Første_Gang Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Hei, Nå er vi der at vi leter etter vogn, men det er sannelig ikke enkelt. Har nå trålt nettet for tester og det som er , men synes dette er vanskelig. Vil ha en robust vogn da vi ikke er de største cafè menneskene. Liker oss best i skogen med hundene våre. Så tanken er jo og finne en vog som går an å i det minste bruke på grus/skogsveier uten store problemer. Eneste som er funnet ut av er at det skal bli en duo vogn. Er det noen som har noen forslag til hva som kan passe oss??
Karma! Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 3 hjul- TFK 4 hjul- emmaljunga city cross? Vanskelig å si. Jeg er veldig fornøyd med min TFK, og den brukes mye på skog og grusvei. Tror det lønner seg å sette opp egne kriterier for hva dere er ute etter for så å sjekke etter vogn feks: Er dere høye/mye forskjell på høyde mellom deg og mannen- ja da må dere ha en vogn som er behagelig å trille for begge. Mannen min irriterer seg f eks over håndtaket på tfk blir for nærme slik at han tråkker på understellet og liker derfor bedre brio vogna som har teleskop håndtak når på året får dere barn? - hvor stor må baggen være for å få plass til unge, evt pose o.l, er den lun nok skogs- og grus vei- lufthjul, evt også låsbare hjul Tyngde på vogna, hvor stor er den sammenlagt- skal den mye inn og ut av bil? er det plass til den i bilen sammen med eks hundebur? Hvor lenge tenker du vogna skal vare, er det aktuelt å bruke den hele perioden?- obs vekt, størrelse på sportsdel, hvor stor den er sammenlagt osv Går mye i bakker..- håndbremse? grusvei, sand og jord- Understell/korg? hvor bor dere og hvilke vognmerker er det å få tak i i nærheten- hvis noe skulle gå galt med vogna bør butikken være innen rimelig avstand. Det er lettere å finne en vogn når du vet hva du er ute etter. Lykke til
ida87_thea_andrine Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Jeg er super fornøyd med min Simo duo vogn. Kunne ikke hatt bedre vogn. Bag er stor og fin, solid med fire luft hjul og sitte del er også stor noe jeg er glad for da jeg har en lang jente. Jeg har prøvd mange vogner da jeg jobbet i babyshop i 4 år men ingen ting slår Simo vognene. Eneste som også er vind og vanntett.
Påfuglbarn Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Jeg er kanskje en av få som ikke synes emmaljungavognene er noe fine, så vi har kjøpt en Simo Kombi. Leste masse om de forskjellige vognene, trikset er å finne ut hvilke ting som er viktigst for deg - og jeg vil anbefale en tur på butikken for å prøve alle vognene - vi skulle egentlig ha Simo Duo, men da ble bagdelen så tung at jeg ikke hadde klart å bært den opp trappene selv - veldig glad jeg fant ut det før vi kjøpte! Lykke til :-)
Første_Gang Skrevet 17. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2013 Var en tur i butikken ogjen i dag sammen med sambo, de hadde ikke Emmaijunga der så må se på den et annet sted, men tittet på Simo sin duo vog. denne virket veldig solig og fin. Ikke alt for tung. Jeg tror nok det blir en med fire jul da jeg synes disse virker mer stabile og lettere og trille utenfor byen . Duo vogn blir det garantert da dette er en vogn man kan ha en god stund.
Første_Gang Skrevet 17. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2013 Når på året babyen blir født er på vinteren, selve termin er ikke hundre prosent fastsatt enda. Men i slutten av januar eller begynnelsen av februar tenker jeg knøttet kommer.
Zora-okt10+jun13 Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Er veldig fornøyd med min City Cross. God plass til vinterpose i både bagen og sportsdelen. Førstemann var født i oktober, og var aldri noe problem på vinterføre. Bruker den til lillebror nå også.
Vogndilla Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Simo duo er kjempe god på all slags føre, gode lufthjul som tar seg frem overalt.
Vogndilla Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Jeg er super fornøyd med min Simo duo vogn. Kunne ikke hatt bedre vogn. Bag er stor og fin, solid med fire luft hjul og sitte del er også stor noe jeg er glad for da jeg har en lang jente. Jeg har prøvd mange vogner da jeg jobbet i babyshop i 4 år men ingen ting slår Simo vognene. Eneste som også er vind og vanntett. De fleste vogner på markedet i dag er vind og vanntette.
Første_Gang Skrevet 26. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2013 Da har vi endelig bestemt oss og det blir Simo sin duo vogn i fargen brun så nå er det bare og finne ut av hvor det lønner seg og handle
A_K Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Hei! Jeg anbefaler absolutt emmaljunga duo Edge. En super vogn i ulendt terreng, snø og slafs!!!
Sol23 Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Hei, Jeg har selv kjøpt emmaljunga duo edge. Denne her ble jeg anbefalt på det sterkeste, hvis man er mye uti snø og skog. Gleder meg til og bruke den
Snøfnugg75 Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Brio Happy Duo er super til ditt bruk! lett å få inn i bilen, knallgod å trille på røft underlag. (helsing trebarnsmamma som har hatt mange vogner). Styr unna trehjuling!
Første_Gang Skrevet 28. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 28. august 2013 Som sakt, nå har vi endelig bestemt oss for en Simo Duo vogn (fire hjul). Den så mest stødig og robust ut. Også med tanke på at jeg har to store hunder som også skal være med på turene
Januars lykkeliten Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Anbefaler bæring jeg da her satses det på bæring fra dag 1. Bar kommende storesøster mye da hun var liten og syns det var befriende. Kan gå utenfor allferdsvei i skogen og overalt. Der hvor man kan gjøre vogn i skogen om vinteren kan man stort sett gå på ski. Det setter en del begrensninger på hunden og nå er båndtvangen endelig over. Har vogn altså, men den kommer til å stå pent på verandaen til soving, evt være med som sted å oppbevare ting og tang på shopping. Så har fått tak i en simo bagvogn og en simoduo vogn på finn, Pga stor oppbevaringsplass og lett og trille. Jeg har derimot blitt stolt eier av mye bæretøy
Første_Gang Skrevet 1. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 1. september 2013 Anbefaler bæring jeg da her satses det på bæring fra dag 1. Bar kommende storesøster mye da hun var liten og syns det var befriende. Kan gå utenfor allferdsvei i skogen og overalt. Der hvor man kan gjøre vogn i skogen om vinteren kan man stort sett gå på ski. Det setter en del begrensninger på hunden og nå er båndtvangen endelig over. Har vogn altså, men den kommer til å stå pent på verandaen til soving, evt være med som sted å oppbevare ting og tang på shopping. Så har fått tak i en simo bagvogn og en simoduo vogn på finn, Pga stor oppbevaringsplass og lett og trille. Jeg har derimot blitt stolt eier av mye bæretøy Nå kommer min lille på vinterstid, hvordan holder du da babyen ordentlig varm når du bærer?
Januars lykkeliten Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Min kommer også i januar og har ikke ha så liten bærebaby enda. Men har kjøpt inn ull, vinterbærejakke og bæreomslag. Stonez sko. Brodder til meg så lenge jeg bærer inntil meg får babyen mye varme av meg og.
Cam1lla Skrevet 13. september 2013 #18 Skrevet 13. september 2013 Emmaljunga Edge duo med sportsunderstell er genial på vinter/skogføre. Kanskje en litt tung vogn som byvogn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå