Gå til innhold

O smarte damer, ang Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Hvorfor støtter den norske regjering de som nå demonstrerer? Det er jo fundamentalister? Ok så ble de kuppet, men når man styrer som Djengis Kahn så kan da ikke det være så uventet?

2) Jeg antar, de fleste arabiske land har tilgang til mye olje, dette bør føre til penger i statskassen på en eller annen måte. Hvordan er det mulig at land med da adekvate pengeressurser behandler sine folk som om det var middelalderen? Ingen utdanning, infrastruktur etc? Jeg ser jo opprørerne, men hvor er pengene blitt av?

Eller tar jeg bare feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1) Uvitenhet.

2) Undertrykkelse og makt. Penga rår. Hvis man ikke utdanner sine undersåter så er de lettere å undertrykke og styre. Det de ikke regnet med er internett og folks vilje til å vite og lære og at de faktisk kan tenke selv.

Bedre svar har jeg desverre ikke i øyeblikket da familiedramaet herjer i beste velgående i dag. Lenge leve idiotene!

Endret av Ziva
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Regjeringen levde godt i troen på at det første valget var bra. Og vil derfor gjerne holde fast ved dette istedet for å innrømme at de trudde på en løgn. En annen ting er jo at der Amerika trår vil Norge gjerne følge.

Lett å leve med en demokratisk valgt diktator regjering når man selv slipper å bo i landet den regjerer.

Skrevet

Jeg har ikke så mye smart å bidra med, annet enn det Ziva foreslår.

Og så er det jo kjent at revolusjonen spiser sine barn. Det ser vi i høyeste grad her.

Gjest amandine
Skrevet

Det er ikke en variant av det klassiske oooops vi har visst skuet hunden på hårene? Det var lissom så demokratisk og greit en stund? Hørte en veldig fornuftig mann forklare alt på P1 her om dagen - nei, nå har jeg visst drukket nok rødvin for i kveld. Skal ikke begi meg ut på lange tankerekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...