ingeting er lov. Dette er kun observasjoner fra min side. Skal ikke lengre enn til Tyskland hvor folk har med seg "Fido" på kjøpesenter o.l

Og lengre syd er det fullstendig vanlig med ta med dyret på resturant, cafè m.m

Er ikke folk allergiske i andre mon tro? :)

Skrevet

Hunder har ingenting i klesbutikker, matbutikker o.l å gjøre. Førerhunder/serrvicehunder er selvsagt unntatt fra det.

Men størrelsen på hunden skal ikke ha noe å si i forhold til hvor de har adgang. 

Det er det som er plagsomt med eiere av vrengte polvotter, de gidder sjeldent å oppdra bikkja si og behandler dem som leketøy og ikke de hundene de er. Og så tror de at de skal få slippe unna med alt mulig fordi kjøteren er liten og "søt".

Jeg slipper unna med mye fordi min er liten og søt :P

Men jeg forventer det ikke, da. Og han går på alle 4 beina sine. Er vi på et kjøpesenter sitter han under vogna, da jeg er redd han skal bli tråkka på, og liker ikke ha han gående på folksomme steder. Vet også at ikke alle er like glade i hunder, så da trenger han ikke løpe rundt folk i hytt og pine på offentlige plasser. Mange barn (og voksne) som er redde også. 

Skrevet

Nei, det er ikke automatisk lov selv om det er en dyrebutikk på senteret. Jeg skulle kjøpe noe utstyr til min hund, og ringte da først butikken og spurte om jeg kunne ta henne med inn, og fikk beskjed om at jeg kunne det hvis det var rett inn og rett ut. Det står skilt utenfor senteret om at hunder ikke er tillatt. Ettersom hun var en liten hund, bar jeg henne inkl. og ut i tillegg.

Anonymous poster hash: cc40d...e3c

Jo det er det. Så lenge man, som nevnt over her, bruker korteste vei inn og ut, så har man lov til å ta med dyret inn på dyrebutikken...  Man kan ikke nekte en hund i dyrebutikken...Det blir jo det samme som å si det ikke er lov med barn på barneavdelinga på H&M 

Skrevet

Merkelig at det florerer allergikere i Norge, og ingeting er lov. Dette er kun observasjoner fra min side. Skal ikke lengre enn til Tyskland hvor folk har med seg "Fido" på kjøpesenter o.l

Av de som ikke vil ha hunder på kjøpesentre, så er det nok 85% folk som bare ikke liker hunder, og 15% som faktisk er allergiske. Kanskje 2-3% av disse som faktisk REAGERER.

Skrevet

Av de som ikke vil ha hunder på kjøpesentre, så er det nok 85% folk som bare ikke liker hunder, og 15% som faktisk er allergiske. Kanskje 2-3% av disse som faktisk REAGERER.

Njah, jeg elsker hunder og har hund selv, men synes likevel ikke at andre enn førerhunder/servicehunder har noe å gjøre på et kjøpesenter. Ville ikke ramla meg inn å ta med meg bikkja på shopping.

Skrevet

Njah, jeg elsker hunder og har hund selv, men synes likevel ikke at andre enn førerhunder/servicehunder har noe å gjøre på et kjøpesenter. Ville ikke ramla meg inn å ta med meg bikkja på shopping.

Nei, men derfor er det greit at man har både og =)

De som ikke vil støte på hunder på shopping, velger et senter der det er forbudt. Fåtall det er tillatt uansett

Gjest FinogFjong
Skrevet

Hund har INGENTING på et kjøpesenter, butikk eller cafe/resturant å gjøre. Dersom betjeningen ikke er i stand til å kaste ut lite hensynsfulle hundeierere, går jeg. Det er dumt, for jeg har en tendens til å sladre til mattilsynet, senterledelse og andre som kunne ha gjort jobben sin i utgangspunktet..

Disse stedene er bygget for mennesker, enten man er hunde- "elsker" eller "hater". Man skal få lov til å handle uten å måtte forholde seg til hunder, katter, ildere og rotter. Tillater man hund, kan man ikke godt avvise andre dyr heller...

Unntak er selvfølgelig servicehunder og dyrebutikker.

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke det er så farlig med hunder på kjøpesentre. Jeg er selv allergiker, men likevel synes jeg det er helt OK. I Frankrike og mag andre land har de et mye mer avslappet forhold til hund, og der er det liksom en annen, hyggeligere stemning når det er noen hunder hist og her.

Jeg tror hun som sier at de fleste som vil nekte dyr adgang, egentlig bare ikke liker hunder.

Hvor farlig er det liksom om en gamme dame sitter på en benk i kjøpesenteret med en hund liggende på gulvet ved beina?

Anonymous poster hash: b41eb...222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...