Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Noen som vet hvordan disse er?? Vi har bestilt oss tur til neste sommer for å ha noe å se frem til av varme og sol, og lurte derfor på om jenta vår er passende til dette. Vi kan vel være med om hun ønsker det? Står at d er kun to timer i fem dager. Skal være der 12 dager. Noen som har hatt barna sine der? Anonymous poster hash: 46d71...ed1
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Nei,parkerer ikke kidsa på et minimalt lekeområde når vi har ferie. Mine 4 barn har bestandig vært sammen med oss på stranden og møtt andre barn der. Mye mer naturlig enn å stue barna vekk på en bamseklubb med 17år gamle finske og svenske ferieverter. Anonymous poster hash: 6cb9b...2ba
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Surr! Gutten vår var med på bamseklubb i fjor og var litt over 3 år. Han syntes det var kjempe moro! De er inne også,så de får automatisk litt fri fra sol og varme. Det er snakk om 2 timer,så det er fortsatt mange timer igjen av dagen til familiekos:) det er jo heller ikke sånn at de bare vaser rundt og leker som de vil.det var alltid noe som skjedd og lagt opp ulike opplegg hver dag. fornøyd gutt her ihvertfall:) Anonymous poster hash: 2f4a4...820
Musemora Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Vi hadde det, men de var litt eldre. 4 og 5,5 ca. De storkoste seg. Hadde vannballongkrig, plukket Shell på stranda, hadde barnedisco, spilte minigolf, malte og tegnet osv. De gikk en del på tur. Så stolte over caps, t skjorte og sekk med bamseklubb på. De fikk masse venner som de siden lekte med ved bassenget. De snakker fortsatt om at de vil tilbake dit ( det er 3 pr siden) og da være med på klubb igjen. Vi kjøpte barnedisco cd'n og den har de stor glede av ennå. Ikke hør på hun surmaga over her, man trenger ikke være sammen med ungene sine 24 t i døgnet mens man er på ferie. Tror helst det er foreldre som ikke har tid til ungene sine ellers i året som føler de må overkompensere i ferier. God tur og kos dere :-)
Mor di! Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Helt fantastisk for vår 3,5 åring, men han var med storebroren, hadde kanskje ikke sendt han alene. Han tålte varmen veldig dårlig, så han hadde det helt fantastisk når de var inne med air condition. Ett år etter er dette noe han enda husker godt!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Vår jente på litt over tre fikk ikke være med på annet enn noen aktiviteter (det var fullt). Hun ble veldig lei seg når hun såg de andre og ikke fikk være med. Hun husker også det lille hun var med over ett år etter. Vi er kontrollfriker, så vi holdt et øye med henne på avstand. I år var vi et sted med Bufo-klubb(?), som i følge StarTour skulle være bedre enn Bamseklubb, men det var det ikke pga at de snakket mest/best spansk/tysk/engelsk.. Anonymous poster hash: 4f190...6f8
Kliko Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Jeg vet ikke om jeg hadde turt jeg? Er jo tross alt i utlandet, mye kan skje. Tenk om barnet skulle blitt borte? Er det virkelig så trygt??
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Barna er i barnehagen, skole og SFO hele dagen. Jammen må de ikke stues vekk også når den lille familien skal på ferietur!! Hva med å tilbringe tid sammen? Kose seg på barnas premisser?? Jeg et sikker på at barna hadde lett valgt samvær med mamma'n og pappa'n sin enn bamseklubb, hvis foreldrene evnet til å legge opp til barnevennlige aktiviteter og moro. Anonymous poster hash: f628c...348
me_87 Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Er det ingen som ser at du har tenkt å VÆRE MED barne i bamseklubben, så da tilbringer hun jo tid med barnet sitt da!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Vi tenkte at en av oss følger med henne enkelt og greit, to timer går jo fort og da får hun vært litt sammen med andre barn siden vi ikke har fått flere barn. Anonymous poster hash: 46d71...ed1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Er det ingen som ser at du har tenkt å VÆRE MED barne i bamseklubben, så da tilbringer hun jo tid med barnet sitt da! Ja, men det er mange som leverer barna sine der.....trist, endelig tid sammen med familien liksom...eller ikke! Anonymous poster hash: f628c...348
me_87 Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Det vet jeg,men hi blir jo slaktet her inne å hun har jo faktisk ikke tenkt å gå fra barnet enganf.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Helt ærlig, jeg tror barn også kan synes det er godt å få en liten pause fra foreldrene. Voksne kan aldri erstatte moroa med å leke med andre barn. Dette er barnetilpassede aktiviteter, og barna får sjansen til å finne nye lekekamerater, og så får de gjenforenes med et par foreldre som kanskje er enda litt mer opplagte og glade etter en liten barnefripause. To timer per dag? Det skal dere absolutt ikke ha dårlig samvittighet for!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Barna våre var med i bamseklubb i sommer, en på 3 og en på 5 år, begge stortrivdes. Det er dessverre sånn at foreldrene ikke får lov til å være sammen med barnet når det er i bamseklubb (sånn var det hvertfall der vi var og jeg tror det er sånn andre steder også). Der vi var hadde de et eget hus de var i og i tillegg hadde de en inngjerdet park rett bak huset som de var i. De startet alltid inne i huset og så gikk de stort sett ut etterpå. Når de gikk ute, ,utenfor parken, så hadde de rockeringer som alle barna holdt i. Alle barna hadde bamset-skjorter og capser, så de hadde full kontroll på alle hele tiden, så jeg hadde ikke vært redd for at de skulle miste noen. For våre barn var det veldig bra å være der, de er ikke så flinke til å leke med barn de treffer tilfeldig ved bassenget, så for dem var det bra å ha denne tiden sammen med andre barn. Samtidig fikk de to timer fri fra sola midt på dagen, noe de også hadde godt av. Resten av dagen var vi selvfølgelig sammen med dem hele tiden og det var heller ikke hver dag det var bamseklubb. Neste gang vi reiser kommer eldste til å være for gammel til å være med, men jeg tipper vi kommer til å melde på yngste og at eldste får valget å være med på klubben for de som er eldre (men der pleier det å være påmelding der man er og at de velger mer fra hva som skjer hva de vil være med på). Anonymous poster hash: 37003...001
LanzaroteJenta Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 Bare for å nevne det; Bamselederne må være fyllt 20 år, og de aller fleste er utdannet førskolelærere eller har jobbet i barnehage før de får jobben. Slik var det ihvertfall "i min tid". Det er også strenge regler på hvor mange barn det kan være per voksen.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Hahaha, da jeg klikket inn på denne tråden VISSTE jeg det ville være en del slike "stuer dere bort barna på ferie" - svar Er det virkelig ikke rom for både bamseklubb og kos med mamma og pappa? Er det slik at bamseklubb er fra kl 08 om morgenen til 17 om ettermiddagen? Trodde det bare var en liten stund på dagen jeg? Hva er galt med å tilbringe litt tid med lek og aktiviteter med andre barn? Er dere så brennsikre på at ungene ikke synes det kan være mer spennende å få leke med jevn aldrende et par timer om dagen i stedet for at det kun skal være mamma og pappa? Å reise på ferie med barn kan bli veldig intens, tror nok at om barnet liker det så kan det også være godt med et par timer voksentid i sola
*Yuna* Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Ja, barna storkoste seg Greit med et avbrekk fra bading
*Yuna* Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Når det er åpent hus er foreldrene med, men på de 2 timers greiene er det uten foreldre.
Bare blåbær Skrevet 17. august 2013 #20 Skrevet 17. august 2013 Vi har meldt gutten vær på snart 4 år på bamseklubb. Vi reiser til sydenland om 14 dager. Ikke for å få barnefri, men for opplevelsen til han. Vi tenkte å bli med han. ( håper det går bra) hvis han ikke liker det, kutter vi det. Det koster 400 kr, så ikke all verden akkurat. Han har fått pakke med caps og t- skjorte ++ og han gleder seg veldig. Det er ingen bortstuving av vår eneste sønn, men vi gjør det for opplevelsen og minnene til han.. Det kan bli litt kjedelig å bare være sammen med vi voksne hele tiden. ( selv om vi leker og finner på ting) Vi håper han blir kjent med andre barn, slik at han får lekekammerater der under oppholdet. Min mann var på bamseklubb når han var 4 år, og han husker det veldig godt. Han storkoset seg, og vil at vår sønn skal få like gode minner som han. Så go for it! Det er jo bare å kutte det ut hvis det ikke er gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå