Gå til innhold

Uke 36+6 - Det nærmer seg, gulp!

Melkesjokkolade

Anbefalte innlegg

Under 4uker til termin og jentene kan vel kommer når som helst nå. Kjenner jeg blir litt stressa av å tenke på det... Å skulle gå fra ett barn til tre!

Det meste er på plass, så går bare å føler og kjenner om noe er på gang, men kan ikke si jeg kjenner noen tegn på at fødsel nærmer seg. Er 6 år siden sist, så husker ikke helt hvordan det hele var... :)

Flere om nærmer seg dobbelfødsel? Hvordan er formen?

Fortsetter under...

Formen har vært veldig fin hele tiden, kvalm i begynnelsen selvsagt, men bortsett fra det veldig bra. Begynner nå å kjenne meg veldig studd og det meste er tungt, men det er vel ikke til å unngå.

Kontroll til tirsdag, håper å få vite litt mer for når/om de kommer til å sette meg i gang eller ei.

Skal bli nydelig å få kroppen tilbake ja ;)

Melkesjokkolade: Veldig greit når formen har holdt seg bra hele veien da, håper jeg er like heldig!

Har hatt litt vondt i korsryggen den siste uka men håper at det bare er forbigående for er jo enda en del uker igjen :) Har jo blitt noen kg opp etter hvert og de sitter stort sett bare på magen så kanskje ikke så rart at ryggen begynner å klage!

Sibbie hvor langt er du på vei når keisersnittet taes? Ikke lenge igjen da!

Annonse

Masse lykke til Sibbie! Du får nyte freden og roen siste dag... ;)

Ingen tegn til fødsel her heller, er nå 37+1, og regner ikke med at de kommer helt ennå heller. Er mer sliten i ryggen enn tidligere og får stikkinger i underlivet når jeg går mye. Våkner mer om nettene og det er et slit å drive å flytte seg fra side til side... Men når er det jo ikke lenge igjen uansett ;)

Boller og bananer - har vært til kontroll i dag og det ble bestemt at de setter meg i gang i morgen. Fikk litt hakeslepp, selv om jeg føler meg klar... Kom bare litt brått på. TV2 har ikke lagt på seg noe siden sist og er visst ganske liten. De mener alt ser bra ut, men jeg blir jo litt bekymret likevel.

Håper bare det ikke tar for lang tid, har hørt det kan gå 2-3 dager!

Da er jeg over på andre døgnet, uten at noe har begynt å skje :( De begynte med ballong i går, da det ikke var mye tegn til modning, og gikk med den et døgn. Har nå begynt med piller, fått en dose. Neste dose blir i morgen tidlig. Håper det setter litt fart på sakene. Men legene snakket om helga, så det virker som om det kan gå to døgn til før de kommer. Er ganske lei av å være innlagt, og det hjelper ikke helt på nervene å ligge å høre på andre føde..

Vet ikke helt størrelsen på nurkene, men TV2 som ikke hadde vokst mener jeg de sa lå 28% under... Alt annet så fint ut, og CTG viser at de har det bra inne i magen, men nå som vi først har begynt prosessen å få de ut før tiden håper jeg det skjer noe snart!

Noen med erfaring på igangsetting?

Så kjedelig å gå sånn og vente når man først er i gang!

Har ikke vært med på igangsetting men har forstått det sånn at det kan ta litt tid, flere dager altså...

Huff flere dager på føden men skrik og hyl osv kan jo gjøre enhver til nervevrak, du kan ikke be om å få være på barsel eller noe frem til det begynner å skje litt mer da?

Ligger begge i hodeleie eller?

Jeg var på ultralyd i går (30+2) og da lå tv1 i seteleie og tv2 på tvers...nå har de snart prøvd alle tenkelige posisjoner bortsett fra hode ned! :) Men det er fortsatt litt tid til å snu seg heldigvis...jeg tror faktisk tv2 har snudd på seg siden i går så kanskje det nærmer seg noe. Begge er rundt halvannet kg nå.

Krysser fingrene for at det blir fortgang i sakene så du får hilse på de små! :-)

Endret av Lillefrø med nr 2&3

Annonse

Oppdatering:   Mine to små jenter kom med planlagt keisersnitt på mandag! Jeg hadde valgt KS pga seteleie, ønsket egentlig heller fødsel, men orket ikke ta sjansen så da ble det KS.   Operasjonen gikk raskt og problemfritt og begge jentene var friske og fine - ca. 3500 og 3200 g, spesielt siden de ble tatt 38+0.     Ganske slitsomt og veldig vondt etter operasjonen spesielt det første døgnet eller to, men egentlig kom formen seg relativt raskt (var så vidt på beina første kvelden og dagen etter i dusjen og på do også gikk det raskt fremover). Så i det store og det hele ganske greit med KS også, nå på 5. dagen er smertene nesten borte, men jeg er fortsatt nokså sliten pga. mistet en del blod mens jeg var på overvåkingen. 

FIkk ha mannen med på barsel på enerom under hele oppholdet der (kom hjem i går) og det var veldig deilig og helt uvurderlig.

Nå sover barna hele tiden, veldig søvnige små. Jeg har fått en del melk, men har litt startproblemer med den ene tvillingen så vi jobber med ammingen - hadde samme med storesøster så ganske sikker på at det går seg til  ila. de første ukene. Håper virkelig vi får det til for det er ekstra arbeid å måtte vaske flasker og pumper hele tiden.  Men det er virkelig noe annet å få barn for andre gang - selvom det er to - vi er forberedt på en helt annen måte, og mye mindre stresset.     Ser for meg at det blir en slitsom periode fremover - men også morsom og veldig koselig!

Forresten er tvillingene uten tvil toeggede, mer ulike søstre skal man lete lenge etter! Morsomt!

Lykke til til dere som venter!

Gratulerer så mye!

De må ha hatt det godt i magen, store jenter jo! Greit at de ikke er så små og skrøpelige når de kommer :)

Er sikker på at ammingen går seg til, jeg håper virkelig det for min egen del - det flaskestyret vil jeg også veldig gjerne slippe...

Nå ammer jeg fortsatt den kommende storebroren så jeg ville bli veldig overrasket om ikke jeg skulle få det til med de to som kommer også :)

Kos deg masse med familien din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...