Gå til innhold

Urimelig å kreve at leien settes ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå bodd i en leilighet i rundt fire måneder. Under disse fire månedene har vi hatt vannlekkasje ovenfra så to vegger måtte byttes ut og det har vært håndverkere inn og ut av leiligheten i flere uker. De mangler fortsatt å male. Noe de nå har sagt : i morgen, i morgen! I snart en måned. Men fortsatt er ingenting gjort.

Elektrisiteten fungerer når den vil, med elektrisiteten går da også varmt vannet.

De lover at dette skal ordnes , men det tar en evighet .

Vi har allerede begynt å se etter ny leilighet. Men jeg synes ikke det er rett at vi skal betale full leie når leiligheten ikke er i den standen som er lovet oss.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 6e528...48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter samtale med husleietvistutvalget har jeg forstått det slik:

Så lenge huseier arbeider med å utbedre feil og mangler kan man ikke holde tilbake leie.

For å holde tilbake leie må du vise til at du har varslet huseier, og gitt dem muligheten til å utbedre. Når huseier ikke viser vilje til å gjøre dette, gir du først huseier en frist, men spesifisere da at leien(evnt hvor stor del av leien) vil bli holdt igjen om han ikke overholder fristen.

Du kan også få tak i håndverkere selv, og trekke det det vil koste av leia. Greit å informere huseier om dette på forhånd. Det var iallefall det som satte fyr under baken på min huseier. "Kommer ikke du i morgen, ringer jeg snekkere!!" Sto det i en sms fra meg, dagen etter var alt i orden.

Anbefaler deg å ta kontakt m husleietvistutvalget, evnt jushjelpa, for råd og hjelp, før du foretar deg noe dramatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...