Gå til innhold

Ser "stjerner" i noen sekunder

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vil bare dobbeltsjekke og ikke ta helt på vei, jeg har ved et par anledningen sittet stille her ved databordet og opplevd å ja, se stjerner...dette varer vel 10-15 sekunder.

Jeg har litt ødem, dog ikke mye men man ser innsøkk etter bukser, sokker osv, og jeg får ikke på meg skoa. Blodtrykket igår var 129/87, så det var jo ikke over 90.

Jeg mener å ha lest at flimring for øyne kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, men det er jo ikke flimring jeg har? Noen andre som har dette? 

Jeg er heller ikke svimmel.. bare sitter her og gjør som alle andre.. leser om babyer ;)

38+0.

Anonymous poster hash: 5cb8d...d27
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144072744-ser-stjerner-i-noen-sekunder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har helt det samme som deg, det er ganske ofte. Legen var bekymret for svangerskapsforgiftning sist svangerskap da jeg nevnte dette i forbindelse med hodepine, men det var ingen svangerskapsforgiftning verken da eller nå dette svangerskapet så langt. Fant ut at jeg får migrene under mine svangerskap og han trodde det utløste mine "donald stjerner" som jeg forklarer det som :P

Jeg ville nevnt det neste legetime hvis jeg var deg, bare for å være sikker. Tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Kommer dette når du reiser deg opp? Isåfall er det vanlig. Lenge siden du har målt HB? Kan være symptom ved lav HB. Blodtrykket ditt er helt normalt. Ellers hører du med jordmor/lege om du er engstelig.

Har selv hatt kraftige synsforstyrrelser i tredje trimester som har vart i tre kvarter, men det var på grunn av migreneaura/lav HB.

Endret av Lykke X 4

Det skjer her og. Jeg er ikke direkte svimmel, men ser "stjerner" når jeg reiser meg raskt. Jeg har litt lav blodprosent og lavere blodtrykk enn deg, så bør nok ikke bety svangerskapsforgiftning! :-) Snakk med jordmor om du er i tvil.

Hei og takk for svar. Nei jeg har ikke reist meg, det har vært i sittende positur. 

Har slitt mye med migrene, mer enn utenom graviditeten, men går til akupunktur og nå har jeg ikke hatt migrene på 2 uker, bank i bordet. 

Med mindre det tar seg opp så tar jeg det med ro.Og som du sier her over så er jo ikke BT høyt heller, og jeg har ikke gått opp noe særlig i vekt, mindre vann enn forrige uke faktisk!

Er vel bare del av pakka :)

Anonymous poster hash: 83cef...82e

Annonse

Sånne små stjerneskudd? Som varer et halvt-ett minutt?

Jeg har hatt dette hele livet. Både som gravid, men også ellers. Har fått høre at det skyldes blodtrykksfall. Har aldri plaget meg og tror det er ganske vanlig.

Anonymous poster hash: e1d53...b2c

Jeg ser også ofte stjerner, trenger ikke å ha reist meg opp, men bare snudd hodet fort for eksempel. Har ikke sagt i fra til legen, for jeg har ingen andre plager, men jeg hadde så og si ikke noe jern igjen i kroppen ved siste blodprøve, kanskje det er en sammenheng med det. For blodtrykket mitt var helt fint ved forrige kontroll. Er nå 33+5.

Tok blodprøver for 8 uker siden, da i forb. med jernlager, og de var tipp topp.Blir det verre så sier jeg ifra til legen.

Takk alle!

Anonymous poster hash: 83cef...82e

Mye som kan skje på 8 uker mtp jernlager/HB i graviditet. Er nok lurt å nevne stjernene for legen og få et stikk i fingeren :-)

Har d også slik. Har noe lavt blodtrykk i ut.punktet og ser stjerner både i aktivitet og hvile. Har i tillegg fått lavere blodprosent siden sist(8 uker siden) så skal sjekke jernlager hos jm kontroll på mandag.

Høres veldig ut som blodtrykksfall til deg også men ville tatt en sjekk hos lege ift blodprosent;)

Jeg får også ofte de stjernene, og mener at det skal være blodtrykksfall. Trenger heller ikke å være sånn at jeg reiser meg opp ol. Det kommer når som helst. 

Jeg går ofte til kontroll nå mot slutten, og vet at for meg så har det ingen sammenheng med jern/HB.

Annonse

Ser også stjerner i dette svangerskapet:( kommer fort hvis jeg er for kjapp med å snu hodet, eller typisk når jeg snur meg til barna i baksetet. ooh. Har også hatt aura-migrene denne gangen, men uten så veldig sterk hodepine.. Er ikke så bekymret for stjerner;) Har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning og da så jeg ikke en eneste stjerne;P

Det kan jo være flere grunner til at man ser stjerner gjerne.. Men jeg ville nok vært litt obs på om det dukker opp andre symptomer også.. Jeg hadde også alvorlig svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, og i motsetning til zombie2be som ikke så stjerner, så jeg mye stjerner. Vær hvertfall obs på ødem og hodepine (spesielt over panneområdet..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...