Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Har bestilt 4 matbokser fra Canada, til 480 norske kroner. Er det toll på noe sånt, eller kun mva ? Hvor mye må jeg betale tro , og er det en billigere måte å betale dette på enn å måtte ut med fortollingsgebyr etc om posten gjør det ? Anonymous poster hash: cda57...db3
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Postens gebyr for forenklet fortolling er 133 kroner. Du må betale det pluss mva 25% av det varene koster inkludert porto. Nei, det er ikke billigere å gjøre det selv, for Posten tar gebyret uansett om du fortoller selv eller ikke.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Og så må du selvfølgelig betale toll i tillegg om produktet er tollbelagt. Det glemte jeg å si.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Ok, takk for svar. Fant ut at det er tollfritt det jeg kjøper, og hva jeg må betale i mva. Men 133 kr i gebyr er jo ikke såå ille. Hadde blitt dyrere å kjøpe dem i norsk nettbutikk. Anonymous poster hash: cda57...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå