Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #1 Del Skrevet 16. august 2013 Han er snart 4,5 mnd og jeg har begynt å introdusere litt Fra han var litt over 3 mnd fikk han ørlite med agurk,vannmelon og nektarin(hver for seg og forskjellig dag) Kjøpte meg sånn nett. Nå har jeg begynt å gi han to små skjeer med pærepuré om dagen og han liker det veldig godt Han får det før puppen. Har også grøt hjemme.Kan jeg gi han to små skjeer med pære OG grøt pr dag?Eller blir det for mye smak for han? Helsestasjon sa jeg kunne gi to skjeer grøt om dagen i en måned for så å øke siden han vokser så godt på vare pupp.Men vil jo at han skal smake andre ting også Hva kan jeg gi?Forslag? Kan man kombinere?Hvor store porsjoner kan man fryse ned?Hvor lenge kan det stå i kjøleskap etter timing? Lager gjerne hjemmelaget!! Anonymous poster hash: ce5fc...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tro1986 Skrevet 16. august 2013 #2 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg ammer ikke men når jeg begynte med grøt økte jeg fortere enn du har fått beskjed om. Du kan koke epler, pærer, nektarin, svisker og fryse det isbitformer. Det gjør jeg og gjør også det med grønnsakene han får, da kan jeg bare ta opp litt forskjellig å blande:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda_S Skrevet 16. august 2013 #3 Del Skrevet 16. august 2013 Oj, to skjeer hver dag i en måned og så øke! Vi økte nok en god del raskere enn det, men var forsiktige de første dagene. Jeg ammer ikke, og datteren min legger ikke så godt på seg, så vi har naturlig nok ikke fått samme tips fra HS som deg Etter en uke var vi oppe i en liten porsjon. Hun fikk sviske eller pære sammen med grøten til å begynne med, og så introduserte jeg noe nytt ca hver andre-tredje dag en periode.Da min var på din alder lagde jeg eplemos, pæremos, aprikosmos, sviskemos og avokadomos. Mulig det var mer og, men det kommer jeg ikke på i farta!Fruktmosen hadde jeg ofte sammen med grøten. Avokadomosen ble som en slags middag..Jo, jeg kokte vel også grønnsaker og lagde pure av det! Gulrot, potet, pastinakk og søtpotet ble mye brukt - blandet det med olje og mme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zora-okt10+jun13 Skrevet 17. august 2013 #4 Del Skrevet 17. august 2013 Med førstemann fikk jeg beskjed av barnelege at jeg godtkunne gi 4-5 skjeer den første dagen, og så øken etter noen dager. Om han ikke fikk mageknip... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TS171212 Skrevet 17. august 2013 #5 Del Skrevet 17. august 2013 Vi økte med en skje hver dag etter en uke med smaksprøve pågrøt, var ikke så mye hun ville ha heller i begynnelsen... Smaksprøve på diverse mos ble introdusert sånn annenhver dag, tidlig på dagen i tilfelle mageknip Hun er mest glad i ferdigmat, så det ble ikke så mye grønnsaksmos på oss, men smaken hennes forandrer seg så vi prøver snart igjen med hjemmelaget mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uhhuhher Skrevet 17. august 2013 #6 Del Skrevet 17. august 2013 Vi var oppe i vanlig porsjon etter en uke da vi begynte med grøt. Gikk helt fint, men ta det gjerne saktere hvis du vil. Denne gangen har jeg planer om å begynne med grønnsaker, ikke med grøt og frukt, som er søtere. Skal se om det fører til at andremann blir mer glad i grønnsaker enn førstemann, som begynte med grøt og sviske- og aprikosmos. Bland det gjerne ut med morsmelk, så blir det enklere å takle for fordøyelsessystemet, og barnet får en mykere tilvenning rent smaksmessig. Ellers ville jeg ammet før jeg gav maten. Tror det er det som anbefales, slik at ikke produksjonen går ned når du etter hvert legger til en halvmett baby. :-) Melka skal vel være hovedmatkilden en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå