Gå til innhold

Blir det for kjedelig med bare pastasalat i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke som eneste ting selvfølgelig men som eneste matrett sammen med kaker, gele og div. Blir noen voksne også så tenkte å lage en pastasalat med hvitløksbaguetter til oss og hadde egentlig tenkt pølse med brød til barna. Men kanskje barna også kan få pastasalat og så dropper man pølse med brød? Det er jo nok av usunne ting etterpå.

Blir bare 6 barn.

Er det kjipt eller helt ok? Anonymous poster hash: 8d7cf...8da

Skrevet

Tenker at pølser er en uting uansett, men at pastasalat blir litt stusselig.

Skrevet

Ingen barn jeg kjenner liker pastasalat :-P Ville hatt pølse til barna. Pølse er jo ikke kjempeusunt uansett.

Skrevet

Om et barn får valget mellom pølser og pastasalat så har jeg fortsatt til gode å møte det barnet som hadde foretrukket pastasalat :D

Hvorfor ikke servere pølser til alle sammen? Husk at det er en barnebursdag, ikke vennemiddag for oss voksne ;)

Anonymous poster hash: 7005c...bf5
Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde kjøpt kyllingpølser og lomper. Kommer an på alder på barna, men pasta med hvitløksbaguetter er neppe favoritt

Skrevet

Om et barn får valget mellom pølser og pastasalat så har jeg fortsatt til gode å møte det barnet som hadde foretrukket pastasalat :D

Hvorfor ikke servere pølser til alle sammen? Husk at det er en barnebursdag, ikke vennemiddag for oss voksne ;)

Anonymous poster hash: 7005c...bf5

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi serverer sjelden pølser i barnebursdag, har aldri skjønt hvorfor man "må" ha det.  Min erfaring er at det er mye annet som ungene liker bedre enn pølser.  Så om dine unger liker pastasalat med hvitløksbaguetter og ønsker seg det til bursdagen sin, så er det vel bare å servere.  Ellers så synes jeg at det er de voksne som skal spise "barnemat" i barnebursdager, ikke barna som skal spise voksenmat.

Skrevet

Ville ikke servert pastasalat til barn. Pasta er vel ikke mye sunnere enn pølse, og de aller fleste barn liker ikke mat som er blandet sammen. La alle spise pølse, så slipper du sultne barn :-)

Anonymous poster hash: 71779...bfd
Skrevet

Jeg er også veldig lei pølser... Men kanskje pastasalat ikke blir super poppis?? Hva med litt tapas??

Anonymous poster hash: c71f8...c2a

Skrevet (endret)

Tror det hadde vært svært få her som hadde spist om det hadde blitt servert pastasalat. Man må ikke servere pølser heller, men det er mye en kan servere i stedet for pølser eller pastasalat.

Endret av Honningmelon
Skrevet

Hva med pasta og litt pølser eller noe på siden? Vi lagte pastasalat til familieselskapet, men la litt pasta til siden til barna (bare 3 stk).

Skrevet

Hva med pizzasnurrer? Passer for både store og små

Anonymous poster hash: 7c018...346

Skrevet

Pasta med pølse og ost? Storslager her ihvertfall.

Anonymous poster hash: 1ec71...2a6

Skrevet

Mine barn hadde nok hoppet over maten om de fikk servert pastasalat med hvitløksbaguetter gitt... Jeg hadde ikke satset på det i et barneselskap.

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Barnetapas? Stekt kjøttpølse i biter, stekte små kjøttboller, pasta, grønnsaker, miniburgere??

Anonymous poster hash: a608a...f40

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva du serverer i barnebursdag?

Anonymous poster hash: e0c04...f2a

Skrevet

Kan hende det er noen barn som ikke spiser da.

Anonymous poster hash: 4c2c5...7b5

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det er da mange ting man kan servere i barnebursdag som ikke er pølser og ikke pastasalt.

Lasagne, tacos, "grillspyd" (selv om de ikke er grilla), gryterett, pasta med tomatsaus med eller uten kjøtt, Makaroni og ost, pizza, fingermat (tapas), kyllingnuggets, andre ovnsretter, pannekaker, ja hva som helst egentlig bare det tilpasses barnas alder når det gjelder krydder og størrelse.

Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert siden jeg kun har hosted ett selskap (da datteren min ble ett), men da serverte vi diverser fyllte foccacias, forsjellige salater, snacks og dippes. Og flere typer kaker selvsagt. Hadde en kokk som hjalp oss slik at vi ikke trengte stresse med maten, anbefales ;)

Både store og små spiste med stor appetitt. Olivenskålen ble tømt av ei jente på 1,5 år :)

Skrevet

Ser at mange mener at barn ikke liker pastasalat, men hva har dere oppi da? Finnes jo mange barnevennlige varianter. Mine unger (og vennene deres) liker godt pastasalaten min med kjøttboller, agurk, cherrytomater og minimais:)

Anonymous poster hash: f5859...ea7
Skrevet

Jeg synes det viktigste er hva bursdagsbarnet liker og har lyst til å spise i sitt barneselskap, ville ikke tilpasset menyen slik at den passer best til voksne gjester.

Men - noen ganger når vi har hatt både store og små gjester, har vi satt fram skåler med ulike salatingredienser: Salat, agurk, kylling, skinke, ost, tomat, løk osv. Så får alle lage sin egen "salat". Om barna tar bare pasta eller bare pasta og kylling f.eks. spiller ikke det noen rolle. Men opplever faktisk at barna ofte tar noen agurkbiter eller andre grønnsaker. Miksen av ting blir liksom mer akseptert når de har mikset den selv.

Anonymous poster hash: e8e98...b71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...