Collette Skrevet 17. august 2013 #26 Skrevet 17. august 2013 Mannen din har rett, du tar feil. Klutene er gullende rene. Jeg kunne gjerne brukt dem som tallerken.
soleia Skrevet 17. august 2013 #27 Skrevet 17. august 2013 I teorien har nok mannen din rett, etter 90 graders vask er klutane reine, men eg hadde likevel ikkje fått meg til å vaske kjøkenet med ein doklut. Me har ulike fargar på klutane, og brukar eingangsklutar til toalettet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #28 Skrevet 17. august 2013 Her bruker vi klutene om hverandre, men har noen kjøkkenluer som bare brukes der. har egentlig aldri tenkt over at det er noe problem. do og vask vaskes alltid med papir. Anonymous poster hash: 2f674...e68
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #29 Skrevet 17. august 2013 Bruker samme kluter til alt. Do bruker jeg ikke klut til, men papir. Ikke har jeg barn som bommer på do heller, men skulle det være noe bruker jeg papir med klor på. Do blir vasket med klor herr i huset. Vaskeklutene blir kokt, så jeg ser ikke problemet. Hvertfall ikke når jeg ikke vasker do med kluten. Anonymous poster hash: 31819...fea
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #30 Skrevet 17. august 2013 Jeg er enig med mannen din. Her brukes alle kluter om hverandre. Som flere andre her sprayer jeg doringen og vasker den med papir. Anonymous poster hash: e36c6...4d6
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. august 2013 #31 Skrevet 17. august 2013 Men hvordan vasker dere dem da? Vaskes kluter fra kjøkken og bad i samme vaskemaskin? I såfall er det jo helt meningsløst.
☆☆☆ Skrevet 17. august 2013 #32 Skrevet 17. august 2013 Brukar ikkje same klutane, vi brukar mikrofiber på badet og gasklutar på kjøkkenet. Men hygienisk sett burde det gått an å byte på etter kokvask..
Husbygger Skrevet 17. august 2013 #33 Skrevet 17. august 2013 Er det bare jeg som vasker badet mitt med sånn "skure svamp"? Glimrende til å vaske badet med, så går den rett i søpla etterpå ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #34 Skrevet 17. august 2013 HI her. Ser at det er litt delte meninger omkring dette. Jeg er vel litt ekstra hysterisk siden jeg jobber i helsevesenet, og jeg kommer aldri til å bruke klutene om hverandre da ikke alle bakterier lar seg avlive ved kokvask. Anonymous poster hash: d1aef...177
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #35 Skrevet 17. august 2013 Egne kluter med eget mønster til kjøkken, Blå til badet og rosa/grønn/gul til andre ting (norwex) Men koker alt i lag i vaskenett, burde kanskje han separert dem, men alt annet som blir brukt på kjøkkenet av filler som ikke er mikrofiber ol går i vask sammen med håndklær Anonymous poster hash: 81a74...45d
*Yuna* Skrevet 17. august 2013 #36 Skrevet 17. august 2013 Og hvor oppbevarer dere dokluter? Jeg bruker engangskluter fordi jeg ikke vil legge en slik klut sammen med dn annen vask.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #37 Skrevet 17. august 2013 Er det bare jeg som vasker badet mitt med sånn "skure svamp"? Glimrende til å vaske badet med, så går den rett i søpla etterpå ;-) Jeg gjør også det sprayer, skurer, skyller det rent, og tørker. Synes spray + papir høres ekkelt ut. Da gnir man jo bare vaskemiddel rundt omkring, vasker ikke bort verken det skitne eller sprayen! Får ikke skrubbet noe med papir heller. Til HI: vi har ulike farger på microfiberkluter til kjøkken og bad. Mest for å ha et greit system. De legges til vask i samme sortering, og vaskes sammen. Jeg vasker til og med gulvmoppene sammen med klutene jeg bruker på kjøkkenbordet!!! I mitt hode blir alt rent i en kokevask... Jeg får ikke noia om mann eller barn bruker kjøkkenkluter på badet, men selv følger jeg mitt eget system Anonymous poster hash: d1108...8ec
Aldri si aldri Skrevet 18. august 2013 #38 Skrevet 18. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de.Jeg tørker meg aldri i ansiktet med håndduket/kluter på hoteller. Har som regel med en liten håndduk med meg hjemmefra. Og jeg trodde jeg var hysterisk.... Anonymous poster hash: 61115...f2e Heller litt hysterisk en uhygienisk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå