Gå til innhold

Hva gjør/gjorde dere som ikke har badekar når babyen vokser ut av babykaret?t

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er babyen på snart 3 mnd alt for stor for plastkaret og jeg tør ikke ha ham i det lenger...

Holder ennå ikke hodet sitt så det virker så vanskelig med dusj?

Hvordan løser dere dette? (har ett stort plastkar fra IKEA, det største jeg har sett til nå ihvertfall.)

Anonymous poster hash: 996cc...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har badebalje i dusjen med badesete i når baby er under 6 mnd. Etter 6 mnd sitter de selv i badebaljen i dusjen.

Anonymous poster hash: 654a8...bea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen på tre mnd er for stor for det største badebaljen fra IKEA? Hmmm... Mitt barn på nesten to år sitter i den fortsatt!

Vi har fått ny baby nå og tenkte å kjøpe badekaret i linken under:

http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Categories/%22Bad%20og%20stell%22/%22BIBABATH%20Et%20badekar%20i%20dusjen%21%22

Anonymous poster hash: f210b...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med badestol i badekaret (stor suksess!) da vesla var ca sju måneder (kunne sitte selv). Dersom jeg ikke hadde hatt badekar, ville jeg bare ha benyttet badestolen i dusjen og spylt i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med badestol i badekaret (stor suksess!) da vesla var ca sju måneder (kunne sitte selv). Dersom jeg ikke hadde hatt badekar, ville jeg bare ha benyttet badestolen i dusjen og spylt i vei.

Hvor får du kjøpt badestol? Er det slik at h*n kan sitte relativt oppreist? Vesla mi nekter plent å ligge i baljen(ikke redd vann i ansiktet eller noe, vil bare sitte sitte sitte, selv om hun bare er 6mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte på Barnas Hus. De har det også på Babyshop og andre steder se selger barneutstyr (også mange nettsteder som f.eks. Lekmer.no).

Man sitter helt oppreist i slik stol, ja. Men faller ikke ut. Er en stor fordel at baby kan sitte selv, hvis ikke vil det bli svært "sjanglete" oppi stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må si meg enig med at badestol er veldig bra :-) Brukte den fra mine var ca 6 mnd til 10 mnd, han satt bra tidlig med er så vill i badebaljen at han lett tippet over, så da var badestolen super :-) Ved 10 mnd hadde han mer kontroll og satt selv i badebalgen. Vi har ikea badebalje til 1 åringen og stor badebalje fra europris til 4åringen (anbefales til større barn, den er stor og god) Ellers har vi også brukt badestolen direkte i dusjen, den har sugekopper så den sitter fast i flisene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også badestol, men den er jo artigst i badekar vil jeg tro. Holder med at den er genial, OG at de bør kunne sitte, -de blir bra ustødige ellers når vannet gjør de lette.

Ved dårlig tid, eller når jeg trenger en dusj og ikke har noen til å ta mini, så ligger han i badekaret uten vann tappet i, -men dusjvann. Han syns det også er gøy. Det funker sikkert også i dusj uten badekar. Ha med litt badeleker så koser de seg og snur seg som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forøvrig en stor badebalje på coop obs. Den holdt fint til han ble så stor at han ble mer aktiv og "badet selv", dvs ca 4 mnd (som var 9 kg og 69 cm her...!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker frøkner på 2,5 år samme balje som sin bror på 9 uker. Den balja som vi har er med liggedel til nyfødte i. Den er bygd slik, så dn kan ikke taes ut. Så ene veien kan man ligge, og andre veien kan man sitte. Vi har tilegnet hatt begge barna oppi samtidig.. Så kan helt skjønne at et barn på 9 mnd kan vokse ut av en badebalje..DA må den være liten.. Begge barna har også vært med i dusjen fra dag en. :)

Anonymous poster hash: 8473c...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er babyen på snart 3 mnd alt for stor for plastkaret og jeg tør ikke ha ham i det lenger...

Holder ennå ikke hodet sitt så det virker så vanskelig med dusj?

Hvordan løser dere dette? (har ett stort plastkar fra IKEA, det største jeg har sett til nå ihvertfall.)

Anonymous poster hash: 996cc...cfe

Jeg forstår heller ikke at en baby på 3mnd kan være for stor?!?!?

I allefall... Jeg brukte balje til største jenta mi inntil vi fikk badekar. Da hun va så lliten at hun ikke satt selv la jeg henne på den ene armen og dusjet/badet henne med den andre. Fungerte fint og det fungerer nå på lillesøster. Lilleslster vil helst sitte så jeg har kjøpt badestol til henne sllik at hun kan sitte i den. Hun er 7mnd, men før hun fikk den la jeg henne i baljen. Hadde lite vann i sllik at det dekket opp til ørene da hun lå. De bøyer bein ser du.  ;)

Storesøster elsket å sitte i baljen fra hun kunne sitte selv. Brukte den til hun var ca 2år. Da begynte hun å bli med meg i dusjen. Det kan man også gjøre med en baby.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte badebalja på stellebordet en stund etter at eldste satt selv og badet. Han var stor, men var ingen problem å bade han. Kommer til å gjøre det nå å, hun er 4mnd. Ellers har vi en stor balje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bror (4mnd) har vokst ut av baljen i stellebordet. så nå "sitter" han i en høyere balje jeg har hatt til klær. holder han så han sitter på rumpa å slår hendene i vannet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...