Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Min mann og jeg har en diskusjon om hygiene. Han mener at de klutene som brukes til å vakse do og bad kan brukes på kjøkkenet etter at de er kokt i vaskemaskinen. Altså at man har et klutlager hvor klutene brukes både til kjøkken og bad, mennat de kokes mellom hver vask på 90 grader i maskinen. For meg er dette helt utenkelig. Kluter som brukes på badet brukes kunpå badet og aldri på et kjøkken. Jeg bruker kun engangskluter på badet. Er det jeg som er hysterisk her? Det sier iallefall mannen min. Anonymous poster hash: d1aef...177
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Jeg har klut til badet og klut til kjøkkenet. Syes det er ekkelt å bruke samme fra badet på kjøkken også, hvem gjør det ? Kokt elle ei. Æsj! Anonymous poster hash: ae37e...9a9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Aldri verden om jeg bruker samme klut på kjøkken som bad, æssjj Jeg bruker bare papir på badet, i hvert fall på doen Anonymous poster hash: a9713...362
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Aldri verden om jeg bruker samme klut på kjøkken som bad, æssjj Jeg bruker bare papir på badet, i hvert fall på doen Anonymous poster hash: a9713...362 Bare papir? Vasker du badet med papir? Jøss... Anonymous poster hash: ae37e...9a9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Aldri verden om jeg bruker samme klut på kjøkken som bad, æssjj Jeg bruker bare papir på badet, i hvert fall på doen Anonymous poster hash: a9713...362 Bare papir? Vasker du badet med papir? Jøss... Anonymous poster hash: ae37e...9a9 Do og vask. Hvorfor er det så rart? Anonymous poster hash: a9713...362
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Aldri verden om jeg bruker samme klut på kjøkken som bad, æssjj Jeg bruker bare papir på badet, i hvert fall på doen Anonymous poster hash: a9713...362 Bare papir? Vasker du badet med papir? Jøss... Anonymous poster hash: ae37e...9a9 Do og vask. Hvorfor er det så rart? Anonymous poster hash: a9713...362 Dessuten vasker jeg ikke med papir. Jeg sprayer og tørker med papir etterpå Anonymous poster hash: a9713...362
3 er nok! Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Her har vi fargekoder på klutene; grønt til kjøkken, svart til baderommene og hvite til vanlig støvtørking. De skal ikke brukes om hverandre selv etter kokvask!
n74 Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Jeg vasker også doen med papir - først og fremst fordi mannen min ikke er i stand til/ har ikke vilje til å forholde se til fargekoder på kluter. Så jeg sprayer doen og tørker over med dopapir som kastes rett i do.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Vi har også fargekoder og mannen har aldri hatt problem med det.. Anonymous poster hash: eca35...ef0
PintSizedDictator Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Uansett hvor rene klutene er, så ville jeg skilt på klutene. Ville ikke pusset tenna med dobørsten selv om den var kloret og kokt først heller. Og hvis man ikke skiller på klutene kan man fort ved et uhell forveksle brukte kluter også... Spesielt med barn i hus. Anonymous poster hash: c765f...ad9
Aldri si aldri Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 I teorien er klutene som er brukt på bad/toalett rene nok etter kokevask, til å kunne brukes på kjøkkenet. Men ville aldri brukt doklutene på kjøkkenet likevel. Blir som å spise brødskiva si fra doringen selv om den var skrubbet og desinfisert. Blit kvalm bare ved tanken.
Aldri si aldri Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de. Jeg tørker meg aldri i ansiktet med håndduket/kluter på hoteller. Har som regel med en liten håndduk med meg hjemmefra.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Jeg vasker også doen med papir - først og fremst fordi mannen min ikke er i stand til/ har ikke vilje til å forholde se til fargekoder på kluter. Så jeg sprayer doen og tørker over med dopapir som kastes rett i do. Samme her. Resten av badet vasker jeg med kluter, som ikke brukes på kjøkkenet. Jeg bruker wettexkluter til oppvasken på kjøkkenet, og når de er «oppbrukt» vasker jeg dem og bruker dem til støvtørk eller på badet.
<3 2G <3 Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de. Men de blir vasket med klor.
Cat_Woman Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 Du er ikke hysterisk. Vi bruker engangskluter på badet, synes det er en grei løsning. Evt må man ha fargekoder.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de.Jeg tørker meg aldri i ansiktet med håndduket/kluter på hoteller. Har som regel med en liten håndduk med meg hjemmefra. Er det sant? Men å ligge og gnukke i samme sengetøy som tusenvis av andre går greit? Så forskjellige vi er
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Nekter å tro at så mange er så hysteriske.. Spesielt dette med hotel opphold.. Herremin! Anonymous poster hash: a7db2...096
*Yuna* Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Ville ikke brukt sanne klut nei, syns det er ekkelt, selv etter kokvask. På doene her bruker jeg engangskluter.
