Gå til innhold

Kombinere amming/MME/Pumpet MM på flaske....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gjort det? Og hvorfor?

Og NÅR introduserte dere babyen for flaske?

Må jo si det virker ganske praktisk hvis far kan gi måltider han også, og ikke babyen er avhengig av pupp hele døgnet i flere måneder. Må være godt å ha litt frihet og kunne gi flaske av og til.

Vil gjerne høre deres erfaring! :-)

Anonymous poster hash: 23cda...f79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og går det an å kombinere MM og MME? Ikke blande, men av og til gi MME utenom..?

-HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går fint an å gi mme utenom:)Vi har gjort det pga lite melk så har delammet og pumpet. Husk at melkeproduksjonen kan gå ned hvis det blir for mye . Men 1 flaske om dagen går sikkert fint. Og det er uansett dere som bestemmer hva dere vil gjøre.

Mine fikk flaske da de var ca 10 dager gamle og det gikk kjempefint, før det ga vi i kopp når de måtte ha litt tillegg til puppen.

Endret av *Smiley*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, takk for svar.. :-) 

Ja, det er sant det.. Ingen andre kan komme å bestemme noe, er godt at folk er litt nyanserte rundt dette temaet :-

-HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ga vi flaske etter litt pupp pga at han trengte mer. Prøvde å pumpe meg litt å, så ga jo det. Nå er det kun pupp..hun vil ikke ta flaska. Så hjelper ikke hva mor ønsker :P

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 4cbca...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lite melk så her får han pupp først og flaske etterpå. Var vel 14 dager første gang han fikk flaske. Prøver å pumpe også og gir dette til han

Anonymous poster hash: a8e6e...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer, gir mm på flaske og mme på flaske. Lillebror har fått både pupp, flaske og smokk fra dag en... Har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to gutter tok aldri flaske, ikke sjans i havet, selv om det var mm på flaske,så da ble det bare pupp da. Den ene nekta å ta puppen mer etter 6 mnd, så da ble det vann i kopp for mme skulle han iallefall ikke ha!

men om jeg hadde begynt tidligere med å prøve flaske så kanskje hadde det gått..? men jeg syntes ikke det var noe poeng med det egentlig, hadde ikke behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldstejenta begynte vi med MME som tillegg etter amming da hun var et par måneder gammel, dvs. ammet først og så fikk hun litt tillegg hvis hun ikke hadde fått nok (jeg hadde mye trøbbel med ammingen). Etterhvert fikk hun kun MME til enkelte måltider, og slik trappet vi gradvis ned ammingen over det neste halve året.

Lillebror har fått litt MME på flaske fra han var et par uker gammel, jeg har denne gangen valgt å gi MME hvis han er sulten igjen 1-2 timer etter forrige måltid heller enn å trappe opp ammingen (jeg ønsker å amme, men av helsemessige årsaker ikke fullamme, og trolig heller ikke i veldig mange måneder, dermed er jeg også avhengig av at han blir vant til MME/flaske). Etter hvert vil vi nok gradvis erstatte amming med MME, slik vi gjorde med storesøster.

Vi har gode erfaringer med kombinasjonen amming / MME på flaske, og har ikke opplevd at dette har skapt forvirring e.l. Vet at noen synes dette er fy-fy og ikke den ideelle løsningen ihht anbefalinger om fullamming etc., men her må hver enkelt familie ta sine valg utifra egne forutsetninger.

Anonymous poster hash: c8864...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å få både mme og morsmelk. Er så dumt at det liksom må være fullamming for at det skal være bra nok. Litt morsmelk er bedre en ingenting, og det er mange som må kombinere begge deler. Og må man gi bare mme så er det bra nok det også:)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...