Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Skal døpe barn nr 3, og har døpt de to andre i samme kirke som hele min familie er døpt, konfirmert, gift og begravet i. Nå er den kirken stengt frem til jul, og jeg vil virkelig bruke den,.. Sønnen er født i juli. Ville dere ventet til dere kunne brukt den kirken som betyr noe, eller ville dere tatt en annen? Anonymous poster hash: 5d543...cd3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Jeg ville ha ventet. Det gjør vi, og barnet er 5 mnd gammelt ved dåpen Anonymous poster hash: 33506...bab
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Jeg ville ventet. Anonymous poster hash: 0209f...3b3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Det er jo mest vanlig at folk døper barna sine i... tja, kanskje rundt 3-4 mnd-alder eller noe, men det er jo ikke noe problem å vente til etter jul. Virker som det betyr mye for dere, da ville jeg ventet. Men det kan være greit å kontakte kirken med det samme ang dato, slik at det ikke er "fullt". Vet det er mange kirker som har et max ant for barn som skal døpes, slik at gudstjenesten ikke tar alt for lang tid. Så ta en tlf til kirkekontoret, og hør hvilke datoer dere kan velge mellom, og evt om det er noen andre som allerede har satt seg opp den dagen, så har dere noe å gå ut fra. Anonymous poster hash: 08633...fb2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Takk for svar Erfaringsmessig kan de ikke gi dato som er for neste år. Men nå heller vi veldig mot å vente...Når alle andre bruker den har vi og lyst... Anonymous poster hash: 5d543...cd3
Appelsinpiken Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Er ikke noe aldersgrense på å døpe barn, så jeg ville ventet har til og med vært i dåp der dåpsbarnet gikk til døpefonten selv
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Tror vi har blitt enige om å vente spørs om kjolen passer da, men ;-) Anonymous poster hash: 5d543...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå