Gå til innhold

Middagstips til KRESEN 4åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde det vært opp til henne hadde det blitt spaghetti hver dag! :( 

Trenger inspirasjon til nye retter ;)

Endret av Goodiegoodie :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kokte poteter, stekt lakt og agurksalat?

Glem at hun er kresen og server det dere andre har lyst på. Hun tåler å være sulten til neste måltid hvis hun ikke kan ha maten.

Anonymous poster hash: 4eab2...79a
Skrevet

Enig med #2 - barnet blir så kresen du lar henne bli... Min må smake på det som serveres, ikke spise mye, men smake.

Anonymous poster hash: ba64a...158
Skrevet

Serverer dere ingenting før kvelds da? Om de ikke spiser noenting til middag!

Skrevet

fiskeboller, makaronigrateng, risotto, kjøttboller, omeletter, taco (si h*n MÅ velge minst 1 grønnsak), minipizza med valgfritt fyll, supper, pytt i panne, ostesnitzel med ris, ungen min er og KRESEN.. (6 år).. er ikke bre å si "du får ikke mat", for h*n begynner virkelig å grine bare av lukta på noe h*n ikke "liker"..

Men var kresen som barn selv OG det jeg ble PRESSA til å spise får jeg fortsatt brekninger av den dag i dag.. men jeg kom meg VELDIG med årene helt av meg selv... (likte ikke spaghettisaus før jeg var 16 for eksempel, spiste kun ketsjup på.. DVs ville ikke smake).. jeg lager dermed ikke noen stor sak ut av maten, da blir det fort noe negativt..

Anonymous poster hash: a0809...e05
Skrevet

men jeg er enig med hun over at dere lager den maten dere vil ha, så får ungen spise de ingrediensene h*n liker eller vente til neste måltid.. så lenge det ikke blir mauling på høyt nivå da så klart!

som regel blir det tilbehøret som går ned her...

Anonymous poster hash: a0809...e05
Skrevet

Vi serverer ikke noe før neste måltid nei. Det er sånn de lærer å smake på nye ting. Ingen tar skade av å gå sulten noen timer. Små barn må presses til å smake på alt vi andre spiser. Ikke tvinge i dem mat, men smake en bit av alt på bordet. Min erfaring er at da lærer de å like mye de ellers ville nektet å smake på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...