Gå til innhold

skoleskyss til to adresser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom barna bor 50% hos begge foreldrene, har de da krav på skoleskyss til begge adressene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet har behov for skoleskyss til to adresser må det gå bra, men deriomt er det for at mor/far er syk og ikke kan hente må nok den friske hente selv.

Anonymous poster hash: 8e96c...3bf
Skrevet

Slik jeg har forstått det så ja, dersom kravene til å få innvilget skoleskyss ellers er oppfylt. Det vil si avstand, eventuelt farlig skolevei.

Skrevet

ja, avstanden den ene plassen er 1,2 mil, og til den andre plassen ca 8 km.

Men det høres veldig bra ut :)

Gjest Frisk bris
Skrevet

Mulig jeg er veldig konservativ, men hvis man deler 50/50 mener jeg man må prøve å bo i gangavstand fra hverandre, slik at barna alltid også har vennene sine i nærmiljøet.

Skrevet

Mulig jeg er veldig konservativ, men hvis man deler 50/50 mener jeg man må prøve å bo i gangavstand fra hverandre, slik at barna alltid også har vennene sine i nærmiljøet.

Helt enig!

Ikke nok med at barna skal bytte forelder, hjem og rom, men i tillegg må bytte nærmiljø og venner. Stakkars barn :(

Vet ikke om noen voksne som hadde orket å leve slik!!

Anonymous poster hash: b17e3...87c

Skrevet

Jeg er ikke uenig, men når man bor på landet er ikke det praktisk mulig, da måtte jeg evt bodd i garasjen.

Vennene deres er like tilgjengelige som ellers, de må være med hverandre hjem fra skolen, eller kjøres og bringes av foreldre slik det er nå også. 

Gjest Frisk bris
Skrevet

Da blir det litt annerledes, vi bor i mer tettbygd strøk. Skjønner at det ikke er så fristende å bo i garasjen....

Skrevet

Så lenge det er i samme kommune så. 

Skrevet

ja, det er samme kommune, men de går på en grendeskole her, og dit jeg flytter ligger "hovedskolen" eller hva jeg skal kalle den. Jeg ønsker likevel at de skal få gå på den skolen de har gått på, eldstemann har uansett bare et år igjen der, så kan han bytte skole sammen med sine klassekamerater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...