Aldri si aldri Skrevet 17. august 2013 #20 Skrevet 17. august 2013 (endret) Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de.Jeg tørker meg aldri i ansiktet med håndduket/kluter på hoteller. Har som regel med en liten håndduk med meg hjemmefra.Er det sant?Men å ligge og gnukke i samme sengetøy som tusenvis av andre går greit? Så forskjellige vi er Ligge og gnukke?? Ligger ikke akkurat å gnur ansiktet i sengtøyet eller madrassen. Dusjer hver morgen. Syns ikke det et så artig å tenke på, hva andre har gjort i sengen og sengetøyet før meg, men alternative et jo å ikke kunne reise noen plasser. Men du synes altså at det er deilig å tenke på alle som har ligget der før og tørket ræva på hånddukene som du gnur ansiktet ditt i?? :-) Poenget er at man styrer det man kan styre og vasker sitt eget hus slik man synes et best selv. Et fult klar over at jeg sikket mange ganger spiser hos folk som bruket dokluten på kjøkkenbordet etter vask, men det et noe man ikke har noen kontroll over. Hi spurte hva vår mening om saken var. Majoriteten ser ut til å være enig om at man har egne kluter eller engangskluter til å bruke på bad. Greit at du har en annen mening, men gi da f... i snakke så nedelatende, bare fordi noen er litt mer opptatt av hygiene enn det du er. Endret 17. august 2013 av Aldri si aldri
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 17. august 2013 #21 Skrevet 17. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de.Jeg tørker meg aldri i ansiktet med håndduket/kluter på hoteller. Har som regel med en liten håndduk med meg hjemmefra.Er det sant?Men å ligge og gnukke i samme sengetøy som tusenvis av andre går greit? Så forskjellige vi er Ligge og gnukke?? Ligger ikke akkurat å gnur ansiktet i sengtøyet eller madrassen. Dusjer hver morgen. Syns ikke det et så artig å tenke på, hva andre har gjort i sengen og sengetøyet før meg, men alternative et jo å ikke kunne reise noen plasser. Men du synes altså at det er deilig å tenke på alle som har ligget der før og tørket ræva på hånddukene som du gnur ansiktet ditt i?? :-) Poenget er at man styrer det man kan styre og vasker sitt eget hus slik man synes et best selv. Et fult klar over at jeg sikket mange ganger spiser hos folk som bruket dokluten på kjøkkenbordet etter vask, men det et noe man ikke har noen kontroll over. Hi spurte hva vår mening om saken var. Majoriteten ser ut til å være enig om at man har egne kluter eller engangskluter til å bruke på bad. Greit at du har en annen mening, men gi da f... i snakke så nedelatende, bare fordi noen er litt mer opptatt av hygiene enn det du er. Nedlatende faktisk! Det var overhodet ikke meningen, jeg ble bare oppriktig overrasket da det aldri har falt meg inn å ta med egne kluter på hotell. Men jeg har tenkt en del på hva som gjemmer seg i madrasser og puter når jeg legger meg i hotellsengene - det var det jeg mente med at vi er forskjellige. Beklager hvis du oppfattet det som et angrep på deg, det var ikke meningen. Og sånn for the record, så har jeg forskjellige kluter når jeg vasker bad og kjøkken
Aldri si aldri Skrevet 17. august 2013 #22 Skrevet 17. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de.Jeg tørker meg aldri i ansiktet med håndduket/kluter på hoteller. Har som regel med en liten håndduk med meg hjemmefra.Er det sant?Men å ligge og gnukke i samme sengetøy som tusenvis av andre går greit? Så forskjellige vi er Ligge og gnukke?? Ligger ikke akkurat å gnur ansiktet i sengtøyet eller madrassen. Dusjer hver morgen. Syns ikke det et så artig å tenke på, hva andre har gjort i sengen og sengetøyet før meg, men alternative et jo å ikke kunne reise noen plasser. Men du synes altså at det er deilig å tenke på alle som har ligget der før og tørket ræva på hånddukene som du gnur ansiktet ditt i?? :-)Poenget er at man styrer det man kan styre og vasker sitt eget hus slik man synes et best selv. Et fult klar over at jeg sikket mange ganger spiser hos folk som bruket dokluten på kjøkkenbordet etter vask, men det et noe man ikke har noen kontroll over. Hi spurte hva vår mening om saken var. Majoriteten ser ut til å være enig om at man har egne kluter eller engangskluter til å bruke på bad. Greit at du har en annen mening, men gi da f... i snakke så nedelatende, bare fordi noen er litt mer opptatt av hygiene enn det du er. Nedlatende faktisk! Det var overhodet ikke meningen, jeg ble bare oppriktig overrasket da det aldri har falt meg inn å ta med egne kluter på hotell. Men jeg har tenkt en del på hva som gjemmer seg i madrasser og puter når jeg legger meg i hotellsengene - det var det jeg mente med at vi er forskjellige. Beklager hvis du oppfattet det som et angrep på deg, det var ikke meningen. Og sånn for the record, så har jeg forskjellige kluter når jeg vasker bad og kjøkken Hehe. Ja når hormonene hærjer leser jeg kanskje litt mellom linjene som kanskje ikke er der da
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. august 2013 #23 Skrevet 17. august 2013 Jeg bruker alle kluter om hverandre, men selve doen blir ikke vasket med de. Bruker toalettwipes og/eller spray og papir.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #24 Skrevet 17. august 2013 Når klutene kokes så er de jo så godt som sterile. Dette ligger kun i hodene deres. Tenker dere noen gang over at håndklær og vaskeduker som dere bruker på hotell, sykehus etc. har blitt brukt av andre? Det er ikke akkurat som om de dyppes i desinfeksjonsmiddel og vakumpakkes før dere får de. Jeg tørker meg aldri i ansiktet med håndduket/kluter på hoteller. Har som regel med en liten håndduk med meg hjemmefra. Og jeg trodde jeg var hysterisk.... Anonymous poster hash: 61115...f2e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #25 Skrevet 17. august 2013 Jeg er rimelig hysterisk på hygiene, men det er uansett et faktum at kluter som er kokt på nitti grader er helt rene og frie for bakterier! Anonymous poster hash: 41ac6...bf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå