Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 vet lite er om dagen ellers? Leverer vi på SFO først og kommer tilbake? Anonymous poster hash: 32612...076
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Det er forskjellig fra skole til skole, men jeg hadde førsteklassing på onsdag som var og her var det ingen som var på sfo først. Alle kom sammen med foreldrene sine klokken ni. Her var det først opprop, rektor tok alle førsteklassingene i hånden og ønsket de velkommen til skolen. Så gikk vi til klasserommene og det ble sunget litt, læreren snakket litt osv. Så skulle barna ha sin første arbeidsøkt og vi foreldrene ble jaget ut av klasserommet og over til basen på sfo. Der fikk vi kaffe og kjeks mens vi skulle skrive under på diverse skjemaer (får de lov å ta bilder av barna i skoletiden, kan de kjøre buss på skoleturer, kan de legge ut bilder av barna på nettsiden til skolen osv) og vi måtte fylle ut kontaktskjemaer med telefonnr osv. Så gikk barna ut for å ha friminutt, da måtte vi foreldrene inn i klasserommet igjen og der fikk vi masse info fra læreren om hvordan skoleåret var lagt opp, hva ungene trenger av utstyr, hvordan det fungerer ved fravær osv osv. Så kom barna inn i klasserommet igjen og de avsluttet med litt høytlesning, sang o.l. før skoledagen var over, tok nøyaktig 2 timer. Da tok mange foreldre barna ungene med seg hjem, de hadde jo tatt seg fri fra jobb likevel. Omtrent halvparten av barna ble igjen på sfo. Anonymous poster hash: 9c7fe...b1d
Gjest Julia1984 Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Neppe SFO først, ikke her hvertfall. Dere tar dagen fri. Følger barnet til skolen. Rektor holder tale for så å rope opp hvert enkelt barn. Følger så sammen med klassen inn i klasserommet sammen med de andre elevene og læreren. Foreldrene holder seg HELE tiden i bakgrunnen. Ikke forstyrr eller bland deg inn. Etter 1 skoledag går dere hjem sammen, her lager vi en liten fest for skolegutten. Inviterer besteforeldre og gjør litt stas på gutten.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Vi vet ikke så mye vi heller, men vår 1.klassing skal starte kl. 18 på kvelden, mandag. Er veldig spent! Anonymous poster hash: 38246...006
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Her begynner de på mandag. Skal møte på skolen kl 13. Så barnet mitt skal på SFO først, jeg må jobbe. Går fra jobben rundt kl 12 og er da på skolen 12.30. Så henter jeg datteren min på SFO og bytter til de nye klærne hun fått, tar på ryggsekken og går ut i skolegården Anonymous poster hash: 96f82...345
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Her er det ikke sfo først for de som begynner i første klasse den dagen. Man har rett på fri for å følge så det burde ikke være et problem. Hos oss begynner de klokka 10, med opprop ute og blir fult inn av rektor, så et kort møte med rektor for foreldrene før man går. Barna har så skole ut skoledagen og de som har sfo har sfo etteropå Anonymous poster hash: 4777e...d46
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Vi vet ikke så mye vi heller, men vår 1.klassing skal starte kl. 18 på kvelden, mandag. Er veldig spent! Anonymous poster hash: 38246...006 Hvorfor kl 18 på kvelden? Man har da rett på fri til å følge til skolestart... Anonymous poster hash: 3edba...95d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Ja 18 på kvelden selvfølgelig Her har det alltid vært slik, og det er fordi det skal være litt spesielt for småtrolla. Var slik da jeg begynte i 1. klasse også Anonymous poster hash: 38246...006
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Kl 18 her også, min skal være på SFO på dagen. Anonymous poster hash: 01ca3...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå