Gå til innhold

Hva gir tannfeen i huset hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 5,5 åring mistet tannen i går. Vi la tannen i et glass og jammen hadde ikke tannfeen vært her i natt og lagt en 20-kroning i glasset. Sønnen min var i ekstase.

Men så har jeg hørt om de som gir både 200 eller mer pr tann. Er det virkelig vanlig? Jeg bare spør, så vi ikke er helt på viddene. Tenker i utgangspunktet at selv om jeg fikk en 5-kroning på 80-tallet, så er det ikke pengeverdien i seg selv som er viktig- men at tannfeen faktisk har vært der.

Anonymous poster hash: 8aaac...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Summen er ikke så viktig.

Her varierer det litt hva vi har av mynter. Og mange kronestykker er gøyere enn en stor mynt f ex.

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi ga 20 kr. 20 kronestykker!! Han hadde samme reaksjon som om jeg skulle ha vunnet store penger i Lotto;-)

Skrevet

Har ikke kommet så langt enda, men 20 er vel tanken...200 er galskap.

Skrevet

Har gitt 20-30 kr .

Skrevet

74kr på første og 62kr på andre tann.

Skrevet

Han fikk 10 euro for første tann, men da var vi på ferie, og min mann mener bestemt at første tann skal "belønnes" høyere. Vi ga han klar beskjed om at tannfeen i Spania ga mer penger enn tannfeen i Norge! Andre tann fikk han 20 kr (i myntblanding - veldig stas!) 

Skrevet

Vi gir en 20kroning for tennene. Har også hørt den nye moten om å legge tannen i fryseren, da får barna en seddel.

Skrevet

Vi gir mellom 50-100, og det går jo oftest til sparing uansett. Men om de får bruke det så vil de ofte vil cashe inn i lekebutikken 2 minutter unna etterpå. Og man får jo ingenting for 20 kroner.

Syns ikke det er så mye egentlig...

Skrevet

Synes 20-50kr er helt vanlig i den alderen. Over det synes jeg er alt mye. 100-200kr er galskap! Viser hvor kresen barna kommer til å bli når de blir eldre.

Anonymous poster hash: 67a0e...6d6

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vi rasket sammen det vi hadde av småpenger, tror det var mellom 15 og 25 kroner. Ungen syntes det var helt topp.

Skrevet

Vi har gitt 20, også for den første. Stor stas.

Anonymous poster hash: 3785f...747

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...