Gå til innhold

Hvorfor er dere så usikre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter bare noen dager her sitter jeg igjen med et inntrykk av at dette forumet er fullt av damer som ikke klarer å ta de enkleste beslutninger selvstendig. Jeg er nesten sjokkert over hva dere trenger å høre andres meninger om ! 

Det er alt fra om barna kan bruke ull da de er 10 år til om Maren er et fint navn til hvilket PENAL en 1. klassing kan ha!!! ETT PENAL!!!

Andre lurer på hva en 1. klassing skal ha på seg 1. skoledag mens noen ikke vet HVOR de kan kjøpe sko til en 4-åring! Hvordan kan du ha et barn og ikke vite hvor du kan kjøpe sko til ungen???

Hvorfor har det noe å si om 5 damer her inne syntes Maren er et fint navn og 3 syntes det er stygt?

Hvorfor må damer på mellom 20 og 40 bestemme hva slags PENAL din 6-åring skal ha?

Jeg har tenkt og fundert men klarer ikke å fatte hvorfor noen må spørre om slike ting. Er dere så usikre på dere selv at dere ikke klarer å kjøpe et penal uten å ta det opp med 100 andre? Hvorfor bryr dere dere om hva andre mener om å sove med sokker på om natten?

Har dere aldri lært å ta beslutninger på egen hånd? Dere høres jo ut som en gjeng med sau!

Anonymous poster hash: 781cf...04c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig !!!

Anonymous poster hash: 6adf2...f09

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig. Den ene tommere enn den andre. Og resten går på trygd og er sinte for at NAV holder stengt en time for å vise den drepte kvinnen respekt. Sjokkerende, intet mindre. Det er vel ikke intelligentsiaen som er samlet her kan man vel litt forsiktig antyde.

Anonymous poster hash: a3461...2cd

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig. Den ene tommere enn den andre. Og resten går på trygd og er sinte for at NAV holder stengt en time for å vise den drepte kvinnen respekt. Sjokkerende, intet mindre. Det er vel ikke intelligentsiaen som er samlet her kan man vel litt forsiktig antyde.

Så..... Er du den usikre eller den trygdede?

Siden du deler "oss" i to båser, og du selv er her inne, så må du stille deg i enten eller.. Hvilke blir det?

HI: så enig med deg, noen ganger bør det holde med å bruke eget hode og sunn fornuft.

Anonymous poster hash: 00b71...ec3

Skrevet

Jeg er enig i en del av det du skriver, HI.

Men det kan også være slik at enkelte - kanskje spesielt de som er alene om omsorg - savner det å diskutere slikt "tull" og slike bagateller med venninner i hverdagen. Kanskje har de ikke så mange venner lenger, kanskje har de eller vennene flyttet til andre steder osv.

For noen så er det ikke mange muligheter til å treffe venner, og da kan de bruke bim til å "slarve" om slike ting som man ellers gjerne prater løst om med venninner uten at man nødvendigvis tar det så høytidelig som det kan virke man gjør når man skriver det svart på hvitt.

Det er jo ganske naturlig om f.eks. to venninner med jevngamle 1.klassinger snakker om sekk og penal og klær til første skoledag. De vil jo ikke se på hverandre som uselvstendige og usikre av den grunn - eller?

Anonymous poster hash: 0054c...2ac
Skrevet

Haha,godt spørsmål. Jeg er hverken usikker eller trygdet, ingen regel uten unntak vettu. Og du da? E du hun som lurer på om det finnes pennal med zombiefigurer?

Skrevet

Jeg tenker at forum i stor grad er lett underholdning. Og jeg hadde ikke brydd meg om hva andre måtte mene om navn, penal, barnevogn, el. Tror og håper heller ikke at så veldig mange legger stor vekt på hva andre måtte mene.  

Samtidig har forum en funksjon for erfaringsutveksling. F.eks setter jeg pris på tips om gode nettbutikker, blogger, butikker, osv. 

Skrevet

Haha,godt spørsmål. Jeg er hverken usikker eller trygdet, ingen regel uten unntak vettu. Og du da? E du hun som lurer på om det finnes pennal med zombiefigurer?

Nei, har kun bhg barn jeg.. Så jeg må nok snart legge ut et innlegg om det er Reima som er best i år også, og om ungene mine overlever at de bruker vinterdresser kjøpt på H&M ;)

Tror ikke dere vil se et slikt innlegg fra meg altså, men er hakket før man bør spøre slikt, for å passe inn :) Mener det ikke vondt mot noen, men det blir jo litt slik, eller er det bare noen av oss som merker det slik? Uansett..

Jeg er nok hverken trygdet eller usikker, trenger heller et tidsfordriv mens jeg jakter på jobb ;)

Anonymous poster hash: 00b71...ec3

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er slikt man kan finne på å snakke med venner ol om, og for oss som ikke har så mange venner rundt seg, eller har andre grunner for det, så er nok dette forumet like greit som en samtale om samme tema.

Skrevet

Er slikt man kan finne på å snakke med venner ol om, og for oss som ikke har så mange venner rundt seg, eller har andre grunner for det, så er nok dette forumet like greit som en samtale om samme tema.

Hadde venninnene mine begynnt å snakke om penal med meg er jeg litt usikker på om det var et vennskap jeg hadde orket å fortsette med. Snakker dere om slikt? Det er jo ikke interessant i det heletatt! For et liv noen må ha!

Skrevet

Jeg har også stusset over hva enkelte får seg til å spørre om her inne, men det er også flust av tråder som er dypere og som faktisk er reelle og vanskelige problemer. Så litt av hvert, altså ;)

Anonymous poster hash: dbe92...1d7

Skrevet

Så drit i å gå inn på de trådene da!! Er det vanskelig?

Folk spør kanskje for å få tips om hva de skal kjøpe, navnevalg osv.

Er du virkelig så tett i pappen at du ikke skjønner det?

Anonymous poster hash: e5e0a...478

Skrevet

Øøøh... Nei, det var meg. Var det også galt?

Anonymous poster hash: e5e0a...478

Skrevet

Tror ikke folk spør fordi de er så himla usikre eller trygded..

Det er jo kjekt å høre andres erfaringer og meninger uansett hva det gjelder til barna våres.. Det er vel først og fremst fordi man vil det beste for barnet sitt :)

Skrevet

Tror ikke folk spør fordi de er så himla usikre eller trygded..

Det er jo kjekt å høre andres erfaringer og meninger uansett hva det gjelder til barna våres.. Det er vel først og fremst fordi man vil det beste for barnet sitt :)

Greit nok det, men penal? Hvilket penal er best for barnet mitt?

Skrevet

Ja, jeg er usikker, jeg vet ikke helt hvorfor. Omsorgssvikt i oppveksten kanskje? Hvorfor spør du? Gjør det meg til en dårligere person enn deg?

Pennal hadde jeg vel latt barnet velge selv, men har spurt om mye annet her inne som du sikkert synes er helt teit... Heldigvis finnes det mer forståelsesfulle mennesker enn deg her inne, så jeg har fått mange gode svar også. :)

Anonymous poster hash: c6f1e...1f8
Skrevet

Som andre her skriver, er mange av spørsmålene ting man ville diskutert med venner, og mange synes da det er greit å lufte det her også. Jeg har mange spørsmål rundt barn stadig vekk, jeg, aktuelle temaer er f.eks. bleieskift, spisevaner, sovevaner osv. Jeg spør selvsagt venner og familie, men av og til er det greit å spørre her også. :) Jeg har fått mange gode innspill her gjennom tidene. :)

Og angående penal-tråden har jeg ikke fått med meg den. Men jeg må si at jeg synes det er mer spesielt at du henger deg så veldig opp i at det var en tråd om penal her enn at noen laget en tråd om det... :P

Skrevet

Det finnes masse søplepennal. Jeg brukte kang tid før jeg fant et som vi syntes var godt nok. Altså ikke for tungt og stort, med et utseende som ble godkjent av seksåringen og med kvalitetsinnhold. Jeg har ikke venner med barn og gidder ikke plage vennene mine med slike trivialiteter når vi kan bruker tiden på interessante diskusjoner.

Kanskje jeg skulle tenkt på å spørre her inne:)

Det beste pennalet fant vi på Riktige Leker. Innhold fra Penol. Gode blyanter, farger og skikkelig viskelæret og blyantspisser.

Jeg lurer faktisk på hva andre førsteklassinger skal ha på seg første skoledag. Har ikke vært med på noen første skoledag på 25 år og kan ikke kleskodene. Dumt å sende ungen i robot-kostyme hvis de andre kommer i dress og slips...

Du er heldig som er så full av selvsikkerhet at du ikke trenger å drøfte hverdagens små ting med andre da. Eller er du bare så full av deg sjæl at du ikke tør vise svakhet.

Jeg har mot til å ta avgjørelser på egenhånd, og du ville nok aldri ment at jeg var usikker dersom du kjente meg, allikevel synes jeg det godt å ha en arena å spørre andre til råds om de små tingene i livet. Det betyr ikke at jeg kopierer andres valg av pennal eller klær til førsteklassingen, eller ikke tør å ta ansvar for mitt eget barn.

Anonymous poster hash: d683b...e1a

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Om det irriterer deg sånn at man utveksler erfaringer og meninger er dette kanskje ikke plassen for deg?

Noen ganger har man spørsmål som ikke er kjempeviktige, men som det likevel er kjekt å høre andres mening om.

Jeg er en 'erfaren' mamma, men det er lenge siden jeg hadde baby og det er godt å ha en plass hvor man kan spør om forskjellige bagateller når det gjelder praktiske ting i hverdagen.

De fleste klarer nok å velge penal til barnet sitt selv (siden du hang deg så vannvittig opp i det), men kan likevel syns det er greit å høre hva andre velger. Neste gang lurer man kanskje på noe litt mer alvorlig.

Det som er så genialt med plasser som dette er at det er helt frivillig å bære her, man kan velge hvilke tråder man vil unngå og hva man vil svare på.

Skrevet

Etter bare noen dager her sitter jeg igjen med et inntrykk av at dette forumet er fullt av damer som ikke klarer å ta de enkleste beslutninger selvstendig. Jeg er nesten sjokkert over hva dere trenger å høre andres meninger om !

Det er alt fra om barna kan bruke ull da de er 10 år til om Maren er et fint navn til hvilket PENAL en 1. klassing kan ha!!! ETT PENAL!!!

Andre lurer på hva en 1. klassing skal ha på seg 1. skoledag mens noen ikke vet HVOR de kan kjøpe sko til en 4-åring! Hvordan kan du ha et barn og ikke vite hvor du kan kjøpe sko til ungen???

Hvorfor har det noe å si om 5 damer her inne syntes Maren er et fint navn og 3 syntes det er stygt?

Hvorfor må damer på mellom 20 og 40 bestemme hva slags PENAL din 6-åring skal ha?

Jeg har tenkt og fundert men klarer ikke å fatte hvorfor noen må spørre om slike ting. Er dere så usikre på dere selv at dere ikke klarer å kjøpe et penal uten å ta det opp med 100 andre? Hvorfor bryr dere dere om hva andre mener om å sove med sokker på om natten?

Har dere aldri lært å ta beslutninger på egen hånd? Dere høres jo ut som en gjeng med sau!

Wow du høres lite hyggelig ut! Du har tydeligvis ikke no behov for å henge her siden du er så sikker på alt. Frekke anonyme har vi nok av, så sayonara!
Gjest sug lut
Skrevet

Hvorfor trenger du svar på dette, er du usikker?

Skrevet

Dette er et skravleforum. Spørsmålene er ofte ikke så seriøse. Det blir litt som å prate med venninner om slike ting. Jeg tror ikke det betyr at man er spessielt usikker, men mer at man er interessert i hvordan andre gjør ting.

Anonymous poster hash: 5cd29...c5c
Skrevet

Det er en grunn til at jeg aldri ville våget meg på noe DIB/BIM treff, ser for meg at de enten er:

- Ensomme EMOèr
- 19-20 åringer som ser på paradise hotel
- Henger seg opp i tema som åpningstider på nav og når trygden kommer

Anonymous poster hash: dd309...086
Skrevet

Det heter pennal.

Anonymous poster hash: 1fc59...778

Skrevet

Jeg syntes vel bare det er litt trist at noen har så kjedelige liv at de diskuterer penal med sine venner!

Jeg trodde dette var et sted man kunne ta opp litt større ting, av viktighet, men å ta imot råd fra noen som ikke vet hvor man får tak i sko til en fireåring blir bare feil!

Skjønner ikke hva slags liv folk har da de diskuterer men venner om man sover med sokker eller ikke, eller ikke har bedre og viktigere ting å finne på enn hun som svarte rett over her som har hatt grunndig research i div. butikker ang. nettopp PENAL!

De som sier at det bare er å hoppe over slike tråder: det hadde vært enklere om folk hadde klart å skrive i overskriften hva tråden handler om.

Kan kanskje ikke forlange så mange dype og viktige diskusjoner med en gjeng komatøse småbarnsmødre, men trodde det fantes grenser!

Noen som vet om et forum hvor det er oppegående småbarnsmødre som diskuterer litt viktigere saker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...