Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Skulle selge en kommode på en kjøp/salg side på facebook igår og det ble budrunde frem til 12 på formiddag. Jeg skrev til han som bydde mest at han kunne hente den samme kveld. Hørte aldri noe,så jeg ga ikke beskjed til samboer om noe da jeg skulle ut med ei venninne på kvelden. Trodde jo ikke han ville komme ettersom jeg ikke hadde hørt en lyd. Hadde fulgt med på facebook hele dagen og ettermiddagen. Joda,når jeg kommer hjem på kvelden får jeg beskjed av samboer at det hadde vært en "tulling" (som han beskrev han) på døra kl.9. Han hadde vekket minstemann ved å ringe på døra så samboer var litt irritert da han åpnet. Mannen hadde sagt han skulle hente en kommode,men samboer visste jo ikke om noe så han hadde sagt at det ikke var klar noen kommode for salg (jeg hadde jo ikke tømt kommoden heller da jeg ikke trodde denne fyren ville dukke opp). Så han reiste igjen uten kommoden. Det jeg syns er rart er at denne fyren har søkt meg opp og funnet adresse og alt selv uten å gi beskjed. Han hadde verken fått adr,tlf nr eller noe av meg. Og ingenting av dette har jeg stående på facebook. Senere på kvelden popper det plutselig opp en privatmelding på facebook som jeg ikke har sett tidligere og som facebook ikke har gitt beskjed om at jeg har fått før flere timer etter, der han spør om adr. Denne hadde blitt sendt da jeg var ute,men dukker ikke opp i innboksen før etter midnatt. Så han fikk aldri svar på den. Likevel dukker han bare opp uten å få svar,er ikke det rart? Da jeg etter midnatt svarer han,etter å ha sett meldingen hans,og beklager misforståelsen,får jeg tilbake: sær samboer du har. Merkelig situasjon altså! Anonymous poster hash: 3a03e...627
It's all about me Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Det som er sært er at du ikke har klargjort et møbel som skulle hentes samme dag, samt at du ikke har sakt et pip om det til kjæresten din. Når kjøper har fått tilslag på budet og beskjed om å hente samme kveld, er det ikke verre enn å søke deg opp på 1881 når han ikke får noen adresse.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Jeg syntes du det var merkelig at du hverken hadde klargjort eller sagt noe til samboeren din jeg da. Men det er nå enkelt å finne adressen din om du ikke som meg har fått den fjernet fra adresseopplysninger. Folk som søker opp tlf nummeret mitt får bare navn, og søker de navn er det bare nummer de får info om. Du hadde jo en avtale med denne mannen om at han skulle hente den kvelden så at han kommer for å hente er vel ikke akkurat merkelig Anonymous poster hash: 8ece4...6c3
Soon to be mum Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Det er definitivt dere, og da spesielt du, som er sære og rare i denne situasjonen altså. Det er normalt å klargjøre kommoden når man legger den ut for salg for det første. For det andre er det veldig rart å ikke informere samboeren din. Det normale ville være å si til ham at den er lagt ut for salg, og du har ikke hørt noe fra den som fikk tilslaget enda, men det er mulig han dukker opp. Og veldig rart at ikke samboeren din ringer deg å spør når mannen først kom. I tillegg er det fullt mulig å si til folk at 'helst ikke kom da og da pga legging av barn'. Folk kan ikke lukte at dere har barn og hvor gamle de er.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Jeg er mye rundt og henter jeg også,men gir jo alltid en lyd eller et "ok" (bekreftende svar) fra meg at jeg har oppfattet eller sett beskjeden. Men det er vel kanskje bare jeg som er slik? Ikke bare dukker opp på døra uten å gi nærmere beskjed. Hi Anonymous poster hash: 3a03e...627
Soon to be mum Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 (endret) Han hadde gitt lyd fra seg han også, skrev du. Ikke hans feil at du ikke har sett hans privatmelding. I tillegg: når du først har sagt at kommoden kan hentes samme ettermiddag/kveld, men ikke svarer på hans henvendelse, så ville jeg tenkt som ham at da er det bare å komme uansett når. Endret 17. august 2013 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Jeg ville nok også ha sagt noe til samboer og klargjort det som skulle selges. Men jeg er enig med deg, HI, at den kjøperen hørtes merkelig ut. Man må selvfølgelig avtale når noe skal hentes, ikke bare troppe opp. For alt kjøper visste så kunne jo du ha kommoden et annet sted enn hjemme hos deg selv også. Anonymous poster hash: a98e0...967
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Merkelig fra begge parter, synes jeg. Hadde ventet med å hente selv til jeg fikk klarsignal. Hadde jeg solgt et møbel hadde jeg klargjort det g sørget for kontkt med kjøper om adresse og tidspunkt for henting. Anonymous poster hash: 5fc7e...561
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Jeg tenkte at når han svarte på klarsignalet mitt så kunne jeg oppgi adresse og tidspunkt,men da jeg aldri så noe svar trodde jeg kjøper hadde trukket seg. Jeg pleier hvertfall alltid avtale nærmere tidspunkt og få oppgitt adresse før jeg dukker opp. Menmen... Hi Anonymous poster hash: 3a03e...627
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå