Gå til innhold

Haha, må bare le av nabokona....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre i går av en tredje nabo at nabokona har klagd på oss. Og hva har de klagd på? Jo - at ungene hennes ikke får is hos oss.

Hos naboen er det fri flyt av is. Ungene deres spiser ubegrenset med is, og de har alltid fryseren full av ispinner, kroneis etc.

Så når mine barn har vært der i sommer så har de også fått is når naboungene har forsynt seg i fryseren.

Jeg er ingen fan av is hver dag. En gang iblant ja, men hver dag? Nei.

Derfor, hos oss har vi ikke et lager av is. Vi kjøper når det er noe spesielt. Er det varmt så får barna gjerne et glass saft eller vann, men den evinnelige isen serveres ikke her.

Jeg er ikke noen sunnhetsfanatiker, så jeg har ikke sagt at ungene mine ikke får spise is når de tilbys is.

Men nå reagerer altså moren på at jeg ikke gjør gjengjeld for all isen hun har gitt mine.

Hun vet jo ikke at jeg vet, men er søren meg frista til å gå og spørre henne hvor mye jeg skylder henne for sommerens is-orgier :)

Anonymous poster hash: 6017f...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ikke bry deg:)

Anonymous poster hash: 3f0c7...73e

Skrevet

sett fra nabokonas ståsted: Dine barn får alltid servert is når de er på besøk.....tydeligvis flere ganger. Når hennes barn er på besøk så får de ingenting???

Anonymous poster hash: 1c5f8...809
Skrevet

sett fra nabokonas ståsted: Dine barn får alltid servert is når de er på besøk.....tydeligvis flere ganger. Når hennes barn er på besøk så får de ingenting???

Anonymous poster hash: 1c5f8...809

Det er feil, de får akkurat det samme som mine barn. Spiser vi mat så får de mat, spiser vi kjeks eller frukt så får de det.

Det er kun is dette handler om.

Skrevet

Jeg tror jeg også ville ha reagert hvis jeg var nabokona. Det blir som dere sender barna deres over for å spise is, OFTE, mens de ikke får noe tilbake. Ja, jeg ville også ha pratet om deg. Ikke fordi jeg er smålig eller fordi det er isen det på liv og død handler om, men fordi det blir en litt sånn...prinsippsak :)

Anonymous poster hash: ab7c0...fe4
Skrevet

Hi har jo ikke sagt at de trenger og gi barna hennes is da. Jeg hadde da ikke kjøpt inn is bare fordi at nabo barna skal få, når vi ikke har det til vanlig..

Anonymous poster hash: 157c0...d55
Skrevet

Haha! Hadde faktisk gått på døra og spurt hvis mye jeg skylder ja!

Skrevet

Herregud! Jeg har også en nabo som ikke gir is. Men hun snakket med MEG om det, at hun foretrekker å gi sunnere saker. Flott, det. Spurte om jeg kunne gi is til hennes barn innimellom. (Vi har ikke is så ofte, men oftere enn ellers om sommeren.) Det var helt greit.

Problem solved (eller heller unngått) med litt kommunikasjon.

Djises!

Anonymous poster hash: 15a89...a8d

Skrevet

Jeg tror jeg også ville ha reagert hvis jeg var nabokona. Det blir som dere sender barna deres over for å spise is, OFTE, mens de ikke får noe tilbake. Ja, jeg ville også ha pratet om deg. Ikke fordi jeg er smålig eller fordi det er isen det på liv og død handler om, men fordi det blir en litt sånn...prinsippsak :)Anonymous poster hash: ab7c0...fe4

Herregud da, HI har jo ikke bedt henne om å gi unga is! Men siden hennes egne spiser det hele tiden (noe som ikke er HI sin skyld) så kan hun jo ikke gi til sine men ikke nabobarna når de er der på besøk!

Jeg ville ikke likt hvis mitt ban hadde fått så mye is borte. Tror jeg ville snakket med henne og bedt henne om å ikke fore opp ungene mine på is og heller sende dem hjem før hun tenker å strø seg om med all slags usunnheter.

Anonymous poster hash: 3f0c7...73e

Skrevet

Jeg tror jeg også ville ha reagert hvis jeg var nabokona. Det blir som dere sender barna deres over for å spise is, OFTE, mens de ikke får noe tilbake. Ja, jeg ville også ha pratet om deg. Ikke fordi jeg er smålig eller fordi det er isen det på liv og død handler om, men fordi det blir en litt sånn...prinsippsak :)

Jammen altså... For det første, skal HI begynne å kjøpe inn og servere is kun fordi nabokona VELGER å dele ut is til hennes barn?

For det andre, så høres det ut som nabokona gjør dette forholdsvis ofte, og hvis HI skulle gjøre det samme, så ville det blitt ganske mye is i små kropper...

Anonymous poster hash: 3a5a9...e6f

Skrevet

Fikk høre i går av en tredje nabo at nabokona har klagd på oss. Og hva har de klagd på? Jo - at ungene hennes ikke får is hos oss.

Hos naboen er det fri flyt av is. Ungene deres spiser ubegrenset med is, og de har alltid fryseren full av ispinner, kroneis etc.

Så når mine barn har vært der i sommer så har de også fått is når naboungene har forsynt seg i fryseren.

Jeg er ingen fan av is hver dag. En gang iblant ja, men hver dag? Nei.

Derfor, hos oss har vi ikke et lager av is. Vi kjøper når det er noe spesielt. Er det varmt så får barna gjerne et glass saft eller vann, men den evinnelige isen serveres ikke her.

Jeg er ikke noen sunnhetsfanatiker, så jeg har ikke sagt at ungene mine ikke får spise is når de tilbys is.

Men nå reagerer altså moren på at jeg ikke gjør gjengjeld for all isen hun har gitt mine.

Hun vet jo ikke at jeg vet, men er søren meg frista til å gå og spørre henne hvor mye jeg skylder henne for sommerens is-orgier :)

Ja, for et glass saft med sukker eller aspartam er mye sunnere enn fløteis. ..

Anonymous poster hash: fe333...17c

Skrevet

Ha ha! Og hvilket prinsipp skulle du laget ut av det??? "Jeg vil at du skal servere ungene dine (og dermed også mine) is mye oftere enn du gjør! For det gjør nemlig jeg!".

Tror jeg hadde blitt bra flirfull om du var min nabo! :D

Anonymous poster hash: ba68e...af8

Skrevet

Hun derre nabokona di burde sette begrensninger når det gjelder isen både til sine egne barn og barn som kommer på besøk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg troppa opp hjemme hos henne og sagt fra at jeg ikke liker at hun propper full ungen min med sukker og e-stoffer. 

Det hender seg jeg i ny og ne deler ut is til naboungene her også, kanskje 1 gang i mnd. og jeg håper jeg blir varsla dersom foreldrene ikke synes det er greit. :)

Skrevet

Hun derre nabokona di burde sette begrensninger når det gjelder isen både til sine egne barn og barn som kommer på besøk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg troppa opp hjemme hos henne og sagt fra at jeg ikke liker at hun propper full ungen min med sukker og e-stoffer. 

Det hender seg jeg i ny og ne deler ut is til naboungene her også, kanskje 1 gang i mnd. og jeg håper jeg blir varsla dersom foreldrene ikke synes det er greit. :)

Hun serverer jo saft til sine egne, er ikke det sukker og e-stoffer i saften da?

Anonymous poster hash: fe333...17c

Skrevet

hmmm....

jeg har også en nabo som "ikke har is"

på varme sommerdager når datteren min er ute og leker med naboene, så kan du ta gift på at etter en halv time i lek tusler og tasler det i ganga og som oftest kan jeg da høre nabojenta hviske "Spør mamman din om vi kan få en is hver" hvorpå min 6 åring, som jeg har lært at det er viktig å kunne dele, kommer inn stuedøra og sier "du mamma? atte... jeg lurte på om vi kunne å en is hver?"

Skrevet

Enig med deg Hi. Om nabokona synes barna dine snylter, kan hun bare servere is til barna sine når dine ikke er der.

Skrevet

Det første som slår meg er at jeg nærmest kan garantere at ungene dine spør nabobarna om ikke DE kan spørre mora si om å få is :P Det gjør et par av mine barns venner. Jeg vet at foreldrene deres er motstander av godteri og slikt, og har det selv aldri i hus utenom lørdager. Når disse ungene er hos oss (eller hos andre vet jeg) så er det et gnål om is og godteri. Det er mine unger som spør, men jeg hører veldig godt hvem det er som står og hvisker dem i øret ;)

En gang jeg ble så lei så sa jeg "******, jeg hører at det er du som spør ******om å få godteri. Så kan du ikke heller bare likegodt spørre meg selv? Så slipper vi mere mas enn nødvendig?" Da ble det brått slutt gitt :rolleyes:

Skrevet

hmmm....

jeg har også en nabo som "ikke har is"

på varme sommerdager når datteren min er ute og leker med naboene, så kan du ta gift på at etter en halv time i lek tusler og tasler det i ganga og som oftest kan jeg da høre nabojenta hviske "Spør mamman din om vi kan få en is hver" hvorpå min 6 åring, som jeg har lært at det er viktig å kunne dele, kommer inn stuedøra og sier "du mamma? atte... jeg lurte på om vi kunne å en is hver?"

Skjønner hva du mener. Men vi gjør alle forskjellig. Og du gjør vell ikke alt som alle andre gjør, bare fordi de gjør det? Jeg prøvde meg ofte på strofen "men han/hun får jo lov" da jeg var liten, og kom heldigvis ingen vei med det.

Skrevet

Enig med deg Hi. Om nabokona synes barna dine snylter, kan hun bare servere is til barna sine når dine ikke er der.

Ja, det er en fin måte å gjøre det på..........not.. :huh:

Skrevet

jeg vet akkurat vem du snakket med. hilsen din gode is nabo

Anonymous poster hash: d6d74...5b4
Skrevet

Det første som slår meg er at jeg nærmest kan garantere at ungene dine spør nabobarna om ikke DE kan spørre mora si om å få is :P Det gjør et par av mine barns venner. Jeg vet at foreldrene deres er motstander av godteri og slikt, og har det selv aldri i hus utenom lørdager. Når disse ungene er hos oss (eller hos andre vet jeg) så er det et gnål om is og godteri. Det er mine unger som spør, men jeg hører veldig godt hvem det er som står og hvisker dem i øret ;)

En gang jeg ble så lei så sa jeg "******, jeg hører at det er du som spør ******om å få godteri. Så kan du ikke heller bare likegodt spørre meg selv? Så slipper vi mere mas enn nødvendig?" Da ble det brått slutt gitt :rolleyes:

Det kan det godt hende de gjør, og det er sikkert iriterende. Men tror du ikke barna dine gjør det samme når de er andre steder når det kommer til andre ting. Jeg overhørte nylig ei jente hviske til en annen, etter å ha fåttavslag på dataspilling "skal vi gå hjem til deg istede, der får vi sikkert spille??" .

Skrevet

Det kan det godt hende de gjør, og det er sikkert iriterende. Men tror du ikke barna dine gjør det samme når de er andre steder når det kommer til andre ting. Jeg overhørte nylig ei jente hviske til en annen, etter å ha fåttavslag på dataspilling "skal vi gå hjem til deg istede, der får vi sikkert spille??" .

Kan godt være de gjør det. Men det er ikke å tigge i så tilfelle. Mitt inntrykk er at de som er mest sugne på is og godteri, er de som nesten aldri får det hjemme. Slår ikke feil med tanke på de barna jeg kjenner iallefall.

Skrevet

Hvordan foreslår du at de løser saken da?? Skal hi begynne å servere barna is når hun er imot så mye søtsaker i hverdagen, fordi naboen som selv velger hva hun gir barna eller ikke, gir is ofte??

Du har sikkert også ting som gjøres ulikt i ditt hjem enn i andres. Skal du måtte endre på din oppdragelse/meninger fordi det blir gjort på en annen måte hos naboen??

Skrevet (endret)

Det første som slår meg er at jeg nærmest kan garantere at ungene dine spør nabobarna om ikke DE kan spørre mora si om å få is :P Det gjør et par av mine barns venner. Jeg vet at foreldrene deres er motstander av godteri og slikt, og har det selv aldri i hus utenom lørdager. Når disse ungene er hos oss (eller hos andre vet jeg) så er det et gnål om is og godteri. Det er mine unger som spør, men jeg hører veldig godt hvem det er som står og hvisker dem i øret ;)

[/qu

Kan godt være de gjør det. Men det er ikke å tigge i så tilfelle. Mitt inntrykk er at de som er mest sugne på is og godteri, er de som nesten aldri får det hjemme. Slår ikke feil med tanke på de barna jeg kjenner iallefall.

Det tviler jeg ikke på :-) men mener du da at de som er gjærrige på søtsaker til barna skal begynne å gi mer, for å være sikker på at barna ikke tigger hos andre? Tror uansett vil alle må sette ned foten for andre sine barn, nettopp fordi vi gjør ting ulikt. Uavhengig av om det kommer til is/søtsaker, tv, data e.l.

Endret av Aldri si aldri
Skrevet

Hvordan foreslår du at de løser saken da?? Skal hi begynne å servere barna is når hun er imot så mye søtsaker i hverdagen, fordi naboen som selv velger hva hun gir barna eller ikke, gir is ofte??

Du har sikkert også ting som gjøres ulikt i ditt hjem enn i andres. Skal du måtte endre på din oppdragelse/meninger fordi det blir gjort på en annen måte hos naboen??

Nei, jeg foreslår at HI snakker med barna sine og sier at de ikke får lov til å hverken spørre om is eller ta imot is hos andre. Deretter sier hun det samme til de voksne det gjelder. Da har både barna og de andre foreldrene fått beskjed, og dermed bør det ikke bli noe problem når nabodamas egne unger får hver sin kroneis og ikke de HI sine.....Det er iallefall ikke nabodamas feil, for hun har jo bare tatt imot instruks fra HI.

Jeg synes for øvrig at det blir helt feil av nabodama å blande seg i hvor mye hennes egne barn blir servert eller ei når de er hos andre. Det er jo bare teit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...