Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Hvertfall på vår skole!! Er skikkelig imponert etter 3 uker med SFO. 6-åringen min er i ekstaste og storkoser seg! (har en 4. klassing også...så jeg har god erfaring herfra) Skolen ligger i naturskjønner omgivelser, litt sånn på "landet". Stort uteområde med en liten skog, fotballbane, stor skolegård, liten bekk med rumpetroll, ballbinge. DE har diverse sykler, sparkesykler, balansesykler m.v Inne har de store oppholdsrom med diverse spill, lego, klosser, billjard, bordtennisrom og filmrom (liten kino), kjøkken og rom for fotballspill. Nå i sommer var de ofte på stranden, de badet i sprederen i skolegården. Kunne fortalt så masse mer. De ansatte på SFO har opplegg og aktiviteter å tilby hver dag; håndball/fotball-skolle, bakekurs, keramikkurs, tegnekurs eller for de som bare ønsker frilek. En dag i uka er det turdag opp til et leirområde. Der har de ulike naturoppgaver, leker og en dag i mnd griller de på bål. Om vinteren går de på skøyter på skøytebanen i skolegården, de går på ski på jordet eller drar opp i lysløypa. De ansatte er med og arrangerer felles bygging av snøborg etc. Vi får månedsbrev hver måned om hva som ble gjort forrige måned og hva som skal skje neste måned. De legger veldig vekt på at SFO er fritid. 54 av 56 1. klassinger er påmeldt SFO. Det er mange å leke med, mye å finne på. SFO er som en fritidsklubb. Utrolig bra tilbud. Alternativet er å gå hjem å være alene hjemme 2-3 timer eller være på SFO med alle vennene sine. Gjett om valget er enkelt, heldigvis. 1-2 trinn er sammen, 3-4 trinn er sammen. Når de kommer over på basen for 3-4 er det stas for der har de playstation, ds og de finner på enda mer utfordrende turer og aktiviteter. Snakket med SFO-leder i dag og kunne fortelle at 48 av 51 elever på 4. trinn ønsket plass på SFO. De ansatte er hyggelige og forteller gjerne om ting som har skjedd når jeg henter. Mange sier "stakkars barn" må på SFO, det er ren oppbevaring....ja,ja...hvis de kaller det jeg har beskrevet i innlegget mitt for oppbevaring...ja, så greit for meg! Flere med positive erfaringer?? Anonymous poster hash: 59d19...809
Gjest Julia1984 Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Rekker opp hånden!! Som å lese om vår!!
ana baroma Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Høres ut som en flott SFO:)Vi har også en bra, men kanskje ikke like spekket med aktiviteter. Men SFO KAN være et bra tilbud.
Odine! Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Vi er også fornøyde. Flott tilbud der mye skjer.
Tipp topp Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Vi er også veldig fornøyde med vår altivitetsskole. Masse aktiviteter og tilbud.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Så flott. Her er det oppbevaring. Ikke så god heller, ikke alltid de vet hvor ungene er når vi henter. Fant 2. Klassingen min 20.30 en gang, SFO hadde glemt at de hadde latt ham bli med noen hjem. Uka etter hadde han gått halv ett og ingen hadde oppdaget det til jeg kom halv fem. Jeg fikk kjeft fordi jeg ble sint. Dette betaler vi over 3000 i mnd for. Jeg tok ham ut, hjemme med storesøster ble tryggere. Anonymous poster hash: 16ad0...844
Gjest Julia1984 Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Så flott. Her er det oppbevaring. Ikke så god heller, ikke alltid de vet hvor ungene er når vi henter. Fant 2. Klassingen min 20.30 en gang, SFO hadde glemt at de hadde latt ham bli med noen hjem. Uka etter hadde han gått halv ett og ingen hadde oppdaget det til jeg kom halv fem. Jeg fikk kjeft fordi jeg ble sint. Dette betaler vi over 3000 i mnd for. Jeg tok ham ut, hjemme med storesøster ble tryggere. Anonymous poster hash: 16ad0...844 Den der hadde jeg gått videre til kommunen med!!
