Monajenten Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Jeg holder på å bake en kake og det står steketid ca 30 min, ikke stek for lenge for den skal være litt myk. Nå har den stått i nesten 40 minutter og midten av kaken "danser" veldig mye fortsatt, den er rørete inni midten. Da må den vel stekes litt til? Den skal avkjøles i to timer, vil det stivne mer da?
Monajenten Skrevet 16. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2013 Hvordan kake er det? Sjokoladekake.
Dailis Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Den har ikke hardnet på toppen? Da ville jeg tro den ikke er feridg. Henger det igjen mye røre om du prikker i den? Eller mer våte klumper?
MammantilNurket Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Hvaslags kake er det du baker, da? Har du varmluftsovn eller "vanlig"?
Monajenten Skrevet 16. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2013 Den har ikke hardnet på toppen? Da ville jeg tro den ikke er feridg. Henger det igjen mye røre om du prikker i den? Eller mer våte klumper? Den har hardnet på toppen men ikke akkurat mitt i. Var helt røre i sted men nå er det litt fastere, men fortsatt bittelitt røre. Tror kanskje jeg bør ta den ut?
Gjest Ziva Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Når du stikker i den med en tynn "pinne" henger det igjen mye på pinnen da? Hvis kaken har antydning til å bli brent på toppen så legg litt bakepapir oppå og stek til den er ferdig inni.
Monajenten Skrevet 16. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2013 Takk for svar alle. Bruker "vanlig" ovn.
Dailis Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Skal du ha en mer konfektaktig kake så skal du ta den mens noe henger igjen. Ikke røre, men mer våte smuler. Venter du til smulene virker mer tørre blir kaken også noe mer smulete, men den beholder fuktigheten om jeg klarer å forklare meg nogenlunde
Monajenten Skrevet 16. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2013 Skal du ha en mer konfektaktig kake så skal du ta den mens noe henger igjen. Ikke røre, men mer våte smuler. Venter du til smulene virker mer tørre blir kaken også noe mer smulete, men den beholder fuktigheten om jeg klarer å forklare meg nogenlunde Takk for svar Har tatt den ut nå, fortsatt litt myk inni men ikke flytende, så satser på at det går bra Er ikke konfektkake, den skal deles og fylles. Herregud, og jeg lager altså dåpskake Forbered dere på en helg med spørsmål
MammantilNurket Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Det kommer til å gå så bra, atte Heier på deg!
Monajenten Skrevet 16. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2013 Tusen takk dere, tror jeg trenger det Blir nok ikke mye soving før søndag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå