Gå til innhold

Sparer dere i BSU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 69ace...fb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, det er mange år siden BSU-kontoen var full og gikk inn i huslånet...

Anonymous poster hash: d29b4...898

Skrevet

Ja det gjør jeg. Kom sent igang, så nå skal jeg spare den full hvert år fram til jeg er 34 år. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja. Starta for 3 år siden, så var litt treg sjøl ;-)

Skrevet

Nei, vi har kjøpt oss bolig. Sønnen vår på 3 år har BSU-konto som vi setter inn penger på.

Anonymous poster hash: fe6f5...c36
Skrevet

Nei, måtte bruke det når vi pusset opp. Fikk ikke økt lånet selvom vi av en eller annen grunn kunne gå dobbelt så mye i lån noen år tidligere.

Skrevet

Nei, vi har kjøpt oss bolig. Sønnen vår på 3 år har BSU-konto som vi setter inn penger på.

Ikke noe smart å kaste bort BSU muligheten til ungen deres nå.

Den er for når han kommer ut i jobb.

Han får ikke noe skattelette når han ikke jobber.

Anonymous poster hash: 7cfbe...eba

Skrevet

Ja, får akkurat fylt den opp når jeg er 33 år.

Anonymous poster hash: ad9d3...ce9

Skrevet

Jepp, har spart i 7 år :) Men jeg er student da, så det er ikke mye jeg setter inn i mnd.

Skrevet

Ja, har spart noen små summer i fire år.

Skrevet

Japp. Setter dog ikke inn mer enn 300kr mnd. Mer når storstipendet kommer. Blir vel mer når jeg er ferdig utdannet :)

Anonymous poster hash: 30790...c1c

Skrevet

Spar heller på vanlig høyrentekonto til sønnen deres.

Det er først når sønnen din begynner å tjene egne penger og betaler skatt, at en BSU konto kommer til full nytte. Da kan sønnen din få inntil 4000 kr i skattefradrag per år. Det er bortkastet at dere skal fylle på kontoen slik at han ikke kan få skattefradrag.

Anonymous poster hash: 28f89...b8f

Skrevet

Nordea anbefalte å spare på en egen boligsparingskonto (med god rente) til man tjener egne penger. Da kan man overføre det man ønsker hvert år til bsu :)

Skrevet

Ja, var en del av avtalen med banken for å få lavere rente. Har ikke så lang tid igjen

Skrevet

Spar heller på vanlig høyrentekonto til sønnen deres.

Det er først når sønnen din begynner å tjene egne penger og betaler skatt, at en BSU konto kommer til full nytte. Da kan sønnen din få inntil 4000 kr i skattefradrag per år. Det er bortkastet at dere skal fylle på kontoen slik at han ikke kan få skattefradrag.

Anonymous poster hash: 28f89...b8f

Tror hun mente barnas boligkonto i stede for bsu? Bsu får du vel ikke startet før man er fyllt 18 år..

Anonymous poster hash: c592f...977

Skrevet

Den er full og står der og renter seg :-). Er for gammel til å spare mer, har sluppet å bruke den når vi har kjøpt div eiendommer, banken har anbefalt å la den stå urørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...