Aldri si aldri Skrevet 16. august 2013 #26 Skrevet 16. august 2013 Enig med deg Hi. Om nabokona synes barna dine snylter, kan hun bare servere is til barna sine når dine ikke er der. Ja, det er en fin måte å gjøre det på..........not.. Hvordan foreslår du at de løser saken da?? Skal hi begynne å servere barna is når hun er imot så mye søtsaker i hverdagen, fordi naboen som selv velger hva hun gir barna eller ikke, gir is ofte?? Du har sikkert også ting som gjøres ulikt i ditt hjem enn i andres. Skal du måtte endre på din oppdragelse/meninger fordi det blir gjort på en annen måte hos naboen?? Nei, jeg foreslår at HI snakker med barna sine og sier at de ikke får lov til å hverken spørre om is eller ta imot is hos andre. Deretter sier hun det samme til de voksne det gjelder. Da har både barna og de andre foreldrene fått beskjed, og dermed bør det ikke bli noe problem når nabodamas egne unger får hver sin kroneis og ikke de HI sine.....Det er iallefall ikke nabodamas feil, for hun har jo bare tatt imot instruks fra HI. Jeg synes for øvrig at det blir helt feil av nabodama å blande seg i hvor mye hennes egne barn blir servert eller ei når de er hos andre. Det er jo bare teit. Enig i den
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #27 Skrevet 16. august 2013 Jeg tror jeg også ville ha reagert hvis jeg var nabokona. Det blir som dere sender barna deres over for å spise is, OFTE, mens de ikke får noe tilbake. Ja, jeg ville også ha pratet om deg. Ikke fordi jeg er smålig eller fordi det er isen det på liv og død handler om, men fordi det blir en litt sånn...prinsippsak Anonymous poster hash: ab7c0...fe4 Tuller du eller?! Jeg har da aldri sendt mine barn over for å spise is! Nabobarna er mine barns venner og de er der for å leke med dem. Ikke for å spise. At naboen forer dem med is er da ikke mitt problem! Anonymous poster hash: 6017f...1ee
skjotta Skrevet 16. august 2013 #28 Skrevet 16. august 2013 hmmm.... jeg har også en nabo som "ikke har is" på varme sommerdager når datteren min er ute og leker med naboene, så kan du ta gift på at etter en halv time i lek tusler og tasler det i ganga og som oftest kan jeg da høre nabojenta hviske "Spør mamman din om vi kan få en is hver" hvorpå min 6 åring, som jeg har lært at det er viktig å kunne dele, kommer inn stuedøra og sier "du mamma? atte... jeg lurte på om vi kunne å en is hver?" Skjønner hva du mener. Men vi gjør alle forskjellig. Og du gjør vell ikke alt som alle andre gjør, bare fordi de gjør det? Jeg prøvde meg ofte på strofen "men han/hun får jo lov" da jeg var liten, og kom heldigvis ingen vei med det. Jada, jeg klager ikke. Påpeker bare at jeg kan ha en viss forståelse for nabodama og. Min datter spør aldri om is der borte, for hun vet jo at vi har hjemme (og at de aldri har) og det er faktisk ganske sjeldent at hun ber lm is her hjemme og, siden det er ganske normalt at vi har det i fryseren, altså ikke noe spesielt, mens for naboungene er jo fryseboksen vår omtrent like kul som tivoli ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #29 Skrevet 16. august 2013 Det første som slår meg er at jeg nærmest kan garantere at ungene dine spør nabobarna om ikke DE kan spørre mora si om å få is Det gjør et par av mine barns venner. Jeg vet at foreldrene deres er motstander av godteri og slikt, og har det selv aldri i hus utenom lørdager. Når disse ungene er hos oss (eller hos andre vet jeg) så er det et gnål om is og godteri. Det er mine unger som spør, men jeg hører veldig godt hvem det er som står og hvisker dem i øret En gang jeg ble så lei så sa jeg "******, jeg hører at det er du som spør ******om å få godteri. Så kan du ikke heller bare likegodt spørre meg selv? Så slipper vi mere mas enn nødvendig?" Da ble det brått slutt gitt Som om jeg skulle ha skrevet det selv Anonymous poster hash: dd1ed...4eb
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 16. august 2013 #30 Skrevet 16. august 2013 (endret) Det første som slår meg er at jeg nærmest kan garantere at ungene dine spør nabobarna om ikke DE kan spørre mora si om å få is Det gjør et par av mine barns venner. Jeg vet at foreldrene deres er motstander av godteri og slikt, og har det selv aldri i hus utenom lørdager. Når disse ungene er hos oss (eller hos andre vet jeg) så er det et gnål om is og godteri. Det er mine unger som spør, men jeg hører veldig godt hvem det er som står og hvisker dem i øret En gang jeg ble så lei så sa jeg "******, jeg hører at det er du som spør ******om å få godteri. Så kan du ikke heller bare likegodt spørre meg selv? Så slipper vi mere mas enn nødvendig?" Da ble det brått slutt gitt [/qu Det kan det godt hende de gjør, og det er sikkert iriterende. Men tror du ikke barna dine gjør det samme når de er andre steder når det kommer til andre ting. Jeg overhørte nylig ei jente hviske til en annen, etter å ha fåttavslag på dataspilling "skal vi gå hjem til deg istede, der får vi sikkert spille??" . Kan godt være de gjør det. Men det er ikke å tigge i så tilfelle. Mitt inntrykk er at de som er mest sugne på is og godteri, er de som nesten aldri får det hjemme. Slår ikke feil med tanke på de barna jeg kjenner iallefall. Det tviler jeg ikke på :-) men mener du da at de som er gjærrige på søtsaker til barna skal begynne å gi mer, for å være sikker på at barna ikke tigger hos andre? Tror uansett vil alle må sette ned foten for andre sine barn, nettopp fordi vi gjør ting ulikt. Uavhengig av om det kommer til is/søtsaker, tv, data e.l. Enig i den. Dersom jeg hadde vært HI så hadde jeg sagt at "når du er hos Lise, så vil jeg ikke at du skal ta imot is eller godteri. Du skal heller ikke spørre nabolise om å spørre mammaen sin om å få. Det er ikke fint å tigge. Jeg skal også gi beskjed til mamman til nabolise om å ikke servere deg is. Så vet hun også om det." Endret 16. august 2013 av Kari Mari
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. august 2013 #31 Skrevet 16. august 2013 Jeg ville ikke ha gjort noe med det i det hele tatt. Er det noe stort problem for naboen, får hun komme å snakke med deg om dette. Du har tross alt bare fått dette via noen andre, om jeg ikke leste feil. Ikke sikkert naboen har klaget sin nød heller. Jeg synes forresten at denne som fortalte deg hva hun hadde sagt, burde holdt kjeft og latt naboens hjertesukk fått blitt nettopp der, et hjertesukk som bare naboen selv vet om er et alvorlig problem eller bare et sukk. Du skal selvfølgelig ikke begynne å servere is bare fordi naboen gjør det. Og selv om dine barn skulle spørre naboen etter is, så er det jo opp til naboen om hun gir dem is eller ikke. Antar at de ikke har med seg våpen som de truer henne med.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #32 Skrevet 16. august 2013 jeg vet akkurat vem du snakket med. hilsen din gode is nabo Anonymous poster hash: d6d74...5b4 Haha, godt forsøk. Siden min isnabo er lærer og nazi på orddelingsfeil er det nok neppe deg.. HI Anonymous poster hash: 6017f...1ee
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #33 Skrevet 16. august 2013 Seriøst folkens? Her kommer det mye rare holdninger frem... 1. Hi må gi barna mer is fordi naboen velger å gjøre det 2. Det er forventet at barn skal kunne ta imot og etterleve en instruks om å ikke spørre etter eller ta i mot tilbudt is(!) og barna til hi skal da tåle at nabobarna spiser is foran øynene på dem hjemme hos naboen uten at de får selv, 3 Og denne nabokona er en veldig snill og raus person som forer sine egne og andres unger med is, det er å gjøre barna og foreldrene en tjeneste PS: av egen erfaring har jeg lært at det er ikke alltid slik at de barna som ikke får is og godteri hjemme oppfører seg som gribber når de får dette borte FORDI de ikke får noe hjemme. Kanskje de ikke får noe hjemme fordi de ikke eier begrensning og ikke klarer å styre inntak av slikt på egenhånd, slik "de fleste" barn klarer. Noen barn klarer knapt å gå forbi fryseren uten å starte en diskusjon om å få is hvis de vet det er i is i fryseren, for eksempel. Selvfølgelig veldig lettvint løsning å gi unga is når de ber om det, men noen foreldre velger å jobbe for et sunnere kosthold og unngå overvekt for barn som er disponert for det. Anonymous poster hash: 3f0c7...73e
Skylander Skrevet 16. august 2013 #34 Skrevet 16. august 2013 Hun derre nabokona di burde sette begrensninger når det gjelder isen både til sine egne barn og barn som kommer på besøk. Hadde jeg vært deg hadde jeg troppa opp hjemme hos henne og sagt fra at jeg ikke liker at hun propper full ungen min med sukker og e-stoffer. Det hender seg jeg i ny og ne deler ut is til naboungene her også, kanskje 1 gang i mnd. og jeg håper jeg blir varsla dersom foreldrene ikke synes det er greit. Hun serverer jo saft til sine egne, er ikke det sukker og e-stoffer i saften da? Anonymous poster hash: fe333...17c Joda, men hjemme så kontrollerer man selv hvor mye barna får i seg. Vi har en nabo som har fri tilgang på både is og godterier, og fordi om jeg gir min lørdagsgodteri så betyr det ikke at jeg synes det er greit om han går til naboen å får godterier hver dag.
Aldri si aldri Skrevet 16. august 2013 #35 Skrevet 16. august 2013 Seriøst folkens? Her kommer det mye rare holdninger frem... 1. Hi må gi barna mer is fordi naboen velger å gjøre det 2. Det er forventet at barn skal kunne ta imot og etterleve en instruks om å ikke spørre etter eller ta i mot tilbudt is(!) og barna til hi skal da tåle at nabobarna spiser is foran øynene på dem hjemme hos naboen uten at de får selv, 3 Og denne nabokona er en veldig snill og raus person som forer sine egne og andres unger med is, det er å gjøre barna og foreldrene en tjeneste PS: av egen erfaring har jeg lært at det er ikke alltid slik at de barna som ikke får is og godteri hjemme oppfører seg som gribber når de får dette borte FORDI de ikke får noe hjemme. Kanskje de ikke får noe hjemme fordi de ikke eier begrensning og ikke klarer å styre inntak av slikt på egenhånd, slik "de fleste" barn klarer. Noen barn klarer knapt å gå forbi fryseren uten å starte en diskusjon om å få is hvis de vet det er i is i fryseren, for eksempel. Selvfølgelig veldig lettvint løsning å gi unga is når de ber om det, men noen foreldre velger å jobbe for et sunnere kosthold og unngå overvekt for barn som er disponert for det.Anonymous poster hash: 3f0c7...73e Signer den
Light of my life Skrevet 16. august 2013 #36 Skrevet 16. august 2013 Jeeez, er det rart det er krig i verden
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #37 Skrevet 16. august 2013 Blir litt sånn: Siden jeg gir 1000 kroner i året til Røde kors, så får f**n meg dere gjøre det også!! Men, hva med å SNAKKE MED NABOEN!! Og be henne slutte å gi dine barn is, eller enda bedre, la vær å sende ungene dine dit! Anonymous poster hash: 29bec...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå