Gå til innhold

stellebord og pappen...litt langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 2 mnd, og pappen skulle skifte klær og bleie på henne i dag. Jeg står i dusjen, så kan se hva han gjør. Plutselig ser jeg han på andre sida av badet, mens vesla ligger alene på stellebordet.

Jeg sier ifra at det må han ikke gjøre, plutselig kan hun snu seg(hun gjør ikke det enda, men plutselig kan hun det en dag). Han må aldri gjøre det en gang til!

Han gjorde dette med eldste også, og jeg blir så forbanna!! Vi har flisegulv, det er ganske så hardt å falle på!

Han blir sint, sikkert fordi jeg sier dette mange ganger, men han gjør det gang på gang!!! Får tilbake at "jeg må forstå meg på fysiske lover, det er faktisk en kant hun må rulle over!"

Hvis han ikke gjør dette nå, hvordan kan jeg stole på at han gjør det senere??

Hva kan jeg gjøre for at han skal forstå????!

Anonymous poster hash: 57d19...c00

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slutter å behandle mannen din som en to-åring? Hvor mange ganger har noen av ungene ramlet ned?

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

SI  til ham at dette er viktig for deg, og at du bekymrer deg mye rundt dette. Spør så om han kan være så snill å respektere at du blir engstelig og redd for at barnet skal slå seg. Han og du ser nok helt forskjellig på dette, og han synes det er vanskelig å huske dette siden han ikke ser faren i det. Hva med å skifte på gulvet? Altså fjerne hele stellebordet? Litt mer bøy og tøy, men da er problemstillingen fjernet :) Hør om han er enig i å gjøre det slik, altså stelle på gulvet slik at du ikke får noia hver gang han skal skifte på barnet :)

Skrevet

Har forresten forklart han hva som kan skje om hun faller på golvet, gang på gang, men ser ikke ut som at det går inn! Han blir bare sur og sint...

Hi

Skrevet

Han blir jo sinna for at du mener at du har rett til enhver tid, og han tar feil ;) Hadde du syntes det var ålreit hvis oen påpekte at du gjorde ting feil når du gjorde noe du mente var rett?

Som sagt, prøv dette med å fjerne stellebordet, da kan han forlate barnet for å hente ting utan at du blir engstelig og han slipper "maset" ditt :) Løsningsorintert må man være i forhold :)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Slutter å behandle mannen din som en to-åring? Hvor mange ganger har noen av ungene ramlet ned?

Hva slags argument er det?

Skal man ikke sikre barn i bilen fordi man aldri har kræsjet eller skal man ikke være i rommet når barnet bader fordi ingen har druknet?

Skal man ikke være føre var fordi man ikke har hatt uhell før?

Man går ikke fra en baby på stellebordet! Det trodde jeg faktisk ikke var oppe til diskusjon engang.

Om jeg hadde sett at noen hadde gjort det med mitt barn, det være seg far eller andre, hadde de ikke fått stelle det igjen før det var garantert at det ikke ville skje en gang til.

Jeg kjenner en hvor barnet falt i flisene med hodet først, og gutten har nå i en alder av 14 år tydelig hodeskade og store problemer som følge av det. Så kall meg gjerne hysterisk, men her er jeg helt kompromissløs. 

Skrevet

Behandle han som en to-åring? Fordi jeg sier ifra?

Da eldste var liten stakk han på kjøkkenet for å hente tlf, fordi den ringte, mens ungen på 4 mnd låg på stellebordet alene på badet.

Jeg synst ikke det er greit!

Hi

Skrevet

Da eldste var liten stakk han på kjøkkenet for å hente tlf, fordi den ringte, mens ungen på 4 mnd låg på stellebordet alene på badet.

Hi

Det virker på ditt innlegg som om du henger over han og passer på han. OK så stoler du ikke på han, bytt bleie selv da. Det er veldig frustrerende når man blir oppdratt som voksen. Det kan faktisk føre til at han opponerer mot deg, så tåpelig det enn høres ut. Behandler du din mann som et barn, må du forvente at han vokser opp, opponerer og gjør seg fri.

Og nei, jeg støtter ikke at han går fra en unge på stellebordet. Vår datter gikk i gulvet, enda jeg sto der. Dvs hun landet på benet mitt. Og jeg tror det samme skjedde for min mann. De er kjemperaske når det først skjer. 

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men altså, når noen gjør noe som er farlig, feil eller ulovlig, så må det da være på sin plass å si i fra om det, selv om personen er voksen. Kall det oppdragelse da, men det er jo tydeligvis nødvendig.

Skrevet

Ta han med når du skal på helsestasjonen og få helsesøster til å fortelle han det!

Jeg hadde forresten nektet min og skifte bleie noe mer om han ikke tok det alvorlig !

Dustemann!

Skrevet

Hi

Det virker på ditt innlegg som om du henger over han og passer på han. OK så stoler du ikke på han, bytt bleie selv da. Det er veldig frustrerende når man blir oppdratt som voksen. Det kan faktisk føre til at han opponerer mot deg, så tåpelig det enn høres ut. Behandler du din mann som et barn, må du forvente at han vokser opp, opponerer og gjør seg fri.

Og nei, jeg støtter ikke at han går fra en unge på stellebordet. Vår datter gikk i gulvet, enda jeg sto der. Dvs hun landet på benet mitt. Og jeg tror det samme skjedde for min mann. De er kjemperaske når det først skjer.

Hva faen har du røyka ? :-O

Anonymous poster hash: 2e98b...b0c

Skrevet

Hvis han ikke kan forholde seg til at han må holde i ungen påstellebordet, så får dere legge stellematta på gulvet.

Doppler og div andre er ikke helt gode... Ikke rart det er så mange stellebordulykker. Sikkerhet er ikke etav punktene hvor man føyer seg!

Jeg fikk kjeft dagen etter fødsel av min jordmor fordi jeg snudde ryggen til babyen min på stellematta i 2 sekunder når babyen hadde badet for første gang. Selvsagt må man si ifra.

Anonymous poster hash: e3822...8e6

Skrevet

Hi

Henge over han? Hun sto jo i dusjen! Man SKAL ikke la babyer ligge alene på stellebord!!!

Anonymous poster hash: c7170...fd5

Skrevet

Forklar ham at barn som faller ned i værste fall kan bli pleietrengende resten av livet! Glad jeg har en oppegående mann som alltid har hatt en hånd på babyen eller lagt den ned/ tatt den med om det er noe. Vi skiftet forresten til stilling på gulv ved ca 3 mnd med våre unger. Kall meg hysterisk, men jeg synes det var tryggere. Og det tok forresten ikke rare tiden før de trillet over kantene på matten på gulvet.

Anonymous poster hash: 5a837...e22

Skrevet

ALLTID en hånd på babyen uansett. Jeg sa dette til mannen min også, vesla kan faktisk få hele livet sitt ødelagt om hun faller ned på flisene.

Det er nå viktigere enn mannen sin stolthet! Jeg hadde også stått med hjertet i halsen hvis jeg var deg.

Skrevet

Det er godt jeg ikke er alene som ser risikoen i dette. Jeg vurderer å ta bort hele stellebordet, men jeg har veldig vond rygg og bekken, noe som gjør stelling på golvet vanskelig. Nå er det hovedsaklig jeg som skifter bleier og bruker kommoden, så må nesten ha den, viss ikke hadde jeg kastet den ut for lenge siden.

Han burde jo forstått det til nå, han har gjort det utallige ganger med eldste, og får samme beskjeden hver gang jeg har sett det.

Blir det for dumt å ta han med på helsestasjonen og snakke med helsesøster på neste time?

Skrevet

Hvis dere har stellekommode så be ham i det minste om åpne den øverste skuffen hvis han må gå fra. Kjipt nok å ramle ned i skuffen, men heller det enn i flisgulvet.

Selv om det heller ikke er godt nok, han burde holde en hånd på babyen uansett. Hva med å ominnrede badet slik at alt er innenfor rekkevidde når man steller babyen?

Du kan jo også be ham lese dette. Som regel går det bra, men det finnes unntak, og han ville neppe tilgitt seg selv om det hadde skjedd babyen noe. http://www.lommelegen.no/artikkel/fallulykker-hos-barn

Skrevet

Hadde min mann hatt så tungt for det hadde jeg fjernet hele stellebordet slik at han måtte skifte bleie på gulvet. Jeg tar ingen sjanser med mitt barns sikkerhet.

Skrevet

Det er godt jeg ikke er alene som ser risikoen i dette. Jeg vurderer å ta bort hele stellebordet, men jeg har veldig vond rygg og bekken, noe som gjør stelling på golvet vanskelig. Nå er det hovedsaklig jeg som skifter bleier og bruker kommoden, så må nesten ha den, viss ikke hadde jeg kastet den ut for lenge siden.

Han burde jo forstått det til nå, han har gjort det utallige ganger med eldste, og får samme beskjeden hver gang jeg har sett det.

Blir det for dumt å ta han med på helsestasjonen og snakke med helsesøster på neste time?

Hvorfor skulle det være for dumt?

Her var pappaen alltid med på helsestasjonen når vi var der. Han ville være med på alt som gjaldt ungen sin . Og det var ikke bare han av fedre som var med når vi var der ihverfall !

Anonymous poster hash: 91db1...63a

Skrevet

Det blir for dumt å henge han ut foran helsesøster.

Anonymous poster hash: 7cb81...de2

Skrevet

Det blir for dumt å henge han ut foran helsesøster.

Anonymous poster hash: 7cb81...de2

Ja, gid, det viktige her er jo å spare stoltheten til far, ikke å hindre at babyen smeller i flisene.

Om han ikke skjønner hvilken risiko han utsetter babyen for, må han tåle å høre det fra fagfolk.

Anonymous poster hash: beb8d...82a

Skrevet

Henge han ut??

Fordi han er med?

Da har jeg hengt ut min mange ganger ihverfall !

Uansett er det vel bedre og henge han ut om han forstår alvoret enn at ungen detter ned? Eller?

Skrevet

Legg stemlematta på gulvet :-) problem solved :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...