Fomle84 Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Vi er veldig fornøyde med vår SFO også Samme her
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Her sitter de stort sett inne på et vanlig klasserom og tegner. Anonymous poster hash: d014f...941
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Jeg tok ut sønnen min da jeg kom for å hente ham og han ikke var der. De var sikre på han var med hjem fra turen de var på, men vi fant ham på lekeplassen de hadde vært på oppløst i tårer Anonymous poster hash: 129cd...55c
Gjest Julia1984 Skrevet 16. august 2013 #13 Skrevet 16. august 2013 Jeg tok ut sønnen min da jeg kom for å hente ham og han ikke var der. De var sikre på han var med hjem fra turen de var på, men vi fant ham på lekeplassen de hadde vært på oppløst i tårer Anonymous poster hash: 129cd...55c Huff Huff, håper du gikk videre med dette til SFO-leder eller rektor, hvis du ikke fikk gehør der...videre til kommunen!! DET hadde jeg virkelig ikke tolerert...og jeg er en veldig raus og tolerant person
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #14 Skrevet 16. august 2013 Jeg tok ut sønnen min da jeg kom for å hente ham og han ikke var der. De var sikre på han var med hjem fra turen de var på, men vi fant ham på lekeplassen de hadde vært på oppløst i tårer Anonymous poster hash: 129cd...55c Huff Huff, håper du gikk videre med dette til SFO-leder eller rektor, hvis du ikke fikk gehør der...videre til kommunen!! DET hadde jeg virkelig ikke tolerert...og jeg er en veldig raus og tolerant person Ja, vi gikk videre med det, men rektor beklaget bare det som skjedde og sa de manglet folk på grunn av sykdom. (på grunn av budsjettet fikk de ikke leie inn nye folk når det var sykdom i avdelingen) Anonymous poster hash: 129cd...55c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #15 Skrevet 16. august 2013 Høres ut som en kommune med god råd. Vår SFO var såpass dårlig at vi har tatt ut datteren vår nå etter 2. klasse. En dag kom hun hjem og var skrubbsulten, og da jeg spurte om hun ikke hadde spist på SFO sa hun at brødskiven hennes hadde falt i gulvet og det var bare en til hver. Moren til en klassekamerat sa at de hadde fått en liten kopp med macaroni og litt ketchup på til ettermiddagsmat en gang. Hentet henne en varm dag, SFO ligger isolert så når sola står på blir det grisevarmt ute. Hun hadde tykk genser på og jeg spurte hvorfor hun ikke hadde tatt den av seg, men det fikk de ikke lov til. Det var ikke lov å ringe etter kl 13:30. Syns det er rimelig sært. Det er ikke mulig for elever på 2. - 4. trinn å ha halv plass, slik vi kunne ha tenkt oss. Kun full plass eller ingenting. En og annen aktivitet en sjelden gang, men aldri noe fast. Forfalne lokaler, lite leker og det lille som var der var kjempeslitt. Bar tydelig preg av dårlig råd. Da har jentungen det bedre hjemme, med tilgang på den maten hun trenger, kan kle av og på seg som hun føler, leke med ting som ikke går i stykker av å se på dem, dra på besøk til venner som hun føler for. Anonymous poster hash: e10ef...8d0
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 Nesten så man vil gå på sfo selv og. Nå har ikke jeg skolebarn enda, men han skal nok gå på sfo når den tid kommer, ikke bare pga jobbene våre, men pga det sosiale og miljøet. Anonymous poster hash: 4cb92...cf3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Høres ut som våre SFO dette Veldig masse aktiviteter som tilbys, pluss at de har veldig fine uteområder med skog, lekeplasser, fotballbane, strand, ballbinge, aktivitetsløyper, skøytebane osv osv. Inne har de også fine arealer med lekerom, filmrom, gymsal, kjøkken osv. Veldig flinke voksne som jobber der. Likevel er SFO lite brukt på vår skole. Dette mye på grunn av at skoledagen er såpass lang, til 14.30, og at ungene da ikke trenger like mye "pass" på ettermiddagen. Ungene som tar buss er kanskje ikke hjemme før kl 15, og så kommer foreldrene hjem 15.30.... Dessuten er det mange som har eldre søsken som kommer med bussen fra ungdomsskolen samtidig som barneskolen slutter, så de tar med seg småsøsken hjem. Av 34 1, klassinger i år er det kun 14 som skal ha SFO,, og nesten ingen jenter. Det negative med SFO er jo at det er så himla dyrt..... En 100% SFO plass (som vil si ca 17 timer på vår skole) koster oppunder 2000 kroner, mens en 100% bhgplass (som vil si 45 timer) koster 2300 kroner. Utrolig dyrt for SFO i forhold til bhg i alle fall..... Anonymous poster hash: cbce9...6c7
Gjest Julia1984 Skrevet 16. august 2013 #19 Skrevet 16. august 2013 Hos oss koster full SFO plass 2350,- + kost 300 Helt greit!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #20 Skrevet 16. august 2013 Høres ut som en meget god sfo,ikke ulikt den vi hadde til vår eldste. Har hørt om sfo i verran kommune der annsatte sitter å strikker gensre for andre mot betaling mens de passer barna. En av to aktivitetet var vel å fargelegge ark som var kopiert fra malebøker...hurra! Anonymous poster hash: aaf52...725
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #21 Skrevet 16. august 2013 Åh jeg som gruer meg sånn til sønnen min skal på SFO...... Hurra, godt å lese noe fint om SFO.... Skriv gjerne hviklen kommune SFOene er :-) Anonymous poster hash: f3e16...8f6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #22 Skrevet 16. august 2013 Her er full plass 3300 inkl mat. Jeg er en av av de som måtte ta barna ut.... Helt elendig og rektor forsvarte de ansattes manglende oppfølging. SFO var et punkt på nesten alle FAUmøtene. Anonymous poster hash: 16ad0...844
Husbygger Skrevet 16. august 2013 #23 Skrevet 16. august 2013 Sånn var vår gamle sfo, trist å tenke på at vi flyttet der i fra. Den nye sfo'en var ikke noe å rope hurra for. Midtersten gikk 50 % i tredje trinn, da gikk minsten 100 % (hun gikk i første klassr). Vi sa opp plassene deres etter 1 og tredje trinn (de skal begynne i 3 og 5 nå), orker ikke betale i dyre dommer for at de skal perle å tegne. De var inne på alle de fine dagene og de fant ALDRI på noe med ungene!
*Yuna* Skrevet 16. august 2013 #24 Skrevet 16. august 2013 Så bra Her er det dessverre bare oppbevaring.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #25 Skrevet 16. august 2013 Her er det dessverre ikke slik, de ansatte er konstant sure og kjefter heeele tiden på barna. Tok ut barnet etter at han flere ganger kom med buss hjem når han skulle vært på SFO, jeg klagde. Han gikk da i første klasse, og vi bodde på en øde plass. Anonymous poster hash: b7340...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå