Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Jeg har spist nesten utelukkende "grovkarbo" og rene matvarer i snart 12 år, men har samtidig slitt med treg mage. Drikker også MYE vann og kun vann. Når magen har stoppet opp er det som regel min eneste "synd", Freia melkesjokolade, som får den i gang. På ferie i år spiste jeg også mer høykarbo enn vanlig, og magen fungerte så bra som bare det. En lege sa til meg at man ofte spiser for grovt og at man gjerne burde spise loff om man først skulle spise litt brød. Jeg spiser kun tynne, grove knekkebrød. Flere med lignende erfaringer? Burde jeg spise litt loff? Anonymous poster hash: 96e36...1e0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Vil tro du spiser for lite fett jeg da? Hva med å tilføre Udos Choice, trankapsler o.l. Om jeg er litt forstoppet tar jeg bare dobbel dose av noen slike kapsler, f.eks de som heter Omega 3-6-9 hvor det er en del planteoljer, da skyter magen fart ja Mamma som sliter med noe av det samme sverger til linfrø, tror hun legger de i vann så de blir helt klissete også spiser hun dem. Anonymous poster hash: 52067...408
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Du skriver at du drikker MYE vann.... hvor mye er det? Alt med måte, også vann. Drikker du for mye vann vil du tappe kroppen for minerale. Er du lav på magnesium så vil du slite med å greie å tømme tarmen. Så kan være lurt å prøve magnesium også. Jeg blir som deg når jeg spiser kornprodukter - uansett hvor "grove og sunne" de er. En annen ting er at du skriver at det er bare melkesjokolade som får i gang magen hvis den først har stoppet opp. Slik hadde jeg det også - og det viste seg at jeg hadde melkeproteinintoleranse også. Anonymous poster hash: 6bab5...4a9
Aldri si aldri Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Jeg har også samme problem. Magen fungerer alltid utmerket i utlandet fordi jeg spiser mye mer pasta og fint brød. Til vanlig et jeg ordentlig på do en gang i uken. Så gruet meg veldig til gravideteten, siden det er vanlig åbli forstoppet da. Men magen er i uke 17 nå og et på do daglig, ingen forstoppelse men nå spiser jeg litt ulikt enn før jeg ble gravid. Nugattig på brødskiva og lite middagsmat, i tillegg til en del vitaminet og omega 3. Fiber skal jo være alfa omega for fordøyelsen, men fungerer motsatt hos meg... vann drikker jeg mye av, både før jeg ble gravid og nå. Sikkert rundt 3 liter om dagen i tillegg til litt te og melk.
Gjest thricane Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Jeg har slitt med mye av det samme selv, etter jeg startet med en kopp varmt vann med 1 ss cocosa, 3 ganger om dagen har problemet forsvunnet helt.
Fruen i huset Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Jeg får forstoppelse av hvitt mel, godteri osv jeg da., Men kaffe og cocosa setter fart på magen
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Du skriver at du drikker MYE vann.... hvor mye er det? Alt med måte, også vann. Drikker du for mye vann vil du tappe kroppen for minerale. Er du lav på magnesium så vil du slite med å greie å tømme tarmen. Så kan være lurt å prøve magnesium også. Jeg blir som deg når jeg spiser kornprodukter - uansett hvor "grove og sunne" de er. En annen ting er at du skriver at det er bare melkesjokolade som får i gang magen hvis den først har stoppet opp. Slik hadde jeg det også - og det viste seg at jeg hadde melkeproteinintoleranse også. Anonymous poster hash: 6bab5...4a9 Jeg drikker 2-3 liter vann per døgn. Minst. Og er bekymret for om det er mye. Men ammer litt ennå. Jeg går på magnesium-kalsium-D-vit.-tilskudd, og det har stoppet krampe i føtter og legger på natten faktisk. Jeg må også passe på å få i meg godt mineralsalt, merker jeg. Spesielt i varmen og under høy fysisk aktivitet. Etter å ha vokst opp på store mengder melk syntes jeg en dag melk smakte pyton, og jeg har ikke drukket melk på ca de samme 12 årene faktisk. Men youghurt og ost er jeg litt borti i løpet av en uke eller to. Hmmm.... Hvordan finner jeg ut om jeg ikke tåler melk? Anonymous poster hash: 96e36...1e0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Jeg har også samme problem. Magen fungerer alltid utmerket i utlandet fordi jeg spiser mye mer pasta og fint brød. Til vanlig et jeg ordentlig på do en gang i uken. Så gruet meg veldig til gravideteten, siden det er vanlig åbli forstoppet da. Men magen er i uke 17 nå og et på do daglig, ingen forstoppelse men nå spiser jeg litt ulikt enn før jeg ble gravid. Nugattig på brødskiva og lite middagsmat, i tillegg til en del vitaminet og omega 3. Fiber skal jo være alfa omega for fordøyelsen, men fungerer motsatt hos meg... vann drikker jeg mye av, både før jeg ble gravid og nå. Sikkert rundt 3 liter om dagen i tillegg til litt te og melk. Dette var likt meg, ja! I tredje trimester spiste jeg svisker til det tøt ut ørene på meg! XD HI Anonymous poster hash: 96e36...1e0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Tredje på rad fra HI her: Tusen takk for spennende svar og gode tips her! Tar gjerne i mot flere. Og så lurer jeg på å spise mer fine knekkebrød/loff og bare fokusere på magen. Har ti svangerskapskilo å ta av også, så det virker feil å spise dette, men så hjelper det ikke så mye på grove knekkebrød heller. Har sunt pålegg! Anonymous poster hash: 96e36...1e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå